וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העדה הכורדית בישראל נגד הפועל באר שבע: "מי אישר שלט כזה?!"

יהודה בן יוסף, חבר מועצת העיר ירושלים, הזדעזע מהשלט "כורדיסטן עולה באש" שהונף בטרנר וביקר את ההנהלה: "איך מתירים פגיעה כזו בימים של אחדות?"

תקציר גביע המדינה: הפועל באר שבע - בית"ר ירושלים/ספורט1

מיני-סערה למחרת משחק הגביע בין הפועל באר שבע לבית"ר ירושלים, בו כידוע ניצחה הקבוצה מבירת הנגב 0:1 ועלתה לשלב שמינית הגמר. במהלך המשחק הונף ביציע אוהדי הפועל באר שבע בטרנר שלט סרקסטי שנועד לעקוץ את אוהדי בית"ר ירושלים, שחלק נכבד מהם הם בני העדה הכורדית.

אבל לא כולם קיבלו את הבדיחה בחיוך. הבוקר (ראשון) שיגר יהודה בן יוסף, חבר מועצת העיר ירושלים ונשיא העדה הכורדית בישראל, מכתב תגובה בו ביקר את הנהלת הפועל באר שבע שאיפשרה את הכנסתו של השלט הפוגעני לדבריו.

"התמונה הזו בה הונף "באנר" ביציעי הפועל ב"ש אמש במשחק הגביע מול בית"ר ירושלים אהובתי, הוא לא פחות מביזיון, שערוריה ובושה", כתב בן יוסף. "על פניו מדובר בניסיון סרקסטי לעקוץ את אוהדי בית"ר ירושלים שהרי חלק נכבד מאוהדי הקבוצה ומתושבי העיר שלנו, ואני בתוכם, הם בני העדה הכורדית. אבל בימים של מלחמה, בה למילה אש ולשימוש באש יש קונוטציה מזעזעת לא ברור לי איזה מנהל אירוע ואחראי אבטחה אישר שלט עם פגיעה חמורה באוכלוסייה שלמה, קהל שלם?! איפה הרגישות של כולנו בימים אלו".

שלט נגד העדה הכורדית ביציע אוהדי הפועל באר שבע. צילום מסך, צילום מסך
השלט המדובר/צילום מסך, צילום מסך

בן יוסף המשיך: "כולם מדברים על אחדות והסלוגן 'יחד ננצח' הפך להיות מטבע לשון השגור בפי כל. איך יכול כשמדובר במגרש כדורגל אנחנו שוב מאבדים את הערכים שלנו ומתירים פגיעה שכזו. אגב, בסביבות העיר אופקים שבדרום בה יש לא מעט אוהדי הפועל ב"ש יש לא מעט מושבים שהוקמו על ידי בני העדה הכורדית וחלקם ללא קשר נמנים על אוהדי הפועל ב"ש וחלקם שילמו מחיר כבד בגופם, נפשם, רכושם ב-7.10.23, זכורים מאוד בני משפחת דוידיאן ובראשם רמי היקר (בני מושב פטיש), יוצאי העדה הכורדית שסיכנו עצמם באלטרואיזם נדיר כשיצאו להציל משתתפי פסיטיבל "נובה". הם לא שאלו מי ומאיזו עדה. הדרישה והציפייה שלי היא שהנהלת הפועל ב"ש תגנה את המעשה ותתנצל, שכן אם חפצי חיים אנחנו, אחדות ואחווה מאפיינים אותנו, ראוי לעשות כן ויפה שעה קודם.

"ולידיעה - מנהיגי העם הכורדי שהוא מיעוט נרדף במזרח התיכון, מאז ומעולם היו בני ברית אמיתיים לעם היהודי וסייעו בהברחת גבול והעלייה של יהודים מכורדיסטן לארץ ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully