וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת המשנה לספורט קיימה דיון בנושא טיפול פצועי המלחמה באמצעות ספורט פראלימפי

הוועדה בראשות חבר הכנסת סימון דוידסון התכנסה וחשפה את התוכנית לשיקום הפצועים: "אין תחום שיכול להחזיר אותם כמו הספורט הפראלימפי"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 23.1/ספורט1

ועדת המשנה לספורט בראשות ח"כ סימון דוידסון, קיימה היום (שלישי) דיון בנושא הטיפול בפצועי המלחמה באמצעות הספורט הפראלימפי. הדיון התקיים בהשתתפות ח"כ קארין אלהרר, יו"ר הוועד הפראלימפי, מר משה מוץ מטלון, מ"מ יו"ר ההתאחדות לספורט נכים, מר אבי לחיאני, מנכ"ל ההתאחדות מר ניסים סספורטס, המנהל המקצועי של הוועד וההתאחדות ד"ר רון בולוטין, גב' לימור גולדברג המובילה את פרויקט חשיפת הספורט הפראלימפי במרכזי השיקום, ונציגי ספורטאים ומאמנים.

התוכנית "מעזה ללוס אנג'לס", שם יתקיימו המשחקים האולימפיים ב-2028, אותה מובילים ההתאחדות לספורט נכים והוועד הפראלימפי, בסיוע ארגון נכי צה"ל, הוצגה לנוכחים. התוכנית חושפת את הספורט הפראלימפי בפני פצועי המלחמה. ספורטאים ומאמנים מגיעים לבתי החולים ולמרכזי השיקום מקשיבים לפצועים, מעניקים מידע על עיסוק בספורט ככלי שיקומי ומקימים תחנות התנסות בענפים השונים.

ח"כ דוידסון אמר כי הוא רואה חשיבות רבה בשיקום הפצועים באמצעות הספורט הפראלימפי וקרא לשר הספורט לא לפגוע בתקציבי ההכנות למשחקים הפראלימפים שיתקיימו בפריז בעוד 7 חודשים. יו"ר הוועד, משה מוץ מטלון אמר כי "כל פגיעה בהכנות פוגעת בהצלחות, פחות תקציב זה פחות אימונים ופחות ציוד. בלי הכנות אין מדליות. וכישראלי, כציוני וכאוהב הארץ אין שנה יותר חשובה בתולדות מדינת ישראל להנפת הדגל באולימפיאדה, אין בית אחד בישראל שיראה את הדגל המדינה מונף ולא יזיל דמעה".

ועדת המשנה לספורט שיקום פצועי המלחמה. באדיבות המצולמים
ועדת המשנה לספורט שיקום פצועי המלחמה/באדיבות המצולמים

מ"מ יו"ר ההתאחדות מר אבי לחיאני אמר: "אני רוצה להדגיש כי ספורטאי פראלימפי לא נולד ספורטאי פראלימפי, מדובר בתהליך ארוך ואיטי. לא שערנו שכמות כזו של פצועים תבוא לפתחנו, ואני לא מכיר שום תחום שיכול להחזיר את אותם פצועים לחיים כמו הספורט הפראלימפי. את זה צריך להדהד בכל ועדה בבית הזה". הספורטאים ספרו עד כמה הספורט סייע לשיקום שלהם. חותרת הקיאק טליה אילת שהייתה רקדנית לפני שנפגעה אמרה "התגעגעתי לתחושה של ספורטאית הישגית, של לא לוותר לעצמי, הספורט החזיר לי את התחושה הזאת. הוא מעניק את הביטחון, העוצמה ותחושת הניצחון."

ראובן מגנג'י שנפצע בג'נין במבצע 'חומת מגן' מרכז היום את ענף החתירה, אמר: "הספורט טוב מתרופה או מפסיכולוג. מדברים היום על אלפי פצועים חדשים ואנחנו יכולים לתת להם אופק ותקווה." החותר שמוליק דניאל שנפצע בהר דב ב-2005 אמר : "את הנכות פוגשים במצבים שונים בחיים והספורט נתן לי כלים להתמודד עם אותם מצבים."

המאמן יעקב ביננסון סיפר על מפגש מרגש שהיה לחברי הנבחרת עם פצועי מלחמה בבריכת השחייה במרכז השיקום בתל השומר. עוד סיפר כי יש מדינות המסרבות לארח עתה את נבחרת ישראל במחנות אימונים, ובאחרות העלויות גבוהות בשל הדרישה לאבטחה מוגברת."

בסיום הדיון הבטיח ח"כ דוידסון כי ילחם בקיצוץ התקציבים וכי ועדה זו תמשיך להתכנס.

  • עוד באותו נושא:
  • פראלימפי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully