וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השפלות ואימה ברחובות: נשות הכדורגלנים חושפות "סיוט" בסעודיה

עודכן לאחרונה: 27.1.2024 / 23:38

מחויבות להתכסות, מגורשות מקניונים, סופגות הקנטות ברחובות, חיות בפחד תמידי, מבודדות ופגיעות. הכדורגלנים אולי מרוויחים משכורות עתק, אבל בנות הזוג שלהם לא בטוחות שהכסף שווה את זה

כריסטיאנו רונאלדו ומשפחתו מוצגים באל-נאסר/מתוך הטוויטר של אל-נאסר

לא מעט כדורגלנים עברו בשנה האחרונה לערב הסעודית בשביל הכסף הגדול, אבל באנגליה מדווחים כי נשות כדורגלנים , ה-WAGS, מספרות כיצד עברו התעללות פומבית, ספגו קריאות ואף נתקלו בסירוב להיכנס לחנויות ומסעדות בגלל לבושן - מה שגרם לחלק מהשחקנים ונשותיהם לפקפק בעתידם במדינה והאם להאריך חוזה.

המדינה האיסלאמית השמרנית משכה לאחרונה שורה של שחקנים ברמה עולמית בשכר אסטרונומי, בראשות כריסטיאנו רונאלדו וניימאר - כשבמקביל גם עשרות כדורגלנים פחות מוכרים הוחתמו על ידי מועדונים כחלק מהשאיפה הסעודית לפתח במהירות את הענף.

ג'ורג'ינה רודריגס. אינסטגרם, אתר רשמי
בבית היא ככה. ג'ורג'ינה/אתר רשמי, אינסטגרם
ג'ורג'ינה רודריגס לצד כריסטיאנו רונאלדו בהצגתו בערב הסעודית בקבוצה אל נאסר. FAYEZ NURELDINE, GettyImages
בחוץ היא עם ראש מכוסה. רודריגס/GettyImages, FAYEZ NURELDINE

אבל למרות המשכורות הענקיות המוצעות וחיי המותרות, לא הכל ורוד עבור נשות השחקנים, שמרגישות "מבודדות ופגיעות". בכתבה נרחבת ב"דיילי מייל", בנות זוג של מספר שחקנים מספרות על הקשיים להתמודד עם התרבות הסעודית - כאשר הן כמובן שומרות על אנונימיות ומדברות בעילום שם מחשש לפגיעה בהן או בבני הזוג.

לדבריהן, הן מסתובבות ברחוב בפחד אמיתי, חוששות להיראות בציבור, חרדות מאיך להתלבש ואפילו חשות "מאוימות" אם הן נראות "מערבי מדי".

אחת מה-WAGS אמר ל"דיילי מייל": "מאוד קשה לנשים זרות בערב הסעודית, במיוחד אם המקומיים מרגישים שאת לא לבושה כמו שצריך. באחת הפעמים צעקו עליי רק בגלל שהכתפיים שלי וחלק מהרגליים שלי נחשפו.

"אסור לנו ללבוש מכנסיים קצרים בפומבי, למרות החום. את אפילו לא יכולה ללבוש אותם על החוף. ואם כן, אנשים מסתכלים עלייך כאילו הם שונאים אותך. זה יכול להיות מאוד מאיים".

נטליה ליליץ', אשתו של הקשר הסרבי סרגיי מילינוביץ'-סאביץ'

אחרת אמרה: "הורחקתי ממרכז קניות רק בגלל שהזרועות העליונות והכתפיים שלי לא היו מכוסות וניתן היה לראות חלק מהחזה שלי כשאני לובשת אפודה. אנשים אמרו לי ללכת ולחזור רק כשאני לבושה כמו שצריך. לפעמים נשים צועקות עלייך, מציקות, זה יכול להיות מאוד מפחיד.... כשזה מגיע לנשים, התרבות כאן מאוד שונה והן מאוד קפדניות. אם את לא מכוסה כמו שצריך, את עלולה לעבור רגעים קשים בחוץ".

אשת כדורגלן שלישית סיפרה: "אי אפשר פשוט להתנהג באופן טבעי כמו במערב. את צריכה להיות על המשמר בכל פעם שאת יוצאת מהבית - אז את נוטה לא לצאת החוצה".

החששות שלהן מביקורת פומבית די מוצדקים: בערב הסעודית יש עונשים מחמירים לכל מי שמבקר את האומה או את האיסלאם, מה שעלול להוביל למאסר של עד חמש שנים, גירוש וקנס של יותר מ-600,000 ליש"ט.

בין ה-WAGS המפורסמות בסעודיה נכללות ג'ורג'ינה רודריגז (אשתו של כריסטיאנו רונאלדו); ג'ורדן אוזונה, חברתו של קארים בנזמה; נטליה ליליץ', אשתו של הקשר הסרבי סרגיי מילינוביץ'-סאביץ', ולריסה פריירה, אשתו של רוברטו פירמינו, כוכב ליברפול לשעבר.

עד לאחרונה היה חובה על פי החוק הסעודי לכל הנשים, כולל זרות, לכסות את שיערן וללבוש אבאיה, גלימה ארוכה שחורה. זה בוטל ב-2019 אבל הרוב המכריע של הנשים הסעודיות עדיין יוצאות לציבור בלבוש מסורתי, שהוא הנורמה התרבותית.

בני הזוג פירמינו

שחקן אל איתיפאק ג'ורדן הנדרסון. Yasser Bakhsh, GettyImages
ברח מסעודיה. הנדרסון/GettyImages, Yasser Bakhsh

ריאד, הבירה, ליברלית יותר מערים סעודיות רבות אחרות ומתגאה בעשרות מסעדות ברמה עולמית וקניוני יוקרה. זו עיר בינלאומית עם גורדי שחקים ורובעי מגורים יוקרתיים, והיא מובילה את הדחיפה של הסעודים להיפתח יותר תרבותית, לפתח את הכלכלה ולשפר את זכויות הנשים, תוכנית המוכרת בשם "חזון 2030".

המשפחות גרות בשכונות סגורות, שמורות היטב, שבהן ניתן להתלבש בחופשיות יותר, מבלות במסעדות יוקרה, אבל לא כל הנוצץ זהב. למרות האווירה הליברלית יותר של ריאד ושל כמה מהמרכזים העירוניים הגדולים האחרים של ערב הסעודית, השינוי מתרחש לאט.

הומוסקסואליות במדינה אינה חוקית, ומי שעובר על זה מסתכן בעונש מוות, מאסר עולם, מלקות, קנסות וגירוש. זוגות הטרוסקסואלים לא נשואים אינם רשאים לחיות יחד תחת קורת גג אחת. כזכור, השלטונות הסעודיים עשו החרגה עבור רונאלדו וג'ורג'ינה.

אחת מנשות השחקנים אמרה: "קל יותר ל-WAGs בעלות הפרופיל הגבוה כי הן יכולות להסתובב ביותר חופשיות, אבל אנחנו תקועים במתחמים. הבעלים שלנו אולי מרוויחים שכר פנטסטי יחסית, אבל אנחנו משלמים מחיר גבוה".

כזכור, אשתו של ליאו מסי, אנטונלה, הבהירה שהיא לא מוכנה לעבור לערב הסעודית והתעקשה שהוא יסרב לחוזה מדהים של מיליארד יורו לשנתיים באל הילאל, והעדיפה את "חיי החוף" של מיאמי. על פי הכתבה הזאת, ייתכן שהיא לא היחידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully