וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הגזענות: ראש עיריית אודינה הציע להפוך את מניאן לתושב כבוד

שוער מילאן ספג נהמות מאוהדי אודינזה: "לא רציתי לחזור, אלו אנשים בורים שצריכים להישאר בבית. חייבים לפעול כי זה חוזר על עצמו". נשיא פיפ"א: "יש לפסוק הפסדים טכניים ולסגור אצטדיונים".

תקציר: אודינזה - מילאן 3:2/ספורט1

דרמה גדולה התרחשה אתמול (שבת) במהלך המשחק בין אודינזה למילאן. הרוסונרי ניצחו 2:3 הודות למהפך שהשלימו בדקה ה-93, אבל האירוע החשוב ביותר של הערב היה במחצית הראשונה, כאשר מילאן עוד הוליכה 0:1, אז שוערה מייק מניאן ירד לחדר ההלבשה בעקבות קריאות גזעניות מצד אוהדי המארחת - חבריו תמכו בו והשופט עצר את המשחק לעשר דקות.

מניאן זכה לתמיכה גורפת מכדורגלנים ברחבי העולם, בייחוד מחבריו לנבחרת צרפת ובהם הקפטן קיליאן אמבפה שהעלה פוסט בנושא ובו כתב "אתה רחוק מלהיות לבד, מייק מניאן. כולנו איתך. שוב אותה בעיה ועדיין אין פתרון. מספיק!! לא לגזענות".

בעקבות האירוע, ראש עיריית אודינה אלברטו פליצ'ה דה טוני הציע להעניק למניאן מעמד של תושב כבוד. בפוסט באינסטגרם הזמין את השוער לקיים פעילות עם צעירים בעיר, וכתב: "העיר שלנו היא עבור כולם. אודינה אינה גזענית ויש לה היסטוריה ארוכה של הכנסת אורחים. אני כואב את מה שקרה אתמול ועל כן ברצוני להביע סולידריות בשם האוהדים שלא חשו מיוצגים על ידי אלה שהיו מעורבים באירוע.

מייק מניאן, שוער מילאן. GettyImages
ענה להם עם שלוש נקודות בתוספת הזמן. מניאן/GettyImages

לאחר המשחק מניאן התייצב בעמדת הראיונות בסיום המשחק ולא חסך בביקורת: "אני לא רוצה לפנות אל אותם אנשים כי אני יודע שזה לא יוביל לדבר, אבל כדי לעזור לי ולכל השחקנים שסובלים מגזענות, חייבים למצוא אותם ולהעניש אותם. אלה אנשים בורים שצריכים להישאר בבית. שמעתי אתם עושים עושים לעברי קולות של קוף ולא אמרתי כלום בפעם הראשונה, אבל בפעם השנייה שזה קרה התלוננתי על מה שקורה מאחורי השער ואמרתי שאני יורד מהדשא. אסור שזה יקרה, אבל לצערי כבר הרבה שנים שזה חוזר על עצמו. אנחנו חייבים לפעול ולעשות משהו, כי ככה אי אפשר. אנחנו מקבלים שריקות בוז לעברנו, אבל גזענות אסור לנו לקבל ואסור שזה יקרה", אמר השוער הצרפתי.

עוד הוסיף מניאן: "לא רציתי לחזור לשחק וכל החברים לקבוצה תמכו בי, הם היו נהדרים ובסוף חזרנו לדשא ועשינו הכל כדי לנצח. התשובה שלנו לאודינזה הייתה לקחת את שלוש הנקודות".

הלילה גם נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו התייחס לאירועי הגזענות בתקופה האחרונה ומסר: "אירועים מתועבים ובלתי מקובלים. אין מקום לגזענות או לכל צורה של אפליה - בכדורגל ובחברה כולה. אנחנו מביעים תמיכה מוחלטת בשחקנים וצריכים שכל בעלי ההשפעה ינקטו בפעולות, החל מחינוך בבתי הספר כדי שהדורות הבאים יבינו שזה לא חלק מהכדורגל או מהחברה. אנחנו חייבים לפסוק הפסדים טכנים במקרים כאלה ולסגור אצטדיונים כאלה ברחבי העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully