וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוועד האולימפי אופטימיים: "ניכנס מתחת לאלונקה, אך נמזער את הקיצוץ"

17.1.2024 / 17:05

הפחתת תקציב משרד הספורט מדאיגה את ראשי הוועד: "זה לא ריאלי בשנה אולימפית". עם זאת, ארד ולוסטיג מאמינים: "נמצא את הדרך"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 17.1/ספורט1

ראשי הוועד האולימפי בישראל אירחו היום (רביעי) את כלי התקשורת לתדרוך לקראת משחקי פריז 2024 בקיץ הקרוב, סיפרו על הקשיים עמם צריכים להתמודד הספורטאים עקב המלחמה ועדכנו על התחרויות הקרובות, שבראשן משחקי המים בחודש הבא בקטאר, שם ישראל חייבת להיות מיוצגת כדי שהספורטאים יוכלו להשיג את הקריטריונים למשחקים האולימפיים. בחלק המסיים, התייחסו יו"ר הוועד האולימפי יעל ארד והמנכ"ל גילי לוסטיג לקיצוץ המסתמן בתקציב הוועד לשנה הקלנדרית הקרובה, אשר יפגע בהכנות למשחקים עצמם. מדובר בקיצוץ שמשרד התרבות והספורט מתכוון להשית, כשם שהוא יעשה בכל ענפי הספורט. בוועד האולימפי עומדים על כך שלא יקוצץ התקציב וטוענים כי המהלך יפגע בסיכויי הספורטאים הישראלים להצליח בפריז.

"בתוך הרעש התעשייתי העצום הזה, והלחץ שכולם נמצאים בו, יש גם בעיות תזרים וכספים שמקוצצים", אמרה יו"ר הוועד יעל ארד. "בשנה האולימפית הזאת, כל הטיסות הרבה יותר יקרות, עלויות האבטחה כבדות. כל זה מייצר המון סטרס, גם אצל המנהלים והמנהלות. אנחנו מצפים שהמשרד יעמוד לצדנו ויסייע ככל שניתן. אנחנו מבינים את המצב במדינה, מבינים שיהיו קיצוצים כאלו ואחרים, אבל מצפים שההכנות האולימפיות והמלגות של הספורטאים לא ייפגעו בכלל. ואם צריך לקצץ, תמיד אפשר לדבר ולבדוק איתנו, תמיד ניכנס מתחת לאלונקה. אבל מה שקרה - הוא מחוץ למנהל היחסים התקין".

יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי בישראל. קובי אליהו
למרות הקשיים, בוועד האולימפי שומרים על אופטימיות בנוגע לתקציב. יעל ארד/קובי אליהו

ארד המשיכה: "אנשים לא תמיד יודעים את הדקויות של ההכנות האולימפיות, האיגודים מקבלים תקציב פעם אחת מתוך תקציב מאוד גדול שהוא כ-280 מיליון שקל, שהוא מבחני התמיכה של האיגודים והאגודות. זו מעין עוגה מחולקת לכל האגודות בארץ, מסתכלים על הצרכים לפי תכניות העבודה של האיגודים האולימפיים ושולחים תכנית למשרד. פגיעה בהכנות האולימפיות, שהתקציב שלהן כולו 39 מיליון שקל מתוך תקציב של מיליארד שקל של משרד הספורט, לא הגיונית בשנה אולימפית. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו שהג'ודו, הסייף, ההתעמלות, השחייה או כל איגוד שמכין את הספורטאים, יהיה לו פחות כסף לזה. ואל תשכחו שכשהכל עולה, גם ה-39 מיליון הם סכום נומינלי. אף אחד לא מגדיל כי הטיסות עולות יותר. גם ככה אפשר לעשות פחות פעילות עם הכסף הזה. אנחנו לא יכולים לוותר על התקציב הזה, בטח לא על 20%. מאמינה שנמצא עם משרד הספורט את הדרך למזער עד כמעט לאפס. אני חושבת שהם מבינים שזה לא ריאלי. יש לנו כל כך הרבה התמודדויות, אנחנו רוצים שיתוף פעולה, את הרוח הגבית והחיבוק הזה. אנחנו בסוף 'כיפת הברזל' שמגנה על הספורטאים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

המנכ"ל לוסטיג הוסיף: "צריך להגיד שאפו גדול למשרד הספורט ולשר הספורט שבשנת 2023 הגדיל מאוד את התקציבים. בשנה שעברה היו לנו 47-48 מיליון שקל להכנות האולימפיות. הכסף לא מגיע לוועד האולימפי, אפילו לא שקל אחד. הכל הולך לאיגודים ישירות. בסוף נובמבר הייתה ישיבה של המועצה הלאומית, שקבעה כי התקציב ל-2024 הוא 39 מיליון שקלים. זה צמצום שהיה מקובל על כולנו. זה ברור לכל בר דעת שאנחנו נמצאים בתקופה אחרת, צריך לצמצם ולהיכנס מתחת לאלונקה. לכן אנחנו לא יכולים לרדת מ-39 המיליונים האלה, הם מספיקים להרבה פחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully