וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדובדבן שבקצפת: עשרת הרגעים הגדולים של צ'ארון שרי במכבי חיפה

19.1.2024 / 7:10

הספתח שהמחיש ש"הוא משהו אחר", הגול שהרעיד את חיפה, הטיל שהשתיק את בלומפילד, שער האליפות, הרגע המיוחד עם גלוך, צ'יפים גאוניים ושלל מהלכי מאני טיים. בארבע שנים וחצי סיפק הקשר המחונן אינספור רגעי קסם, ניסינו לבחור את עשרת המובילים

תקציר: בני סכנין - מכבי חיפה 3:0/ספורט1

ביום חמישי שעבר נפגש צ'ארון שרי עם נשיא מכבי חיפה יעקב שחר בפגישה שערכה למעלה שלוש שעות. בסוף הפגישה הוחלט שהקפטן של הירוקים יעזוב את הקבוצה לפחות עד תום העונה וייצא להשאלה בהולנד. הקשר רוצה לשהות ליד משפחתו שמחויבת להישאר במולדתו, והירוקים מאבדים את אחד השחקנים הכי חשובים בקבוצה - אם לא החשוב שבהם - להמשך העונה וייתכן שגם לעונות הבאות.

בארבע עונות וחצי, הספיק שרי לספק עשרות רגעים גדולים. רגע לפני שהוא עולה למשחק הבית האחרון שלו ביום ראשון מכבי נתניה, בחרנו עשרה רגעים משמעותיים של המאסטרו במדים הירוקים. הביצוע מול רעננה, השער המרגש מול פריז סן ז'רמן והרגע האחרון הגדול שלו, זה שהביא לכך שהעונה האירופית של האלופה עדיין בחיים. צ'ארון שרי, הרגעים הגדולים.

צ'ארון שרי שחקן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
הקוסם. שרי/מאור אלקסלסי

24.8.2019: כאן הכל התחיל

מכבי חיפה פתחה עוד עונה, אחרי תשע שנים שחונות. אחרי שקרים פריי עזב, שרי הגיע על מחליפו ותלו בו הרבה תקוות שיוביל את הקבוצה סוף סוף לעונה טובה. משחק הליגה הראשון של עונת 2019/20 התקיים באצטדיון הביתי מול הפועל רעננה. בדקה ה-20 האורחת הובילה 0:2 והיה נדמה ששוב הירוקים פותחים עונה בצורה מזוויעה. בדקה ה-29 שרי נכנס כמחליף ושינה לחלוטין את המשחק. דריבלים, מסירות עומק ושני בישולים הובילו את הירוקים למהפך ולניצחון 3:4 משוגע. זו הייתה תחילתה של עונה שאמנם לא הסתיימה עם אליפות, אך בנתה את הבסיס לעונות מצויינות ביחד עם ההולנדי. "אחרי אותו משחק היה ברור שיש פה משהו שונה", נזכר גורם במועדון, "גם החיבור בינו לבין ניקיטה רוקאביציה אחרי המשחק הזה הפך להיות חיבור חזק וחברי שהתבטא היטב על המגרש באותה עונה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
צ'ארון שרי שחקן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
כך שרי נראה אחרי משחק הבית הראשון/אדריאן הרבשטיין

9.5.21: האליפות עוברת בבלומפילד

אחרי עונה ראשונה מצויינת במדים הירוקים עם עשרה שערים ו-11 בישולים שהעניקו לו את תואר מלך הבישולים של הליגה ביחד עם יונתן כהן, הגיע שרי לעונה השנייה כשהוא רוצה הפעם לזכות באליפות. המאבק כצפוי היה בעיקר מול מכבי תל אביב. המאמן החדש באותה עונה, ברק בכר, סימן את שרי ככוכב הבלתי מעורער של הקבוצה. ארבעה מחזורים לסיום אותה עונה כשהפער בצמרת עומד על 4 נקודות לטובת שרי וחבריו, הגיעו הירוקים לאיצטדיון בלומפילד לקרב על כל הקופה. 17 דקות אחרי השריקה הצהובים הובילו כבר 0:2 ואוהדי חיפה ראו כבר איך הסיוט שלהם מתגשם והאליפות שוב בורחת להם מהידיים, אלא שאז נכנס שרי לפעולה.

אחרי שער של גודסוויי דוניו, הצליח ההולנדי עוד במחצית הראשונה למצוא עצמו אחרי פעולה טובה של עומר אצילי בתוך הרחבה ושחרר טיל אל מרומי הרשת של דניאל טננבאום. ההתמודדות הסתיימה ב-2:2 והותירה את פער ארבע הנקודות על כנו. הפער הספיק בסופו של דבר לאליפות כמה שבועות לאחר מכן, לאחר שהירוקים גברו 2:3 על הפועל באר שבע ושרי מוסיף עוד שער קלאץ' לאוסף. אליפות ראשונה אחרי עשר שנים רעות? צ'ק.

צ'ארון שרי שחקן מכבי חיפה עם עומר אצילי. מאור אלקסלסי
תמיד הוא בא בזמן. שרי/מאור אלקסלסי

19.8.21: חורף אירופאי

אחרי שהחזירו לעצמם את צלחת האליפות, רצו הירוקים לחזור ולדבר חזק גם על הבמה האירופית. אחרי שנים ללא הגעה לשלב בתים אירופאי, פתחו הירוקים את הקמפיין דווקא בצמד משחקים מאכזב מול קייראט ונשרו ממוקדמות ליגת האלופות למוקדמות הקונפרנס ליג. חיפה הגיעה לפלייאוף המוקדמות של המפעל וההגרלה זימנה מפגש עם נפטצ'י באקו האזרית. אם מישהו חשב שחיפה מגיעה לטיול, המשחק בבאקו כמעט וחיסל סופית את העונה האירופית שלהם. עומר אצילי אמנם כבש ראשון כבר בדקה התשיעית, אך בדקה ה-72 לוח התוצאות כבר הראה על 1:3 למארחים ונדמה היה שהירוקים מתפרקים.

שרי שהיה במשחק לא טוב מבחינתו בלשון המעטה עד אותן דקות, נצפה מתחיל לדרבן את השחקנים ולהחדיר בהם אמונה. בסופו של דבר נראה היה שהפעולה הזו בעיקר עוררה אותו. ההולנדי הצליח עד סיום המשחק לכבוש צמד ולקבוע 3:3 מטורף, שהעביר את ההכרעה לחיפה שם הירוקים כבר רשמו 0:4 מוחץ ועלו לשלב בתים אחרי שנים עקרות באירופה. "זה היה עוד נדבך חשוב מאוד בבנייה מחדש של המועדון", אומר שחקן ששיחק במכבי חיפה באותה עונה. "אין ספק שאם היינו מגיעים לגומלין עם פיגור של שני שערים, זה היה נראה אחרת לגמרי. שרי הופיע שם כמו שהוא תמיד עושה".

שחקן מכבי חיפה צ'ארון שרי. אתר מכבי חיפה, אתר רשמי
עוד גול אירופי קריטי. שרי כובש מול קייראט/אתר רשמי, אתר מכבי חיפה

26.2.22: ראש העיר

אל המחזור ה-24 של עונת 2021/2 הגיעו הירוקים אחרי מעידה של הפועל באר שבע מול הפועל תל אביב ועם אפשרות להגדיל את הפער בפסגה ל-6 נקודות, אחרי שבועות ארוכים בהם הקבוצה מבירת הנגהה לא הרפתה במאבק. האלופה המכהנת פגשה את היריבה העירונית וברור היה שהחבורה של אלישע לוי תעשה הכל כדי לשבש לברק בכר ושחקניו את התוכניות. 17 דקות עברו במשחק, ובניגוד למה שהתרחש על כר הדשא קיבל שרי כדור בקצה הרחבה מצד ימין ומבלי שאף אחד ציפה שחרר טיל אל בין החיבורים של אוהד לויטה וקבע את תוצאת המשחק. הגול החשוב ההוא הגדיל את הפער בצמרת וקידם את הירוקים לאליפות שנייה ברציפות.

צ'ארון שרי שחקן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
המלך. שרי אחרי הדרבי המדובר/מאור אלקסלסי

11.4.22: על הבאזר

שרי אהב לאורך כל העונות את המפגשים עם כבי תל אביב, אך במשחק בפלייאוף של עונת 2021/22 הוכיח שוב למה לא רק אוהדי מכבי חיפה התאהבו בדמותו הססגונית. עוד לפני המשחק נצפה שרי משוחח במשך כמה דקות עם ילד צעיר ואלמוני של מכבי תל אביב, אוסקר גלוך שמו. הילד מהנוער בקרית שלום עלה להופעת בכורה בבוגרים ושרי החל לעודד אותו ולכוון אותו. ספק אם יש עוד שחקן בחיפה שהיה יכול לכוון שחקן של היריבה הכי שנואה ולא לזכות לריקושטים מהקהל על כך, אך ההולנדי הצליח לקנות לעצמו שם מיוחד ביציעים, שבירכו על כל מהלך שלו - גם אם זה אומר לעודד כישרון מהקבוצה היריבה.

אל המגרש הגיעה חיפה ללא המאמן שלה ברק בכר שאיבד את אחיו ולא עמד על הקווים, ונדמה היה במשך דקות ארוכות ששוב חיפה כושלת אל מול היריבה מתל אביב. כשלוח התוצאות מראה 0:1 למארחים, נעמד שרי בדקה ה-93 אל מול כדור חופשי מ-18 מטרים. את השקט והמתח באיצטדיון באותן שניות קשה היה להסביר במילים, ואז שרי ניגש אל הכדור וקבר אותו עמוק ברשת של דניאל פרץ, עם שער שלדעת רבים היה שער האליפות של הירוקים. לימים סיפר בכר לסביבתו שברגע ששרי נעמד אל מול הכדור, הוא ידע שזה יסתיים ברשת. כל אוהד שהיה באיצטדיון באותו משחק, מוכן להישבע שגם לו הייתה את אותה תחושה בדיוק. כשההולנדי מגיע למצב הבקעה כזה במאני טיים, הכדור יהיה ברשת.

צ'ארון שרי שחקן מכבי חיפה עם עומר אצילי מול אוסקר גלוך שחקן מכבי תל אביב. אריאל שלום
עוד רגע שהמחיש: גם מחוץ למגרש, היו מעט מאוד שחקנים כמוהו. שרי לצד גלוך/אריאל שלום

16.4.22: הקוסם

חמישה ימים בלבד אחרי השער בבלומפילד, הירוקים אירחו את בני סכנין לעוד משחק במאבק האליפות. הירוקים ידעו שניצחון יגדיל את הפער בצמרת ל-10 נקודות ויקרב אותם לאליפות שנייה ברציפות, אבל התקשתו חיפה לפרוץ את ההגנה של סכנין ונתקלו בגד עמוס בכושר טוב. בדקה ה-66 שרי לקח את העניינים לידיים, או נכון יותר לרגליים. עם פעולה אדירה שהסתיימה בצ'יפ מ-16 מטרים לחיבורים של עמוס, הוא קבע את תוצאת המשחק, חגג שער שמיני באותה עונה והכריע את מאבק האליפות. בשבוע אחד ההולנדי היה חתום על 4 נקודות, שהיו ככל הנראה החשובות ביותר באותה עונה.

שחקן מכבי חיפה צ'ארון שרי. מאור אלקסלסי
גולאסו. חוגג מול סכנין/מאור אלקסלסי

17.8.22: ליגת האלופות

אחרי שלקח אליפויות והחזיר את ההגמוניה לחיפה, שרי הציב לעצמו רף חדש וחיפש הישג חדש במדים הירוקים - בדמותו של העפלה לשלב הבתים של ליגת האלופות. החבורה של בכר הצליחה לרשום מסע קסום במוקדמות ליגת האלופות והגיעה לפלייאוף אל מול הכוכב האדום, כשלא הרבה נותנים סיכויים לאלופה הישראלית לגבור בשני משחקים על האלופה הסרבית. המשחק הראשון נערך בחיפה והירוקים ידעו שהם חייבים ניצחון כדי להשאיר לעצמם סיכוי. חיפה כבשה ראשונה, אך הסרבים השלימו מהפך עוד לפני סוף המחצית הראשונה ונדמה היה שבכר שוב בדרך לליגה האירופית. במחצית השנייה שוב היה זה שרי שלקח את המושכות ובדקה ה-61 ניפק עוד רגע של קסם כשהשלים מהפך בבעיטה אדירה מ-18 מטרים. בגומלין הגיע השער העצמי המפורסם שעזר לשרי לסמן עוד וי עצום בקריירה שלו בירוק.

צ'ארון שרי שחקן מכבי חיפה חוגג שער. מאור אלקסלסי
מנהיג אמיתי. שרי מול הכוכב האדום/מאור אלקסלסי

14.9.22: רגע השיא

אם תשאלו את אוהדי מכבי חיפה מהו הגול שגרם לאצטדיון לרעוד, התשובה המיידית תהיה השער של צ'ארון שרי מול פריז סן ז'רמן בשלב הבתים של ליגת האלופות. הירוקים הגיעו למפגש עם ליאו מסי, קיליאן אמבפה, ניימאר ושאר החברים וביממה שקדמה למשחק נדמה היה שגם השחקנים יישאבו לטירוף שהאלופה הצרפתית הכניסה במדינת ישראל. מאות אוהדים חיכו מחוץ לבית המלון בו התאכסנה פ.ס.ז', השיח בכל פרלמנט אפשרי במדינה היה על המשחק והשאלה הגדולה הייתה כמה שערים תספוג חיפה מול סוללת הכוכבים.

באופן מפתיע, החבורה של בכר התחילה בלחץ לא ייאמן על אחת מהקבוצות הגדולות בעולם ובדקה ה-24 רמת הדציבלים בחיפה הגיעה לגבהים שמעולם לא נשמעו בחיפה. דולב חזיזה הגביה ושרי בבעיטה מהאוויר המשיך ישר לרשת של ג'יג'י דונארומה, מה שהזכיר לרבים את הרגע של יניב קטן באולד טראפורד. השער של שרי היה חלק משמעותי מהקמפיין המרשים של הירוקים מול כמה מהקבוצות הכי טובות בעולם.

שחקני מכבי חיפה חוגגים עם צ'ארון שרי. מאור אלקסלסי
רגע בלתי נשכח. שרי מעלה את מכבי חיפה ליתרון על פריז סן ז'רמן/מאור אלקסלסי

29.1.23: הקפטן

אחד הרגעים הכי סימבוליים בתקופה של שרי במכבי חיפה לא היו על כר הדשא וגם לא היו קשורים אליו ישירות. בינואר אשתקד החליט נטע לביא, הקפטן הבלתי מעורער של הירוקים, לעזוב ליפן ולאף אחד לא היה ספק ששרי ישמש מעתה כקפטן של הקבוצה. היו שחקנים זרים שענדו את סרט הקפטן בעבר, אך נדמה היה שכששרי קיבל אותו, הוא קיבל גם חותמת סופית לכך שמדובר באחד מהשחקנים הכי משמעותיים ששיחקו בהיסטוריה של המועדון. "שרי הוא קפטן אמיתי לכל דבר ועניין", מתאר אותו שחקן בחיפה. "גם במגרש וגם מחוצה לו הוא באמת היה המנהיג הכי גדול שלנו. החיסרון שלו יהיה לא רק על המגרש, אלא גם בחדר ההלבשה".

צ'ארון שרי שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
מנהיג אמיתי. עונד את סרט הקפטן/ברני ארדוב

14.12.23: שיר פרידה (ביוונית)

מאז פרוץ המלחמה אין ספק ששרי לא היה שרי המוכר. המלחמה ובעיקר הבעיות הבריאותיות של בנו לצד המרחק מהמשפחה, גרמו לדעיכה דרסטית ביכולת של מספר 10. אלא שלרגע אחד שרי שוב היה שם עבור הירוקים והציל את העונה האירופית של מסאי דגו. חיפה הגיעה למשחק באתונה מול פנאתינייקוס בידיעה שרק ניצחון ישאיר אותה במאבקים באירופה ויעביר אותה אל שלב הפלייאוף של הקונפרנס ליג.

הירוקים הגיעו במומנטום שלילי במיוחד ומעטים האמינו שהם יכולים להשלים את המשימה, אבל במחצית השנייה שרי קיבל כדור מפייר קורנו, בעט חזק אל הרשת של היוונים וקבע 0:2 שהפסיק לחיפה כדי להעפיל, למרות שהמארחים הספיקו לכבוש שער מצמק. "גם בתקופה לא טובה שלו הוא דאג להעלות אותנו לשלב הפלייאוף. בסוף, הדבר שהכי מאפיין את שרי זה שבמאני טיים הוא שם", מסכם אחד השחקנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully