וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים חילצה 2:2 ממוזמביק בדקה ה-97, גאנה הופתעה בתוספת הזמן

דרמות באליפות אפריקה: סלאח מנע הפסד מביך עם פנדל מפוקפק בתוספת הזמן, כף ורדה חגגה 1:2 גדול על הכוכבים השחורים, גם ניגריה מעדה

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 12.1/ספורט1

אחרי ניצחונה של המארחת חוף השנהב במשחק הפתיחה, יומו השני של גביע אפריקה לאומות הציג היום (ראשון) שלוש משבע המועמדות המובילות לזכייה בטורניר היבשתי, אבל אף אחת מהן לא ניצחה. בבית א', ניגריה פישלה עם 1:1 מול גינאה המשוונית, בבית ב' שיאנית הזכיות מצרים חילצה 2:2 בדקה ה-97 מול מוזמביק ולאחר מכן גאנה "התעלתה" עליהן עם הפסד 2:1 לכף ורדה בתוספת הזמן.

ניגריה - גינאה המשוונית 1:1

הסופר איגלס רוצים לסיים עשור ללא זכייה, אבל את דרכם בחוף השנהב החלו עם תוצאה מאכזבת מאוד. גינאה המשוונית, שהגיעה לפחות לרבע הגמר בשלוש ההשתתפויות הקודמות (2012, 2015 ו-2021), הפסידה לניגריה בכל שלושת העימותים הקודמים, אבל הפעם עצרה את הסחף בזכות משחק הקרבה מרשים ויכולת טובה בהגנה. איבן סלבדור, שחקנה של לגניצה מהליגה השנייה בפולין, הפתיע בבעיטה בשמאל בדקהה-36 בין שלושה שחקני הגנה ניגריה וחגג באקסטזה עם חבריו, כאשר ויקטור אוסימן השווה בחלוף שתי דקות עם נגיחה ממטר אחרי הרמה של אדמולה לוקמן. ז'סוס אוונו סיפק ארבע הצלות נפלאות ומנע מהפך.

שחקני נבחרת גינאה המשוונית חוגגים עם איבן סלבדור (שני מימין). ISSOUF SANOGO/AFP, GettyImages
נקודה מפתיעה. שחקני גינאה המשוונית חוגגים עם איבן סלבדור (מספר 6)/GettyImages, ISSOUF SANOGO/AFP

מצרים - מוזמביק 2:2

ההצגה הראשונה באצטדיון פליקס הופואה-בואני באביג'אן, כמעט הניבה סנסציית ענק. מצרים, שעדיין מחכה לתואר ראשון בעידן מוחמד סלאח, התחילה נהדר עם פספוס של הקפטן שהפך לבישול למוסטפה מוחמד שהסתובב והבקיע כבר בדקה השנייה. אבל מוזמביק, שהפסידה למצרים בשלב הבתים ב-2010 ומאז לא השתתפה בגביע אפריקה לאומות, איזנה עם נגיחה נהדרת של ויטי בדקה ה-55 ואחרי שלוש דקות הפכה בזכות פריצה מסחררת של המחליף קלסיו. הממבאס היו קרובים כל כך לניצחון היסטורי באליפות היבשתית אחרי שתי תוצאות תיקו ו-10 הפסדים, אבל עמוק בתוך תוספת הזמן נשרק פנדל שנוי במחלוקת לזכות הפייבוריטית וסלאח בעט לקורה ופנימה.

עוד בוואלה!

אליפות אפריקה נפתחה עם 0:2 של חוף השנהב על גינאה-ביסאו

לכתבה המלאה
ויטי שחקן נבחרת מוזמביק חוגג, שחקני נבחרת מצרים מאוכזבים. רויטרס
כמה קרוב לסנסציה. ויטי חוגג, המצרים מאוכזבים/רויטרס

גאנה - כף ורדה 2:1

אחרי הכישלון המחפיר ב-2021 עם נקודה אחת והדחה בשלב הבתים, גאנה רוצה תיקון ואולי אפילו מפנטזת על הנפה אחרי 42 שנה, אבל המשחק הראשון לא בישר טובות מבחינת כריס יוטון ושחקניו. המאמן האנגלי הפתיע כשהשאיר על הספסל את איניאקי וויליאמס ופתח בחוד עם אנטואן סמניו מבורנמות', ובדקה ה-17 הקפטן שלו ריצ'רד אופורי הדף רע וז'אמירו מונטיירו קבע יתרון מפתיע. בכף ורדה חגגו בסוף השבוע את העובדה שהמדינה הוכרזה "נקייה ממלריה" לראשונה זה 50 שנה, והכרישים הכחולים הוסיפו עוד סיבה למסיבה עם ניצחון היסטורי על גאנה אחרי ארבעה הפסדים. הבלם אלכסנדר ג'יקו אמנם השווה עבור הכוכבים השחורים בנגיחה בדקה ה-56, אבל כף ורדה הייתה עדיפה, ג'יקו הציל מהקו ואופורי עצר כמה ניסיונות, עד שהמחליף גארי רודריגס הכריע בתוספת הזמן לאחר סדרת טעויות של ג'יקו, אידריסו באבה והשוער אופורי.

ז'אמירו מונטיירו שחקן נבחרת כף ורדה כובש לרשת ריצ'רד אופורי שוער נבחרת גאנה. FRANCK FIFE/AFP, GettyImages
ניצחון היסטורי. ז'אמירו מונטיירו כובש לזכות כף ורדה/GettyImages, FRANCK FIFE/AFP

שני באליפות אפריקה:

סנגל - גמביה (16:00)

קמרון - גינאה (19:00)

אלג'יריה - אנגולה (22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully