וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דונצ'יץ' ייעלב? "בלי אליפות, אתה לא בדיון הגדולים בהיסטוריה"

טוני פארקר נשאל בפודקאסט של דוויין ווייד מיהו הכדורסלן האירופאי הגדול בכל הזמנים, והציב רף שמוציא את הסלובני מהשיח

תקציר כדורסל ספרדי: ריאל מדריד - בילבאו 80:95/ספורט1

בימים שבהם ניקולה יוקיץ' נחשב לשחקן מספר 1 ב-NBA, ויאניס אנטטוקומפו ולוקה דונצ'יץ' הם חלק ממתחריו העיקריים על תואר ה-MVP, שאלת הכדורסלן האירופאי הגדול בכל הזמנים צפה מחדש לא רק בקרב האוהדים, אלא גם בין כוכבי הענף. התקדמות המשחק מחוץ לארצות הברית ותהליך הגלובליזציה בליגה הטובה בעולם הביאו לכך ששחקנים מהיבשת הישנה שולטים גם מעבר לים, אבל האירופאים הראשונים שהגיעו לצמרת מזכירים: אנחנו פתחנו את הדלת.

בסוף השבוע שעבר, דוויין ווייד אירח בפודקאסט שלו שלושה מהאירופאים הגדולים בהיסטוריית הכדורסל: דירק נוביצקי, פאו גאסול וטוני פארקר. הגרמני והצרפתי זכו בתארי MVP של סדרות גמר, כשהספרדי כיכב בעונות האליפות של לוס אנג'לס לייקרס. ווייד שאל מי לדעתם האירופאי הגדול ביותר אי פעם, והתגובה של פארקר הייתה חד משמעית.

"לדעתי, כדי ששחקן יהיה חלק מדיון הכדורסלן האירופאי הגדול בכל הזמנים, הוא חייב לזכות באליפות", טען הרכז הצרפתי, שהשיג לא פחות מארבע כאלו עם סן אנטוניו ספרס, כשב-2007 נבחר לשחקן המצטיין של סדרת הגמר. "זו דעתי האישית. אני אוהב את הדיון הזה ומנהל אותו כל הזמן עם אחי והחברים שלי, אבל אני חושב שאם אתה לא יודע מה נדרש כדי לזכות באליפות, אתה לא יכול להיות חלק מהדיון".

כדורסלן העבר הצרפתי טוני פארקר. Kristy Sparow, GettyImages
הציב רף כניסה גבוה למועדון. טוני פארקר/GettyImages, Kristy Sparow

יוקיץ' ואנטטוקומפו כמובן השיגו כבר טבעת אחת כל אחד, אבל דונצ'יץ' עוד לא הצליח, כך שהדברים של פארקר עשויים לדרבן אותו אפילו יותר. האמירה של הצרפתי יכולה לעורר תרעומת גם אצל חובבי כדורסל ותיקים יותר באירופה, כאלה שהיו מציבים את ארווידאס סאבוניס או דראז'ן פטרוביץ' בראש הפודיום האישי שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully