וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגד ההיסטוריה הקצרה, והרחוקה: פרטיזן בלגרד מחכה למכבי תל אביב

11.1.2024 / 15:33

הצהובים יתארחו אצל יריבה שלא ניצחו אצלה מאז נובמבר 2010, בתקווה לסיים שבוע עם שני ניצחונות יורוליג לראשונה העונה. בראון סובל מאי נוחות בגבו, בלאט מתאושש ממחלה. קטש: "הגיע הזמן שנעלה עם אותה תחושת דחיפות גם למשחק השני בשבוע כפול"

תיקתקנו: 11.1/ספורט1

עונת היורוליג של מכבי תל אביב תימשך מחר (שישי, 21:30), שוב בבלגרד, אך הפעם במשחק חוץ בשטארק ארנה של פרטיזן. הצהובים מגיעים למשחק מהמקום השישי בטבלת היורוליג עם 12 ניצחונות ושמונה הפסדים, ואילו אצל פרטיזן הכל עשר - היא מדורגת במקום העשירי, עם עשרה ניצחונות ועשרה הפסדים.

הצהובים חזרו היום להתאמן אחרי הניצחון הגדול על וירטוס בולוניה, שהשכיח במעט את התבוסה המרה לפנרבחצ'ה בשבוע שעבר. אחרי המשחק בצוות המקצועי סימנו לשחקנים מטרה - לשחזר את רמת האנרגיות והיכולת מהמשחק נגד וירטוס מחר. בצוות מקווים כי אם לא תהיה ירידה, הם יוכלו לסגור "שבוע כפול" עם שני ניצחונות לראשונה העונה, אחרי שבששת המקרים הקודמים סיימו עם ניצחון והפסד.

מלבד ההתאמות המקצועיות שיצטרכו במכבי לעשות לקראת המשחק, חלק מההכנה היא מנטאלית שכן הצהובים עוד לא נתקלו העונה באווירה כפי שמצפה להם מחר, קהל שימלא את השטארק ארינה ואמור לייצר יתרון לקבוצה שלו, אחרי שמכבי התרגלה לשחק מול יציעים ריקים, או רחוקים מלהיות מלאים באולמות החוץ העונה.

בכל הנוגע לכשירות של השחקנים גם מחכה לעודד קטש משימה לא פשוטה. רק לאחר הניצחון על וירטוס בולוניה התגלה כי לורנזו בראון לא היה אמור ליטול חלק במשחק לאחר שחש אי נוחות בגב ביום שלפני המשחק, אלא שבראון החליט לעלות עם זריקה. במכבי מקווים כי בראון יחוש בטוב לקראת ההתמודדות מחר. שאלה נוספת היא תמיר בלאט, שפספס את המשחק אמש בשל מחלה. במועדון ידעו עד מחר בבוקר האם בלאט יוכל לשחק.

לקראת המשחק אמר קטש: "אנחנו קצת מתרגשים לקראת המשחק מחר שייערך באולם מלא קהל, כי השחקנים צמאים ורוצים לשחק נגד קהל. לכן זה גם יהיה אתגר גדול, עלינו להיות מאוד מרוכזים והגיע הזמן שנעלה עם אותה תחושת דחיפות גם למשחק השני בשבוע הכפול, ללא כל קשר לתוצאה שתהיה בסוף הערב. אני מקווה שנקבל את כולם בחזרה, כי נצטרך את כולם במשחק שני תוך 48 שעות. פרטיזן קבוצה שמשחקת בקצב גבוה וקולעת הרבה מבחוץ, יש המון אתגרים מקצועיים ועלינו יהיה להישאר בתוכנית המשחק שלנו שלא היה לנו הרבה זמן להכין ואסור לנו לאבד ריכוז אפילו לא לכמה דקות".

תמיר בלאט, מכבי תל אביב. Roberto Finizio, GettyImages
בסימן שאלה. תמיר בלאט/GettyImages, Roberto Finizio

המשחק הראשון בין מכבי תל אביב לפרטיזן בלגרד העונה נראה כאילו נלקח מעולם אחר. הוא נערך ב-5 באוקטובר והיה המשחק היחיד שאירחה מכבי בהיכל מנורה, יומיים לפני פרוץ המלחמה. הצהובים הביסו את פרטיזן ב-15 הפרש, כשהסרבים עדיין לא היו מחוברים.

פרטיזן מציגה העונה יכולת טובה במשחקי הבית, עם שבעה ניצחונות מתשעה משחקים, ועל כן המשימה של הצהובים צפויה להיות קשה ביותר. בעונה שעברה הפסידה מכבי לפרטיזן בבלגרד, כשניצחון היורוליג האחרון של מכבי על פרטיזן בחוץ הושג אי שם בנובמבר 2010.

ארבעה שחקנים קולעים בספרות כפולות עבור פרטיזן, כול שחקן אחד שכלל לא היה בסגל כשהסרבים היו בתל אביב. מעל כולם נמצא הפורוורד קווין פאנטר עם 14.9 נקודות למשחק. ג'יימס נאנלי, אקס מכבי, מוסיף בעונה נהדרת 12.8 נקודות וזאק לידיי, אקס גלבוע/גליל עם 10.2 נקודות. מי שמוסיף לקבוצה עומק מתחת לסלים הוא הסנטר הברזילאי ברונו קבוקולו שרושם 11.9 נקודות ו-4.5 ריבאונדים למשחק. שחקנים מובילים נוספים הם האמריקאים פרנק קמינסקי ופי ג'יי דוזייר שהגיעו מה-NBA והסרבי אלן סמאילגיץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully