וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברדה: "כל קבוצה עוברת משברים, החוכמה היא לדעת להתמודד"

הפועל באר שבע לוהטת אחרי פתיחת עונה בינונית, המאמן מקווה "להחזיר את הנקודות שאיבדנו בסיבוב הראשון. לקח זמן למצוא איזון". למה: "צריכים לקום ביחד"

תקציר: הפועל תל אביב - הפועל באר שבע 4:0/ספורט1

הפועל באר שבע חגגה הערב (שבת) ניצחון חמישי ברציפות והמשיכה את המומנטום האדיר שלה - הפעם 0:4 על הפועל תל אביב בבלומפילד (ניצחון החוץ הגבוה ביותר בתולדותיה על האדומים, ורביעייה חמישית בשמונת המחזורים האחרונים). שנה לאחר ה-0:6 המהדהד בטרנר, כבשו הפעם מיגל ויטור (20), עדן שמיר (64) ורותם חטואל המצוין (68, 82). עומר סניור הורחק אצל בורחה למה, שרושם משחק חמישי ברציפוות ללא ניצחון, ארבעה ימים לפני הדרבי הגדול.

אליניב ברדה סיכם את המשחק מהזווית של המנצחת: "הבקענו שער ראשון ממצב נייח שתרגלנו השבוע, המשחק נהיה יותר נוח לשלוט בו. אחר כך כמובן שהאדום שינה את המשחק, אבל גם לפני זה שמרנו והזזנו את הכדור בצורה טובה. עדיין יש לנו איבודים שמאוד מעצבנים אותי ולא צריכים להיות. אלה דברים שנצטרך לראות ולהשתפר בהם".

מה למד מפתיחת העונה הלא מוצלחת: "כל קבוצה עוברת משברים. החוכמה היא לדעת להתמודד במצבים כאלה ולהיות חזק, ולתקן את הטעויות. היו דברים שעשינו פחות טוב והיינו צריכים ללמוד איך להחזיר את הפועל באר שבע להיראות כמו שאנחנו רוצים. אני שמח שבמשחקים האחרונים זה בא לידי ביטוי בצורה טובה. לי מאוד חשוב לשמור על רשת נקייה".

מאמן הפועל באר שבע אליניב ברדה. קובי אליהו
לקח זמן, אבל בסוף התחברו. אליניב ברדה/קובי אליהו

ברדה נשאל מדוע לקח לקבוצה שלו הרבה זמן להתחבר: "בקבוצה הדברים כל כך דינמיים, יש תחלופה, פציעות, צהובים ושחקן פתאום בתקופה פחות טובה. הלוואי שהיינו מוצאים את האיזון יותר מהר, לקח לנו קצת זמן ויש לנו עדיין הרבה דברים לשפר".

איזה חיזוק הוא מחפש: "הסגל מתקצר אבל הוא יותר מהכלל, גם השחקנים שנכנסים מהספסל עוזרים לנו להכריע משחקים. ננסה להתחזק בעמדות שאנחנו חושבים שנכונות לנו. לא יהיה פשוט להמשיך ביכולת הזאת, יש לנו רק יומיים להתאושש לפני משחק נגד קבוצה שניצחה אותנו בסיבוב הקודם (הפועל פתח תקוה)".

מאמן הפועל באר שבע הוסיף: "כל משחק מתפתח אחרת. ברור שאני רוצה שהפועל באר שבע תמשיך להבקיע שערים ותבקיע הכי הרבה בליגה. מצד שני צריך לספוג כמה שפחות, לכן המשחק ביום שלישי הופך להיות הכי חשוב שלנו. בסיבוב הראשון איבדנו המון נקודות וחזרנו מפגרת המלחמה בצורה נוראית מבחינת תוצאות. מקווה שנדע לאסוף את הנקודות שאיבדנו אז".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
רותם חטואל שחקן הפועל באר שבע חוגג שער. קובי אליהו
רותם חטואל חגג צמד/קובי אליהו

רותם חטואל, שכבש צמד והעלה את מאזנו לשבעה שערי ליגה: "הייתי עם רגישות בתאומים וכמעט לא התאמנתי כל השבוע. רק בסוף השבוע סיימתי אימונים בלי כאבים ואני שמח שיכולתי להיכנס ולהבקיע ולעזור לקבוצה. היה משחק טוב של כל הקבוצה, כל השחקנים צריכים לקבל קרדיט. אני מרגיש שחיברתי את הקבוצה, כולם ראו כמה תשוקה יש לי למשחק כשחזרתי מהפציעה. אנחנו עוזרים אחד לשני לדחוף את עצמנו עד לקצה. יש לנו משחק קשה בשלישי מול הפועל פתח תקוה, הם יבואו רעבים אחרי הניצחון, אבל אני מאמין שנעשה את העבודה".

על אוהד מונדר: "אמרתי לו, 'אתה חייב לבוא כל משחק'. כל פעם שהוא בא, אני כובש צמד. גם נגד הפועל חיפה כבשתי צמד כשהוא היה. הוא ילד מרגש, אני שמח שהוא איתנו ובעזרת השם שכל החטופים יחזרו".

שחקן הפועל באר שבע הלדר לופס מול שחקן הפועל תל אביב עומר סניור. קובי אליהו
עוד הרחקה בהפועל תל אביב, הפעם לעומר סניור/קובי אליהו

בצד המפסיד, בורחה למה אמר: "היה משחק קשה, שיחקנו נגד קבוצה טובה מאוד. אחת הטובות בליגה. היינו במשחק במחצית הראשונה, ספגנו ממצב נייח ואחר כך ספגנו כרטיס אדום שהקשה עלינו. במחצית השנייה ניסינו הכי טוב שאנחנו יכולים, אבל ספגנו עוד כמה שערים שהפכו את התוצאה לכבדה".

מאמן הפועל תל אביב נשאל למה הקבוצה נראית רע בתקופה האחרונה: "כל משחק שונה. היום התחלנו טוב וספגנו רק שער אחד, כמובן שהאדום מקשה נגד קבוצות כאלה שזזות הרבה ומייצרות מרווחים. אנחנו צריכים להישאר ביחד ולקום ביחד, הפועל תל אביב אף פעם לא מוותרת".

הבעיות בהגנה: "ניסינו לעשות הגנה ביחד, היינו גם עם שלושה קשרים. אין לי טענות לבלמים, אני חושב שהם עשו מאמץ טוב. אנחנו צריכים להתאושש מהר כי יש לנו את הדרבי".

הספרדי דיבר גם על כך שקבוצתו ספגה הכי הרבה כרטיסים אדומים בליגה: "אני לא בטוח שהאדומים קשורים למשמעת, סניור הלך על הכדור בדיוק כמו לופס, חוסר מזל שהוא פגע בו. אנחנו צריכים ללמוד מהמצבים האלה, עם שחקן פחות זה הופך להיות קשה יותר עבורנו".

דן איינבינדר: "כשלא מנצחים חמישה משחקים ברציפות, אז לא עובדים הרבה דברים. בסופו של דבר, אנחנו לא יכולים לספוג כל כך הרבה שערים מצבים נייחים, זה לא מאפיין קבוצה חזקה ולא את הקבוצה שאנחנו רוצים להיות. כשסופגים גולים כאלה קלים אז הכול הופך קשה יותר. לצערי אנחנו חוזרים על הטעויות האלה, וזה גם מקשה שאנחנו נשארים כל כך הרבה פעמים ב-10 שחקנים. שיחקנו מול יריבה טובה וקשה לחזור מפיגור ב-10 שחקנים. לא היינו צריכים לספוג ארבעה שערים, אבל היה מאוד קשה לחזור. קיבלנו גול קל מדי בנייח ואחר כך היה יותר מדי קשה".

על המשבר: "כקפטן, אני הראשון לקחת אחריות. יש לנו הרבה דברים לשנות ולתקן. אנחנו צריכים להיות יחידה אחת מגובשת, יש כאן את כל התנאים כדי להצליח. אסור לשכוח שחסרים לנו שני שחקנים משמעותיים (רודריגס ואלטמן) עם ניסיון ויכולת שמשפיעים מאוד על הקבוצה. אנחנו עושים טעויות של חוסר ניסיון ונמצאים במומנטום שלילי, אבל כמו שעלינו על גל טוב לפני כן, אפשר לצאת מזה. צריך להסתכל על הדברים הטובים, אנחנו עדיין במקום טוב בטבלה. אני מצטער בפני הקהל, לא היינו ברמה שלהם".

על הדרבי ביום רביעי: "אנחנו האחרונים שצריכים לדבר לפני דרבי. נצטרך לדבר במגרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully