וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא יכולה בלעדיו? מכבי תל אביב שוב קרסה בלי לורנזו בראון

עודכן לאחרונה: 19.1.2024 / 7:02

כמו בעונה שעברה, אז ניצחה רק משחק אחד מארבעה כשהיה פצוע, הצהובים ובולדווין לא הסתדרו בלי החלק השני בצמד. וגם: הכישלון בריבאונד ובסגירה לשלשות נגד אולימפיאקוס, הלחץ לקראת המשחקים הבאים ביורוליג ומי לא יירשם לדרבי?

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 19.1/ספורט1

1

מכבי תל אביב רשמה אמש (חמישי) את הפסד היורוליג השני שלה ברציפות והעשירי במספר העונה כשהובסה 89:72 בידי אולימפיאקוס פיראוס בהיכל השלום והאחווה. הקבוצה של עודד קטש ירדה בעקבות ההפסד אל המקום השמיני בטבלת היורוליג, כשניצחונות של פרטיזן בלגרד ומונאקו הערב עשויים לדרדר אותה עוד כמה מקומות מטה.

מכבי החזיקה מעמד קצת יותר מ-20 דקות באווירה החמה בפיראוס. למרות שהופיעה ללא לורנזו בראון, וקיבלה יכולת לא מרשימה בלשון המעטה מוויד בולדווין, הצליחו הצהובים להישאר במשחק במחצית ופיגרו רק ב-6 נקודות הפרש. בתחילת המחצית השנייה קלעה אולימפיאקוס 4 שלשות רצופות וברחה ל-54:38. מכבי הגיבה, ירדה ל-12 הפרש בסוף הרבע השלישי, אבל שוב ריצת 0:9 של המקומיים סגרה את הסיפור.

מלבד 13 שלשות שספגה מכבי על הראש, היא קיבלה שיעור כואב מהסנטר ניקולה מילוטינוב, אחד הביגמנים האיכותיים ביורוליג שעוברת עליו עונה לא טובה. מילוטינוב קלע אמש 20 נקודות והוסיף 20 ריבאונדים כשלג'וש ניבו, רומן סורקין וחסיאל ריברו אין פתרון לאיש הגדול. בולדווין הוביל את קלעי מכבי עם 18 נקודות באחוזים רעים, בלאט וקולסון רשמו 10 נקודות כל אחד.

"זה היה משחק קשה בשבילנו, הגבנו טוב ברבע השני, אבל במחצית השנייה הם הרימו את הרמה עוד קצת ולא השווינו את זה", אמר הקפטן ג'ון דיברתולומיאו שפתח בחמישייה במקומו של לורנזו בראון הפצוע וקלע 6 נקודות.

רומן סורקין אמר מצידו כי "כמובן שאנחנו מאוכזבים. לא הצלחנו לעשות את הדברים שלנו הערב ונתנו לאולימפיאקוס להשתלט על המשחק, אבל צריך להסתכל קדימה. אין הרבה זמן לנוח, ביום שבת יש דרבי, זה הכי חשוב ובזה נתרכז החל מעכשיו".

תמיר בלאט, שחקן מכבי תל אביב. אלעד גולדשטיין, מכבי ת"א, אתר רשמי
לא מצאו תשובה. בלאט ומכבי/אתר רשמי, אלעד גולדשטיין, מכבי ת"א

2

במהלך הימים שלפני המשחק במכבי תל אביב חששו מהתפרקות כפי שקרתה להם בשני הביקורים האחרונים בהיכל השלום והאחווה. אמנם במשחק האחרון מכבי לא הובסה, אבל רבע שני שבו הפסידו ב-16 הפרש הכריע את ההתמודדות. הצהובים דיברו על להישאר בפוקוס ולנסות להביא את המשחק להכרעה בסיום, וגם כשהיוונים פתחו טוב יותר, וברחו להפרש דו ספרתי בפתיחה, מכבי הצליחה להגיב עם דקות טובות של תמיר בלאט וג'ון דיברתולומיאו ופעמיים בלמו את הריצות והורידו את ההפרש ל-6 בלבד אחרי 20 דקות.

במחצית חיזקו בקבוצה את הרצון להישאר בעניינים, וגם וויד בולדווין שהסתבך בבעיית עבירות והיה לא מרוכז חזר אל המגרש, אלא שרצף שלשות של אלק פיטרס, אייזאה קאנן, ושניים של תומאס ווקאפ פתחו פער של 16 ממנו מכבי כבר לא הצליחה לחזור.

"ידענו שאנחנו צריכים להיות מרוכזים, ולעצור להם את הקליעה מבחוץ, ובכמה רגעים ברבע השלישי לא הצלחנו לעשות את זה", אמר אחד מאנשי הקבוצה אחרי המשחק, "כשאנחנו מדברים על לעצור את הקליעה שלהם והם קולעים 13 שלשות ב-45 אחוזים, סימן שאנחנו לא עושים עבודה טובה. קלענו בדיוק את הממוצע שהם סופגים בבית, כל ההבדל היה צריך להיות משחק ההגנה, וכשלנו בו".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שחקני מכבי תל אביב בונזי קולסון, ווייד בולדווין. מכבי תל אביב בכדורסל, אתר רשמי
המשחק הקבוצתי של הצהובים פשוט לא תפקד. בולדווין לא הסתדר בלי בראון/אתר רשמי, מכבי תל אביב בכדורסל

3

מכבי הופיעה למשחק ללא לורנזו בראון שנשאר בתל אביב לטיפולים. בקבוצה התקשו להעריך לפני ואחרי המשחק מתי בדיוק יחזור הגארד הוותיק לפעילות, אך התקווה היא שלא יחמיץ יותר מדי משחקים בתקופה הקרובה.

בראון החל לחוש את אי הנוחות בגבו רק לפני קצת יותר משבוע, ושיחק את שני המשחקים בשבוע הכפול עם זריקה, מהלך שהפתיע רבים מאנשי מכבי. בשבוע שעבר הוא נח מפעילות ובמכבי ניסו להחזירו לעניינים לקראת הנסיעה ליוון, אך בראון אותת כי לא חש עדיין בטוב, והוחלט שלא להוציאו עם הקבוצה ולהמשיך לטפלו בישראל.

במכבי קיוו כי השלישייה - בולדווין, בלאט, דיברתולומיאו - תצליח לסחוב את הקבוצה גם בהיעדרו של בראון, אבל האיתות הראשון שהתקבל מהכוכב, עם העבירה הטכנית עם פתיחת המשחק, והיכולת הלא טובה ברבע הראשון סימנה את ההמשך. מלבד בלאט, שמסר 7 אסיסטים, כל שאר שחקני הקבוצה מסרו רק עוד שישה, והמשחק הקבוצתי של הצהובים פשוט לא תפקד.

"בעונה שעברה הייתה תקופה לא קצרה שוויד סחב את הקבוצה בלי לורנזו, זה לא תמיד קל לו", אמרו במכבי, "חלק מהתבוסות הקשות שלנו בעונה שעברה היו כשאחד מהם היה בחוץ. הצמד הזה צריך אחד את השני". אשתקד ללא בראון רשמה מכבי מאזן של ניצחון אחד ושלושה הפסדים, ובמשחקים ללא בולדווין ניצחה שלושה והפסידה שניים. העונה ללא בולדווין רשמה מכבי ארבעה ניצחונות ושלושה הפסדים.

מאמן מכבי תל אביב עודד קטש. Roberto Finizio, GettyImages
בראון או בולדווין? המספרים מראים חסרונו של מי משמעותי יותר/GettyImages, Roberto Finizio

4

ההפסד אמש נתן לאולימפיאקוס יתרון כפול על מכבי לקראת המשך הדרך, כשלשתי הקבוצות מאזן זהה, כמו גם לבאסקוניה שהשיגה ניצחון חוץ גדול על הכוכב האדום. פנרבחצ'ה ופנאתינייקוס, שתגיע בשבוע הבא לבלגרד למשחק עם מכבי, יש אפשרות לפתוח פער של שני משחקים מהדבוקה הזאת, אליה עשויות להצטרף מונאקו ופרטיזן בלגרד הערב.

לוח המשחקים הקשה של הצהובים יימשך כאמור במשחק נגד פנאתינייקוס, כשבשבוע לאחר מכן ישחקו הצהובים שבוע כפול של משחקים בספרד נגד באסקוניה, יריבה ישירה על המקום השישי הנכסף המוביל לפלייאוף ולא לפליי אין ומשחק שנראה כאילו אבוד מראש נגד ריאל מדריד. לאחר הלוח הקשה הזה מחכים למכבי סדרה יותר קלה נגד הקבוצות שנראה שיישארו מחוץ לעשירייה הראשונה.

"המטרה זה להשיג ניצחונות במשחקים הקרובים, ברור לנו ששלושה הפסדים יצרו מצב בעייתי מאוד וירחיק משמעותית את הסיכוי להגיע לשישייה הראשונה, כל דבר חוץ משלושה הפסדים ואנחנו נהיה בתמונה", אמרו במועדון.

ג'יימס ווב, ג'וש ניבו, שחקני מכבי תל אביב. אלעד גולדשטיין, מכבי ת"א, אתר רשמי
ישחק בדרבי? ווב/אתר רשמי, אלעד גולדשטיין, מכבי ת"א

5

מכבי תמריא היום בבוקר מיוון בחזרה לישראל, כשבשעות הערב יוכרז סגל הקבוצה לקראת הדרבי התל אביבי הראשון של העונה שייערך במוצאי שבת (19:00) בהיכל שלמה. בקבוצה סירבו לאשר רשמית, אך לורנזו בראון לא אמור ליטול חלק בהתמודדות, ובמכבי צפויים להכריע מי מבין אנטוניוס קליבלנד, ג'יימס ווב או חסיאל ריברו ימצא את עצמו מחוץ לחמשת הזרים שירשמו.

המשחק יהיה הראשון מבין שניים השבוע של הקבוצה בליגה, כשבשני היא תארח את עירוני קרית אתא, כשבמועדון מקווים כי קהל רב יבוא לראות את הקבוצה בסגל כמעט מלא בהיכל מנורה, ובינתיים רוצים לעבור את הדרבי בהצלחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully