וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבוריט וקרינגטון יתאזרחו? שר הפנים אימץ את המלצות הוועדה

21.1.2024 / 8:37

השר ארבל עשוי בקרוב לאשר לבלם הספרדי של מכבי תל אביב ולגארד האמריקאי של הפועל ירושלים לייצג את נבחרות ישראל. בין ההמלצות: כל התאחדות תוכל להגיש בקשה אחת בארבע שנים

מחוץ לקווים, 18.1/עריכת וידאו: זיו שטיינר

במשך חודשים המתינו בהתאחדות לכדורגל ובאיגוד הכדורסל לדו"ח הוועדה המייעצת לשר הפנים לקביעת אמות מידה לעניין מתן אזרחות לספורטאים זרים. הבוקר (ראשון) שר הפנים משה ארבל קיבל לידיו את המלצות הוועדה ואימץ אותן במלואן.

כידוע, ההתאחדות לכדורגל פועלת לצירוף אנריק סבוריט ממכבי תל אביב ואיגוד הכדורסל רוצה לראות בסגל הנבחרת את קאדין קרינגטון מהפועל ירושלים - מהלכים שתקועים תקופה ארוכה ובעקבות הסחבת אף נמנעה מהם האפשרות לייצג את המדינה במשחקים החשובים במהלך שנת 2023, לפחות בחודשיה האחרונים. כעת עם פרסום ההמלצות ואימוצן, השר אמור בימים הקרובים לאשר או לדחות את הבקשות שעומדות בפניו, כשבכדורסל אמור קרינגטון לקבל את האזרחות ולהיות חלק מסגל נבחרת ישראל במוקדמות אליפות אירופה בחודש פברואר הקרוב. סבוריט עשוי להיות חלק מסגל נבחרת ישראל כאשר בחודש מרץ היא תיאבק על הכרטיס ליורו 2024.

קאדין קרינגטון, הפועל ירושלים. דני מרון
בקרוב בנבחרת ישראל? קרינגטון/דני מרון

על פי המלצות הוועדה, על המבקש אזרחות "להיות מעורה בחברה הישראלית על פי קריטריונים שיקבעו ויבדקו על ידי אנשי המקצוע המתאימים", "ענף הספורט אשר בגינו מוגשת הבקשה הינו ענף אולימפי ו/או פראלימפי אשר השתתפות בו תייצג את מדינת ישראל כאשר אחד השיקולים המרכזיים לבחינת הבקשה הוא 'קידום הספורט הלאומי'", "על המבקש להיות מועמד לייצג את המדינה בנבחרת הלאומית", "בנוסף לבקשה/המלצה יש לצרף את המלצת התאחדות הספורט בענף הרלוונטי".

ישנה המלצה חשובה נוספת לפיה "התאחדות ספורט בענף הרלוונטי תוכל להעניק המלצתה לשחקן רלוונטי בהקצאה של המלצה אחת בכל ארבע שנים" - משמע שכל בקשת אזרוח תעבור בחינה וחשיבה ממושכת מצד כל התאחדות ספורט, בידיעה שלא ניתן יהיה לבקש על בסיס שנתי. עוד בין ההמלצות, יש להתייחס לגילו של השחקן "לצורך מימוש פוטנציאל עתידי לתרומה לענף הספורט וכן לזכייה בהישגים בינלאומיים".

מטעם השר ארבל נמסר הבוקר: "השר הודה מעומק לב ליושבת ראש הועדה כבוד השופטת בדימוס שרה פריש וחברי הועדה העיתונאי אלי סהר, שחקנית הכדורסל לירון כהן, שחקן הכדורגל נאור פסר, ושחקן הכדורסל הפראלימפי רועי בן טולילה על עבודה סדורה ומקצועית אשר תאפשר יצירת משנה סדורה בבחינת הבקשות וקביעת נהלי עבודה ברורים. מעתה והלאה כלל הבקשות המונחות ייבחנו בהתאם להמלצות הועדה המקצועיות ורק לאחר מכן ומשיעמדו באמות המידה יובאו בפני השר לקבלת החלטתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully