וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סק כבש ונבחר למצטיין, גם שואו ומילסון בשמינית ואלג'יריה עפה

בלם מכבי חיפה כבש ב-0:2 של סנגל על גינאה והוכתר לאיש המשחק בסיום שלב הבתים של אליפות אפריקה, אנגולה גברה 0:2 על בורקינה פאסו וסיימה בראש הבית. אלופת 2019 שוב התבזתה, נכנעה 1:0 למאוריטניה שחגגה ניצחון היסטורי ועלתה שלב. גם גאנה הודחה

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 23.1/ספורט1

מחזור הסיום של שלב הבתים באליפות אפריקה נמשך הערב (שלישי) כשעבור הנציגים הישראליים שלנו מדובר בערב נהדר - כולם הבטיחו את מקומם בשמינית הגמר עוד לפני המשחקים היום, אך כולם עלו מהמקום הראשון בבית.

סנגל נהנתה משער של עבדולאי סק, בלם מכבי חיפה, ב-0:2 על גינאה בדרך לשמינית הגמר מהמקום הראשון, ובאותו הבית קמרון הצטרפה אליה בתום דרמה עם 2:3 מטורף על גמביה, תוצאה שהובילה לכך שגאנה הודחה מהתחרות אחרי שלב בתים כושל שבו הפסידה לכף ורדה וסיימה ב-2:2 נגד מצרים ומוזמביק. בבית ד', אנגולה של שואו ממכבי חיפה ומילסון ממכבי תל אביב ניצחה את בורקינה פאסו 0:2 ועלתה גם כן מראש הבית, אליה הצטרפו בורקינה פאסו ומאוריטניה השלישית שרשמה ניצחון ראשון בתולדותיה והעיפה את אלג'יריה בדרך לשלב הבא.

עבדולאי סק, בלם נבחרת סנגל. GettyImages
נגיחה חזקה ושער יקר למצטיין המשחק. סק/GettyImages

בית ג'

גינאה - סנגל 2:0

בלמה של מכבי חיפה פתח לראשונה באליפות אפריקה, כשלצדו קאלידו קוליבאלי במרכז ההגנה. אחרי מחצית ראשונה ללא שערים, סק התרומם נהדר בדקה ה-61 לכדור חופשי מצד ימין ונגח בעוצמה לרשת הגינאית כדי לקבוע יתרון לאלופת אפריקה המכהנת עם הבטחת פסגת בית ג' לקראת שלב שמינית הגמר. זהו שערו השני בלבד של בלם מכבי חיפה במדים הלאומיים אחרי שכבש ב-1:1 עם בנין בשלב מוקדמות אליפות אפריקה בחודש יוני האחרון, בהופעתו השמינית בלבד בנבחרת סנגל. אילימן אנדיאיי הוסיף מקרוב בדקה ה-90 וסגר את הסיפור, אבל סק נבחר לאיש המשחק ויקווה לפתוח במשחקים הבאים. גינאה תתנחם בעלייה מהמקום השלישי בזכות 4 הנקודות שהיא צברה בשלב הבתים.

גמביה - קמרון 3:2

אחד המשחקים המטורפים של שלב הבתים הציל את נבחרת קמרון שכבר הייתה בדרך להדחה מוקדמת ומשפילה עם הפסד לגמביה, אך דרמה ענקית הצילה את אלופת אפריקה לשעבר. קארל טוקו אקמבי חגג את היתרון בנגיחה בדקה ה-56 עבור קמרון, אך אביל ז'אלו השווה בדקה ה-73 ואסאן קיסיי הפך בדקה ה-85 במה שהיה נראה כבר כסיפור מדהים עבור גמביה. שער עצמי של ג'יימס גומס אחרי שתי דקות השווה את התוצאה וכריסטופר ווהו השלים מהפך נוסף במשחק בתוספת הזמן (90+1) וחגיגות אדירות של קרמון. מוחמד סאנה כבר חשב שהוא הצליח להדיח את קמרון עם שער 3 דקות לאחר מכן, אבל השופט ניגש לראות במסך ה-VAR וראה שהוא נגע בידו בדרך לרשת. בתום דרמה עצומה, קמרון עם הכרטיס לשמינית הגמר מהמקום השני ובשלב הבא תפגוש את ניגריה, גמביה סיימה את דרכה באליפות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ריאד מאחרז, קשר נבחרת אלג'יריה. GettyImages
שיא השפל. ריאד מאחרז/GettyImages

בית ד'

אנגולה - בורקינה פאסו 0:2

שואו רק עלה מהספסל ל-26 הדקות האחרונות אחרי שהשלים 90 דקות בשני המשחקים הקודמים ומילסון פעם נוספת נכנס מהספסל אחרי שכלל לא שותף במשחק הקודם ותרם 13 דקות וגם כרטיס צהוב למאמץ של אנגולה, ששמרה על היתרון המוקדם שקבע מאבולולו בדקה ה-36, הכפילה את יתרונה בתוספת הזמן משער של זיני (90+3) ועלתה לשמינית הגמר מהמקום הראשון בבית, בעוד בורקינה פאסו ירדה למקום השני בעקבות ההפסד ונמנעה מלסיים במקום השלישי כתוצאה מההפסד הסנסציוני של אלג'יריה במשחק המקביל למאוריטניה. קשרי מכבי חיפה ומכבי תל אביב יפגשו בשלב הבא, ב-29 בינואר, את אחת משתי הנבחרות שיסיימו במקום השלישי בבתים 5 ו-6.

אלג'יריה - מאוריטניה 1:0

ביולי 2019 זכו שועלי המדבר באליפות אפריקה, ב-2022 הושפלו על ידי חוף השנהב במחזור הסיום של שלב הבתים והודחו במפתיע וכעת הם רשמו שפל נוסף באליפות אפריקה - לא בגלל ההדחה השנייה ברציפות בשלב הבתים, אלא בשל העובדה שסיימו את הקמפיין עם שתי נקודות אחרי תוצאות תיקו מול אנגולה ובורקינה פאסו והפסד במשחק מכריע למאוריטניה שחגגה ניצחון היסטורי בהופעותה השלישית באליפות אפריקה ולראשונה בתולדותיה עלתה שלב. הכוכב ריאד מאחרז סופסל במשחק הקריטי עבור אלג'יריה, שניצחון היה מעלה אותה לשמינית הגמר בכל מקרה, אבל היא נקלעה לפיגור בדקה ה-37 משער של יאלי דלאחי ולא הצליחה לחזור כל הדרך להדחה מביכה מבחינתה. מאוריטניה סיימה שלישית ובזכות הפרש השערים שלה מקדימה את חוף השנהב, כך שהיא הבטיחה מקום בשלב הבא ותפגוש את כף ורדה בשמינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully