וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלם בצהוב: "לא נתפס שקטש מחכה לפסק זמן טלוויזיה באווירה כזאת"

13.1.2024 / 7:02

מאמן מכבי תל אביב במוקד אחרי איבוד יתרון 24 והפסד לפרטיזן בלגרד: "היה חייב לעצור הרבה קודם, ברגע שהם נכנסו למומנטום היה ברור שנצטרך נס". כעס על ההגנה על נאנלי ואיבוד השליטה, שסיבך את הצהובים לקראת רצף משחקים קשה

תקציר יורוקאפ: הפועל תל אביב - לונדון ליונס 100:96/ספורט1

מכבי תל אביב רשמה אמש (שישי) את אחד הערבים הטראומתיים ביותר שלה ביורוליג בשנים האחרונות, אחרי ששמטה יתרון בן 24 נקודות, הגבוה ביותר שאיבדה ביורוליג אי פעם, בדרך להפסד חוץ 88:79 לפרטיזן בלגרד במסגרת המחזור ה-21.

אנשי מכבי נשמעו המומים בסיום המשחק, ודיברו על כך שהשחקנים מתקשים לעכל את ההפסד הכואב. הם כבר ראו ברבע השני כיצד הם מצליחים לנצח בפעם הראשונה בשטארק ארינה אחרי שבעה הפסדים בשבעת הביקורים הקודמים, אבל גם הפעם יצאו מאוכזבים. ההפסד הכואב הזה היה העשירי ברציפות של מכבי בחוץ בבלגרד במסגרת היורוליג מאז נובמבר 2013.

הצהובים הוליכו 13:37, 2 דקות בתוך הרבע השני, אך 3 דקות לסוף הרבע השלישי התוצאה כבר עמדה על 60:60. בסך הכל השלימה פרטיזן קאמבק של 33 נקודות, יומיים בלבד אחרי ששמטה יתרון של 17 נקודות והפסידה ב-15 הפרש לפנרבחצ'ה.

"התחלנו את המשחק בצורה נפלאה, שיחקנו את תוכנית המשחק שלנו", סיכם רומן סורקין די בפשטות, "ברבע השלישי לא שיחקנו הגנה כמו שצריך, נתנו להם לחזור למשחק. הפסד מתסכל, הרגשנו שהיינו טובים יותר היום, באנו מוכנים, צריך להסתכל קדימה, זה עבר, בטוחים בעצמנו והפנים קדימה".

סורקין, שקלע 14 נקודות, היה מנקודות האור הבודדות של מכבי לאורך רוב המשחק. לווייד בולדווין היה ערב די טוב עם 19 נקודות ו-5 אסיסטים, אך עם אחוזי קליעה בינוניים. לורנזו בראון, שמתאושש מפציעה בגבו, סיים עם 7 נקודות בלבד, כולל 3 מ-12 מהשדה ואסיסט אחד, כשתמיר בלאט וחסיאל ריברו תורמים 9 כל אחד.

בצד המנצח התפוצצו פי ג'יי דוזייר ואקס מכבי ג'יימס נאנלי עם 23 ו-20 נקודות בהתאמה וחיפו על ערב שחור במיוחד של הכוכב הגדול של הקבוצה קווין פאנטר שקלע 5 נקודות בלבד.

לורנזו בראון מכבי תל אביב. Dragana Stjepanovic, אתר רשמי
"הם הריצו תרגיל אחד כל הרבע ואיבדנו שליטה". בראון/אתר רשמי, Dragana Stjepanovic

כבר בחדר ההלבשה אחרי המשחק נגד וירטוס בולוניה דיברו במכבי תל אביב על הרצון שלהם לשים מאחור את התבוסה בפנרבחצ'ה, ושהם חייבים להיות אנרגטית בשיא כדי לנצח את פרטיזן בחוץ. ואכן, מכבי הגיעה דרוכה וחדה, ופתחה כמו מלוע של תותח כשהיא עולה ל-0:16 מהיר, בדיוק ההפרש איתו פתחה את ניצחון החוץ האחרון שלה על פרטיזן ב-2010, אז הוליכה מכבי 2:18 בפתיחה.

המומנטום לא נעצר שם, הצהובים רצו והובילו עד אמצע הרבע השני 13:37, כשגם המחליפים ממשיכים את המומנטום, ולמרות שפרטיזן החלה להיכנס למשחק, מכבי המשיכה ושלשה של בולדווין הובילה אותם ל-20:42, 5 דקות לסוף רבע שני, אבל עד לכאן. מהנקודה הזאת, כדור השלג החל. פרטיזן כבר הורידה ל-13, אבל מכבי הגיבה בפעם הראשונה וסגרה את המחצית ביתרון 36:52.

בירידה למחצית חשו בצוות המקצועי של מכבי את התחושות של האולם שהקאמבק, שדומים לו כבר ביצעה פרטיזן העונה, עשוי להגיע, וביקשו מהשחקנים לשחק חכם. מכבי עוד עלתה ליתרון 40:56, אבל כאן נכנסה פרטיזן לעניינים עם שתי ריצות 0:11 ו-0:9, ובסך הכל 4:20 תוך פחות מ-5 דקות. "ברגע שהם נכנסו למומנטום, היה לנו ברור שנצטרך נס", הודה אחד מאנשי מכבי מבלגרד אמש בתסכול.

"המחצית הראשונה הייתה נהדרת, אבל הרבע השלישי היה איפה שהמשחק ברח לנו. הם הריצו תרגיל אחד לאורך כל הרבע, זה הכניס אותם לקצב, ואיבדנו שליטה על המשחק", אמר לורנזו בראון בכאב.

למרות שווייד בולדווין עוד השווה ונתן למכבי תקווה בירידה לרבע האחרון, הכיוון של המשחק היה ברור, "לצאת עם ניצחון מכאן אחרי שהם עשו את הריצה הזאת, כבר לא יכולנו", סיפרו במכבי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
ג'ון דיברתולומאו לצד בונזי קולסון מכבי תל אביב. Dragana Stjepanovic, אתר רשמי
ההתחלה הייתה מבטיחה, ואז מכבי תל אביב קפאה. הספסל הצהוב/אתר רשמי, Dragana Stjepanovic

כאמור, לא מעט לקחים ברמת האנרגיות והמחויבות הפיקו במכבי תל אביב מהתבוסה נגד פנרבחצ'ה בשבוע שעבר, אלא שלקח מרכזי אחד לא נלמד, ובמועדון תוהים מה בדיוק קרה לעודד קטש ששוב קפא ברבע השלישי עם הפסק זמן המתבקש. בשבוע שעבר קטש הגיב רק אחרי ריצת 0:13 של פנרבחצ'ה ברבע השני, כשהמומנטום לחלוטין אצל הקבוצה הביתית, ואמש המתין לפסק זמן טלוויזיה בעוד פרטיזן רצה 0:11.

"ראית את ז'ליקו לוקח פסק זמן אחרי דקה במשחק כשהוא הרגיש שמשהו לא בסדר, זה לא בדיוק עזר לו, אבל הוא חי את זה, הוא מרגיש את זה. זה לא נתפס שעודד מחכה לפסק זמן טלוויזיה באווירה הזאת במומנטום שנוצר", אמרו במכבי בתסכול, "אולי זה לא היה עוזר, אבל גם הוא הודה שהוא היה צריך לקחת את זה לפני. את המומנטום הזה היינו חייבים לעצור הרבה לפני".

ביקורת נוספת במכבי הייתה על חוסר היכולת לעצור את ג'יימס נאנלי, אותו מכירים במערכת של הצהובים כל כך טוב. "זה לא שמדובר בשחקן שאי אפשר לעצור, הוא שחקן שחי לא מעט מהמשחק הקבוצתי, ופה במהלכים פשוטים מאוד הביאו אותו לנקודות שהוא צריך, כל ההגנה לא תפקדה", ביקרו בקבוצה.

עודד קטש מאמן מכבי תל אביב. Dragana Stjepanovic, אתר רשמי
הביקורת לא פסחה מעליו. קטש/אתר רשמי, Dragana Stjepanovic

ההפסד אמש לא פגע במיקום של מכבי תל אביב בטבלת היורוליג בעיקר לאור ההפסד של אולימפיאקוס בבאסקוניה, אבל מנע ממכבי לפתוח פער של שני משחקים מהמקום השביעי, שכידוע הולך לפליי אין ולא ישירות לפלייאוף. כעת, לפני סדרה של חמישה משחקי חוץ מתוך ששת המשחקים הבאים, שבהם מכבי תפגוש את פנאתינייקוס הרביעית, אולימפיאקוס השביעית, באסקוניה עשירית וריאל מדריד הראשונה.

"זה מה שמתסכל יותר מהכל. זה לא עוד הפסד", המשיך אחד מאנשי מכבי במהלך הלילה לכעוס, "זאת הייתה ההזדמנות שלנו לייצר בריחה מסוימת לפני הסדרה הכי קשה שתהיה לנו עד לסיום העונה. אנחנו נצטרך לדעת לפצות על ההפסד הזה בניצחון במקום קשה, או בפיראוס, או במדריד. הסיכוי שנעשה את זה לא גבוה במיוחד".

היום תמריא מכבי תל אביב מבלגרד לתל אביב. כפי שפרסמנו כבר אמש הצהובים חוזרים לליגה עם סגל כמעט מלא, שככל הנראה חמישה זרים יצטרפו לנסיעה הנוכחית שכוללת משחק אחד בלבד נגד הפועל עפולה, אבל בקרוב מאוד אמורים כל השחקנים הזרים לחזור, אחרי שמכשול הקיצוץ בשכר הוסר בעקבות השיחות בין הצדדים לפני קצת יותר משבועיים. מי שלא אמור להצטרף לנסיעה הנוכחית הוא בונזי קולסון.

עד עתה גרו השחקנים הזרים של מכבי בבלגרד, אלא שעד ה-7 במרץ למכבי תל אביב יש רק משחק אחד בעיר הבירה הסרבית, והרבה יותר משחקים בישראל. כמו כן בתקופה הזאת היורוליג תיכנס לפגרה בת שלושה שבועות לטובת משחקי הנבחרות ושבוע הגביעים בכל אירופה. הסיבות הללו יובילו את מכבי תל אביב למעבר בחזרה לישראל, כשבמועדון מעריכים כי כל הזרים ישובו ארצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully