וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין מישהו שלא אהב את ליאור. פתאום אתה מבין שהכל זמני בעולם"

22.1.2024 / 9:30

מולי קצורין כואב את מות חניכו לשעבר: "לפני שלושה שבועות הוא היה אופטימי". צביקה שרף: "כמו בוקס לפנים". התגובות וההספדים

עצב עמוק בכדורסל הישראלי על פטירתו בטרם עת של ליאור ליובין, אשר הלך לעולמו הבוקר (שני) אחרי מאבק במחלת הסרטן, והוא בן 46 בלבד. אנשי הענף והמועדונים מסרו מילות פרידה והביעו את כאבם על לכתו של שחקן העבר והמאמן, שיובא למנוחות היום בשעה 15:00 בקדמת צבי שברמת הגולן.

"מטורף לגמרי. דיברתי איתו לפני שלושה שבועות, הוא היה אופטימי, הדגיש שהוא בסדר, פתאום הכל בבת אחת. ממש קשה", סיפר מאמן נבחרת ישראל לשעבר מולי קצורין. "במישור האנושי, הוא היה אחד האנשים האהובים ביותר בכדורסל הישראלי, בן אדם שכל הקריירה שלו לא היה מעורב בשום דבר שמתפרש לא טוב, או מרגיז אנשים. פשוט פרח, אין מישהו שלא אהב את ליאור. באופן אישי, הדרך שלי איתו הייתה הרבה שנים אחורה, במכבי רמת גן ובבית ספר בליך. הוא היה השחקן המצטיין בנבחרת, הייתי המנהל המקצועי. כשעברתי לרמת גן, הוא היה הרכז השלישי, אני זוכר כאילו זה היה אתמול, בדירה שלי ברמת גן אמרתי לו שהמעשים יקבעו, ותוך זמן קצר הפך לרכז ראשון, התחיל קריירה יוצאת מן הכלל".

קצורין הוסיף: "הייתה לי הצטלבות איתו בנבחרת ישראל, איך אפשר לשכוח את המשחק נגד רומניה? ידענו שצריך לנצח ב-22 הפרש במשחק האחרון, הוא נתן הצגה מהגדולות שאני זוכר משחקן ישראלי. במו ידיו הוא העלה אותנו לאליפות אירופה, אחרי קמפיין לא קל. כמאמן הוא היה ידען גדול. בתקופה שהוא פרשן משחקים בערוץ הספורט, הוא הכיר את התרגילים כאילו הוא מאמן הקבוצה, ידע את הפואנטה לפני שהתרגיל התחיל. איש כדורסל ברמה הגבוהה ביותר. כאב גדול, פשוט כאב גדול. אתה פתאום מקבל דברים כאלה לפנים, מבין שהכל זמני פה בעולם הזה. קשה לשמוע את הדברים האלה. משפחה נהדרת, ילדים, פשוט קשה".

צביקה שרף: "אין כל ספק שזה יום קשה. ליאור, מעבר להיותו שחקן כדורסל מצוין, נחמד ומיוחד, היה איש שתמיד מחייך, תמיד חיובי, תמיד רואה את הדברים בצורה הכי נחמדה ומחייכת בעולם. בלי רוע. בעניין הזה הוא היה חריג מאוד בעולם הכדורסל. כשאתה מקבל את ההודעה על הבוקר, למרות שהכינו אותנו אליה, זה כמו בוקס לפנים. היה איש מאוד מיוחד, חבר של כולם, עוזר לכולם. היה שחקן כדורסל גדול, עם יכולות שליטה בכדור, ראיית מגרש, מהירות, זריזות. הבנת המשחק, פשוט לא ייאמן שבגיל כזה צעיר המחלה הארורה הזאת לקחה אותו מאיתנו".

ניקולה וויצ'יץ', ששיתף פעולה עם ליובין כשהאחרון שימש כעוזר מאמן מכבי תל אביב, הגיב לבשורה המרה: "קשה למצוא את המילים הנכונות ברגע הזה. ליאור היה אדם, שחקן ומאמן יוצא דופן, וחבר יקר שלי. לבי כואב בשביל משפחתו ועל קהילת הכדורסל שלנו. איבדנו מישהו נפלא".

חן שניידרמן, יו"ר עירוני רמת גן שבמדיה החל ליובין את הקריירה, אמר: "ראשית, תנחומינו הכנים מכל הלב למשפחת ליובין. בשורת האיוב שקיבלתי היום מהווה יום שחור לאוהדי הכדורסל בישראל, למועדון הכדורסל מכבי עירוני רמת גן בו גדל ליאור, ולי באופן אישי במיוחד. כשחקן צעיר במכבי רמת גן גדלתי על ליאור והערצתי אותו כל השנים. אני זוכר היטב את השנה בה שיתפנו פעולה בשתי מסגרות: קבוצת הנוער של מכבי רמת גן ונבחרת תיכון בליך. ליאור היה אדם צנוע מאוד, מוכשר מאוד ואהוד מאוד על הסובבים אותו. אני מתקשה לעכל את הבשורה המרה הזאת. ליאור יישאר תמיד חלק מההיסטוריה של מכבי רמת גן. אנחנו נמצא את הדרך להנציח את זכרו".

אלעד חסין, ששימש כעוזרו של ליובין בהפועל חולון, סיפר: "איש מיוחד. מעבר לזה שהוא איש מקצוע מהרמה הגבוהה ביותר, קלאס של בן אדם. התקשרתי אליו אחרי שהוא עזב את באר שבע, אמרתי לו שנראה אותו במגרש, שאני מתפלל בשבילו. עצוב מאוד. עולם הכדורסל איבד בן אדם מדהים, איש מקצוע ברמות הגבוהות ביותר, כואב לי עליו, שולח תנחומים לכל המשפחה ולכל הקרובים אליו".

יניב מזרחי, יו"ר עירוני נס ציונה שבה אימן ליובין בעונת 2021/22, מסר: "ליאור היקר, לא להאמין שכל כך מהר נפרדת מאיתנו. בשורה קשה ובלתי ניתנת לעיכול. ג'נטלמן אמיתי, נעים הליכות, תמיד היה כיף לדבר איתך ולהיות בחברתך. נתגעגע מאוד. משתתף בצער רז והמשפחה, עצוב לי בלב".

ממנהלת הליגה נמסר כי "ליאור ייזכר כאיש מקצוע מהשורה הראשונה, בעל מוסר עבודה ואהבה למקצוע ללא פשרות, שהיה אהוב על סובביו. אנחנו מחזקים את משפחתו וחבריו ברגעים הקשים ומוסרים תנחומים כנים. יהי זכרו ברוך".

כדורסלן העבר אפיק ניסים אמר: "יום עצוב לכדורסל הישראלי. באופן אישי שיחקתי עם ליאור ונגדו, שיחקנו בחו"ל אחד נגד השני. הוא היה מאמן בנבחרת כששיחקתי, זה עצוב מאוד. ליאור הוא חלק מנבחרת הוותיקים, נמצא את הדרך להנציח אותו. אוהבים אותו, וכואבים עליו, מחבקים את המשפחה".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "ליאור ליובין ז"ל היה מאמן הכדורסל מצוין ושחקן מעולה, אובדן קשה. לצד הקריירה המרשימה שלו כשחקן וכמאמן, הוא היה לדמות משמעותית בעולם הכדורסל הישראלי, נעים הליכות, שקט ומקצוען אמיתי שהוביל קבוצותיו להישגים רבים. יהי זכרו ברוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully