וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיים, אאוט: שבוע ההתרסקויות של מכבי תל אביב חשף בעיה כרונית

תגובות מאוחרות של קטש או היעדר מנהיגות אצל השחקנים? דבר אחד בטוח אחרי שהפועל תל אביב, אולימפיאקוס ופרטיזן בלגרד ניצלו עד תום את ההרגל המגונה של הצהובים: זה רחוק מלהיות מקרי. המספרים

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 19.1/ספורט1

מכבי תל אביב צלחה מכשולים ואתגרים רבים בעונה הנוכחית, אבל בשבוע האחרון נחשפה הבעיה מספר 1 שלה. את ההפסדים לפרטיזן בלגרד, אולימפיאקוס והפועל תל אביב ליווה תסריט שונה אך דומה: בחלק מהמקרים ההתרסקות הגיעה בתחילתו של הרבע השלישי (פרטיזן בלגרד, אולימפיאקוס) או לקראת סיומו של הרבע האחרון (הפועל תל אביב), בחלק הם איבדו יתרון גדול (פרטיזן בלגרד, הפועל תל אביב) או סתם איפשרו למשחק צמוד לברוח להם מהידיים (אולימפיאקוס), אבל בשלושתם באה לידי ביטוי אותה רעה חולה - קיפאון בלתי מוסבר על הקווים ועל הפרקט, שלא מאפשר לבלום מומנטום של קבוצה יריבה ברגעי מפתח במשחק, ועולה שוב שוב בהפסדים.

ככה זה נראה, משחק אחרי משחק:

יום שישי שעבר, מכבי תל אביב יורדת למחצית מול פרטיזן ביתרון מבטיח של 16 נקודות. הרבע השלישי יוצא לדרך, ופרטיזן עם הרכב משני ומפתיע נוגסת אט אט בהפרש. מכבי תל אביב יורדת לפסק זמן טלוויזיה רק כעבור חמש דקות וחצי, אחרי ריצת 4:15 של פרטיזן, לאחר שהההפרש צומק ל-5 בלבד (מנגד, את ריצת ה-0:16 של מכבי תל אביב בפתיחת המשחק ניסה ז'ליקו אוברדוביץ' לעצור עם פסק זמן מהיר, דקה ו-10 שניות בלבד מהג'אמפ-בול, בפיגור 5:0- מה שלא ממש עזר לו);

שישה ימים חולפים, ותסמונת הרבע השלישי של מכבי תל אביב חוזרת על עצמה. אולימפיאקוס שירדה למחצית ביתרון 6, מובילה כבר ב-16 חמש דקות וחצי מפתיחת הרבע, ורק אז, באיחור ניכר, קטש לוקח פסק זמן יזום, אחרי 4:15 מפתיחת הרבע, ובתום ריצת 0:10 של היוונים; מהדקות הללו, מיותר לציין, מכבי תל אביב לא התאוששה והובסה 89:72;

עוברים לדרייב אין. גם אתמול ההרגל המגונה נחשף, גם אם בעיתוי שונה. 4:49 דקות לסיום המשחק, ווייד בולדווין עוד מדייק פעמיים מקו העונשין ומעמיד את מכבי תל אביב על יתרון דו ספרתי בדרבי. רק אחרי ריצת 4:16 של הפועל, שתי דקות וחצי מאז קליעות העונשין ההן של בולדווין, קטש לוקח פסק זמן. היתרון כבר בצד של הפועל תל אביב, שנישאת על גבי המומנטום בדרך לניצחון גדול, 86:89.

עודד קטש מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
קיבעונות שעולים ביוקר? קטש/דני מרון

את הריצות על חשבון מכבי תל אביב אפשר לייחס לשלל גורמים. אולי אלו הקיבעונות של עודד קטש, אולי מדובר בבעיה מנהיגותית על הפרקט (ווייד בולדווין היחיד שמנסה לקח על עצמו את המשחק, אבל סובל מקפריזות), אבל דבר אחד ברור: זה לא מקרי.

יתכן שהשמיכה של קטש קצרה מדי, אבל הקבוצה שלו דועכת כמעט באופן קבוע כשמשחקים מתכנסים לקראת הכרעה. שימו לב לנתון הבא: מתוך 27 משחקים רשמיים העונה, מכבי תל אביב ניצחה ברבע האחרון רק ב-9 מהם. ב-15 משחקים - שחלקם הסתיימו בכל זאת עם ניצחון - הם הפסידו ברבע הרביעי, ובשלושה מקרים סיימו אותו בשוויון.

"זה מאוד מתסכל. אנחנו צריכים להבין איך מנצחים כקבוצה, לחזור לעקרונות", ניתח בונזי קולסון בסיום. "לא חשוב אם זו הליגה בישראל, היורוליג - צריכים להפסיק עם התבנית הזאת של להוביל ולאבד את היתרון. צריך להישאר ביחד, להתאחד, וכשהקבוצה השנייה יוצאת לריצה, להבין מהר מה עושים כדי לעצור את זה, התקפית והגנתית".

האם מכבי תל אביב יכולה למצוא לכך פיתרון? עדיין מוקדם לומר, אבל אין ספק שמדובר בבעיה חוזרת, שדורשת טיפול מהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully