וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מבינים שצריך לנצח, סומכים על אנשי המקצוע שיש כאן"

בעלי הפועל ת"א, האחים מינצברג, דיברו בצל המשבר: "לא מרוצים מהתוצאות האחרונות, לוקח זמן להניח יסודות. גם אנשי מקצוע מנוסים היו טועים". מעמדם של סול ופסט? "לא מאמינים שישתנה. השחקנים לא ביקשו להחליף את למה"

תקציר: הפועל תל אביב - בית"ר ירושלים 1:0/ספורט1

הפועל תל אביב במשבר שרק הולך ומחריף. כבר שבעה מחזורים שהאדומים לא מנצחים בליגה, כאשר מ-21 הנקודות האחרונות שהיו בקופה הם השיגו רק שתיים. ארבעה הפסדים רצופים בארבעת המשחקים האחרונים, כולל תבוסה נוספת בדרבי ו-1:0 ביתי בידי יריבה גדולה כבית"ר ירושלים, רק החמירו את הביקורות על בורחה למה ועל הנהלת המועדון שמשאירה את המושכות בידי מאמן לא מוכח וחסר ניסיון. ברקע המצב המסובך, הבעלים דייויד ומייקל מינצברג כינסו היום (רביעי) מסיבת עיתונאים שבה השתתף גם מנהל מחלקת הכדורגל, חן סול.

"אנו רוצים להביע את תנחומינו לכל המשפחות האבלות, ומתפללים למען חזרת החטופים במהרה וחזרת החיילים בשלום", אמר דייויד מינצברג בתחילת דבריו.

סיכום חצי השנה הראשונה במועדון: "אני חושב שלקחנו את ההזדמנות הזאת וידענו שיהיה קשה ויש הרבה עבודה, וזה לא יקרה מהר. כמובן שהעונה הזאת מאתגרת יותר ממה שחשבנו. בשבוע הראשון שרפו לנו את מתחם האימונים. לאחר מכן היו לנו האירועים עם המשטרה בדרבי. ואז ה-7 באוקטובר. המאמן שלנו עזב, שחקנים עזבו, המנכ"ל עזב. אבל אי אפשר להשוות את האתגרים שלנו למה שאנשים במדינה עוברים מאז ה-7 באוקטובר. רק לראות כמה עוצמתית וחזקה הפועל תל אביב הייתה על רקע האירועים האלה, הראה לנו כמה היה חשוב שנבוא לעשות את מה שאנחנו עושים כאן בישראל".

בורחה למה מאמן הפועל תל אביב. דני מרון
האש שהוא סופג גוברת. בורחה למה/דני מרון

מייקל מינצברג הוסיף באותו הנושא: "היינו מאוד מרוצים מהתוצאות בחצי הראשון של העונה עד כה, אנחנו כמובן לא מרוצים מהתוצאות האחרונות. לוקח זמן להניח את היסודות, אנחנו יודעים שהאוהדים יראו את מה שאנחנו בונים כשהמועדון יתחיל לצמוח".

דייויד מינצברג נשאל האם מכוונים לחזור להיאבק על תארים - ואיך: "יש כל כך הרבה דברים לעשות. אני לא יודע איפה להתחיל. הכסף שאנחנו משקיעים הולך לשחקנים שירכיבו את עתיד המועדון, בחלון ההעברות הזה צירפנו שחקנים בגילאי 26-28 כי אנחנו זקוקים לגרעין חזק של שחקנים. הקבוצה הוכיחה בחצי הראשון של העונה הוא שיש לנו 11 שיכול לנצח כל קבוצה בישראל, אבל עם הפציעות שיש כרגע, קשה לנו מאוד. אנחנו צריכים לעבות את הסגל ושהצעירים ימשיכו להתפתח. אנחנו משקיעים כל כך הרבה בניהול ובתשתיות, אבל הכי חשוב לבנות יסודות, מהאקדמיה ועד הקבוצה הבוגרת, שיהפכו את הקבוצה לתחרותית במשך שנים. אנחנו לא רוצים להיות תחרותיים רק לשנה אחת. אם הייתה דרך להביא תוצאות תוך שנה, אבל היינו בוחרים בה. אנחנו בונים לעכשיו ולעתיד. אחד הדברים שהכשילו את הקבוצה בעבר הייתה חשיבה לטווח קצר. השקענו בחלון הזה אפילו יותר בשחקנים שחשבנו שיעזרו לנו להתחרות גם בעתיד".

האם בורחה יישאר לא משנה מה: "יש כל כך הרבה אוהדים וזוויות שונות, אנחנו שומעים מכולם. אבל אם יש דבר אחד שמשותף לכולם - הוא שאנחנו שונאים להפסיד. המשחקים האחרונים היו מאתגרים מאוד, גם עם הפציעות שיש לנו, אי אפשר לתרץ. אנחנו סומכים על המאמן והשחקנים, אנחנו חושבים שבורחה עשה כמה דברים נהדרים. בורחה יודע שמאמן בהפועל תל אביב צריך לנצח משחקים, הוא מבין את זה ועובד קשה מאוד. וחן סול עובד קשה כדי להשיג לו את השחקנים שינצחו. אנחנו רוצים לנצח בדיוק כמו האוהדים. הכסף שהשקענו, הטיסות הלוך ושוב לישראל, הילדים שלנו לובשים חולצה של הפועל תל אביב, ואנחנו שונאים להפסיד".

"כל מה שיקרה הוא בידיים של חן סול. לא נקבל החלטה עד שהוא יגיש לנו חוות דעת. אנחנו לא שופטים רק לפי התוצאות, חשובות ככל שיהיו. הרבה אנשים מדברים על כמה שהסגל הזה מוכשר, ולחן מגיע כל הקרדיט על זה. אחת הסיבות שאנחנו מתרגשים לקראת העתיד, היא העבודה של חן. בשבילנו, שאנחנו לא מפה, אנחנו לא מבינים איך מדברים בכלל על כדורגל עם מה שקורה במדינה. הקבוצה שלנו נאבקה מתחילת העונה, העונה עוד ארוכה ואנחנו ממשיכים לסמוך עליהם ולהעמיד לרשותם את האמצעים שהם צריכים".

עוד בוואלה!

זיו מורגן קרוב לסיכום לשלוש שנים בהפועל תל אביב

לכתבה המלאה
דייויד מינצברג, מבעלי הפועל תל אביב. דני מרון
חושב בעיקר לטווח הארוך. דייויד מינצברג/דני מרון

כל אנשי המקצוע חסרי ניסיון: "טעויות יקרו, גם עם אנשי מקצוע מנוסים. חלק גדול מהעבודה שלי, מניסיוני, וקבוצת הבעלות סומכת עליי ועל אחי - היא לשמש מנטור ולהצמיח אנשי מקצוע. אני לא מבין כדורגל, לכן אני מעסיק אנשי מקצוע, אבל אני מבין נתונים, שיטות ואסטרטגיה. הקבוצה הזאת הייתה על המסלול לפני ה-7 באוקטובר. ברור שהיה לנו מאמן אחר וזו הייתה תקופה שונה. יש חלק מהאוהדים שמרוכזים בהבעת ביקורת על המאמן וההנהלה. אנחנו מבינים שזה חלק מהמשוואה, ואנחנו צריכים להביא תוצאות. אבל גם צריך לבנות קבוצה יותר עמוקה".

דייויד מינצברג המשיך: "השקענו הרבה כסף השנה, אנחנו סומכים על אנשי המקצוע שיש כרגע במועדון. כל מה שקשור לכדורגל, חן סול אחראי עליו. על כל השאר, עמית פסט (המנכ"ל) אחראי. אנחנו סומכים עליהם ואני לא מאמין שזה ישתנה. אנחנו מחויבים, לא נוותר. אנחנו מרוצים מהתהליך, יודעים שהיו המון בעיות בעשור האחרון ולא נתקן את כולן תוך שנה. התגברנו על כל הקשיים שהיו עד עכשיו ואנחנו מתכוונים להמשיך לעשות זאת".

"אנחנו חושבים שגם לבעלים חדשים אחרים בקבוצות בישראל ההישגים לא באו מיד. אנחנו לא נכנסים לפאניקה כשלא מנצחים משחק. אנחנו רוצים לנצח, אבל גם לבנות לעתיד. דבר לא יעצור אותנו מהתקדמות במסלול הזה. המאמץ יהיה שם, האמצעים הכלכליים יהיו שם. בהתחשב במה שקורה בישראל וכל האנטישמיות מסביב לעולם, אנחנו מרגישים שאם נהיה כל כך אמוציונליים אחרי כל משחק, רק ניצור עוד בעיות. אנחנו רוצים לפתור את הבעיות שיש כרגע ולהמשיך לבנות משם".

מחאת האוהדים באימון והאבוקות נגד בית"ר: "זה לא משהו שאנחנו רוצים לראות, זה לא עוזר למועדון. המטרה שלנו היא לעשות הכל כדי לחזק את המועדון, אבל גם ליצור אחדות במדינה ולהיות פלטפורמה חיובית לכל הדברים המדהימים שהמועדון הזה מייצג".

איהאב גנאים, שחקן הפועל תל אביב. דני מרון
מנסים לצאת מהמשבר. הפועל תל אביב/דני מרון

האם יגיעו זרים: "חן בוחן כמה, החזרת אלטמן ורודריגס מהפציעות ולשכנע את לאיוס להישאר - זו תחילת התהליך. ברגע שנתחיל להצליח, נראה יותר רצון מצד שחקנים להגיע לכאן. יש אופציות על השולחן, רובן כרגע של שחקנים ישראלים, אבל גם לפני ה-7 באוקטובר היה קשה להביא זרים לכאן. אני יודע על קשיים גם במועדונים אחרים. אבל אני רואה שזרים שמגיעים לכאן רואים כמה המדינה הזאת נפלאה, והופכים לשגרירים שלה. בחודשים האחרונים החתמנו חמישה ישראלים שאנחנו מרוצים מהם. משום מה תמיד יש שמועות שאנחנו לא אוהבים את השחקנים שלנו, זה לא נכון. מה שיעזור להפועל תל אביב, עכשיו ובעתיד - נעשה את זה. יש גם ישראלים שרצו לחזור מחו"ל, כמו איהאב גנאים ורז מאיר, וקיבלנו אותם בזרועות פתוחות".

השפעת המצב על התקציב: "התקציב שלנו השתנה מאוד מאז פרוץ המלחמה. השנה השקענו בין 3.5-4 מיליון דולר, עד סוף השנה אני מאמין שנגיע ל-5 מיליון. זה יקר הרבה יותר משחשבנו, אבל חשוב שגם בזמנים קשים נמשיך לבנות את המועדון. לא היינו יכולים לצפות את הסיטואציה הנוכחית. לא ניתן למה שקרה לעצור אותנו מלהשקיע, אנחנו רוצים לעודד גם אנשים אחרים לעשות זאת. המלחמה גבתה מאיתנו הרבה כסף, איבדנו את הספונסר הראשי שלנו. מכירת שחקנים היא חלק מכדורגל ונשקול את זה, אבל גם רכשנו חמישה. המעשים שלנו מדברים יותר חזק ממילים. הראינו ונמשיך להראות שאנחנו מחויבים. זה יותר ממועדון כדורגל בשבילנו".

דייויד מינצברג הכחיש שהשחקנים פנו אליו וביקשו להחליף את המאמן: "זה בהחלט לא נכון".

מייקל מינצברג בעלים הפועל תל אביב. דני מרון
מייקל מינצברג/דני מרון

כשנשאל על שינויים בסגל, השיב: "סול לא כאן כי יש לו הרבה עבודה כרגע בחלון ההעברות, אתם מדברים איתו לעיתים יותר קרובות. אנחנו מעמידים את עצמנו לרשות התקשורת כל פעם שאנחנו בישראל. אלן אוז'בולט? לא באנו במטרה לדבר על שחקנים ספציפיים, זה תפקידם של אנשים אחרים".

עוד אמר: "עבדתי קשה כדי לגייס משקיעים לספורט הישראלי. אנחנו רוצים לשכנע אנשים להשקיע בספורט הישראלי. אנחנו חושבים שזה חשוב לכלכלה של ישראל ולתדמיתה בעולם".

מייקל מינצברג שידר על אותו גל: "אנחנו תומכים ומאמינים בבורחה. ההחלטות מתקבלות על ידי חן. אנחנו לא חושבים שנכון לדבר על שחקנים באופן נקודתי, זה לא יעזור לנו. זו אסטרטגיה יותר טובה לעשות את המהלכים שלנו בלי שאנשים יידעו עליהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully