וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחזור שלם מחוץ למדינה? הרעיון המהפכני של הליגה האיטלקית

נשיא הסרייה א' חשף כי היוזמה על הפרק, למרות הדאגה שהאוהדים מהבית לא יוכלו להגיע: "רוצים להביא את המסורת והכישרון שלנו"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 22.1/ספורט1

האם הליגה האיטלקית תנקוט בצעד מהפכני? נשיא הסרייה א' לורנצו קאסיני הגיע לערב הסעודית לכבוד הסופרקאפ האיטלקי, ושם חשף כי הליגה בוחנת את האפשרות לקיים מחזור שלם מחוץ לארץ המגף. בשנים האחרונות כמה מאומות הכדורגל הבכירות באירופה העתיקו את משחקי הסופרקאפ למדינות אחרות, כולל הגרסה הצרפתית שנערכה בישראל שנתיים ברציפות, אולם הצעד המדובר מרחיק לכת הרבה יותר.

"זה משהו שאנחנו בוחנים ויש יתרונות וחסרונות", אמר קאסיני בריאד, "החסרון הראשון הוא הדאגה מכך שאוהדי הקבוצות לא יוכלו להגיע למשחק. המיקום עוד יצטרך להיקבע, ובינתיים המהלך לא יהיה אפשרי בלי אישור מפיפ"א ואופ"א".

לורנצו קאסיני, נשיא הליגה האיטלקית. Gabriele Maltinti, GettyImages
צעד מהפכני בדרך? נשיא הליגה האיטלקית לורנצו קאסיני/GettyImages, Gabriele Maltinti

קאסיני לא אמר בהכרח כי המשחקים ייערכו בערב הסעודית אם וכאשר, אולם הוא לא שלל כשנשאל כל כך: "אנחנו מסתכלים על מה שעושים כאן, ערב הסעודית הפכה למדינת מפתח. כליגה אנחנו לא פונים רק לשוק הערבי, יש אפשרויות ליצירת מערכות יחסים שהן לא רק למטרות פרסום אלא גם לדיפלומטיה. רוצים להביא את המסורת והכישרון של הכדורגל האיטלקי".

העונה הייתה הפעם הראשונה שהסופרקאפ האיטלקי כלל ארבע קבוצות ומשחקי חצאי גמר, בדומה למקבילה הספרדית. קאסיני התייחס להצלחת הפורמט: "המועדונים אמרו לי שהם מאוד מרוצים. זו הפעם הראשונה שהתנסינו בפורמט הזה ואת הכל אפשר לשפר, אבל אנחנו מרוצים מאיך שזה התנהל. בעתיד אולי נגיע לארצות הברית, להשקיע לקראת מונדיאל 2026. יש גם את הודו שאלסנדרו דל פיירו שיחק שם. זה עולם חדש, לא נשחק שם קריקט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully