וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוון גוראן אריקסון חלה בסרטן סופני: "אחיה עוד שנה לכל היותר"

המאמן האגדי של נבחרת אנגליה חשף בריאיון בשבדיה את האבחנה הכואבת, אחרי חודשים של שמועות בנוגע למצבו: "לא אשקע בעצב, מתכוון להילחם עד הסוף"

וואלה תקתקנו/מערכת וואלה

סוון גוראן אריקסון, מאמן הכדורגל השבדי שזכור יותר מכל בתור מאמנה של נבחרת אנגליה בתחילת המילניום, חושף שאובחן עם סרטן סופני, ושזמנו קצוב.

"נותרה לי לכל היותר שנה לחיות. סיכוי לא רע שזה יהיה אפילו פחות מזה", סיפר גוראן אריקסון בן ה-75 בריאיון בשבדיה. "הרופאים לא יכולים לקבוע בוודאות כמה זמן נותר לי, וגם מבחינתי עדיף לא לחשוב על זה. אתה חייב להערים על המוח שלך, על המחשבות הקשות. קל מאוד לשבת בבית, לרחם על עצמך, ולחשוב כמה אתה אומלל וחסר מזל. אני לא מתכוון לעשות את זה. אני אילחם עד הסוף, לא אשקע בעצב".

בחודשים האחרונים צצו שמועות רבות בנוגע למצבו של אריקסון, לאחר שפרש במפתיע מתפקידו כמנהל ספורטיבי בקרלסטאד השבדית. הבוקר הוא חושף שהרקע לכך היה הרעה במצבו הרפואי אחרי שיצא לריצה שגרתית, התמוטט בדרך והובהל לבית החולים, שם התברר שלא רק סבל משבץ מוחי, אלא שהוא סובל מסרטן נדיר.

מאמן נבחרת חוף השנהב, סוון גוראן אריקסון. Stuart Franklin, GettyImages
התמוטט בזמן ריצה, וגילה: ימיו ספורים. סוון גוראן אריקסון/GettyImages, Stuart Franklin

"אני לא יודע כמה זמן אני חולה, אבל האבחנה לא הייתה מיידית. כנראה שאני סוחב את המחלה כבר מספר חודשים", אמר אריקסון. "קל מאוד לשקוע ברחמים עצמיים, אבל אני בוחר לראות את הפן החיובי, ומשתדל שלא לקבור את עצמי במחשבות - כי זה מה שיקבור אותי יותר מהר מכל דבר אחר".

אריקסון התפרסם בעיקר בשנים 2001-2006 בהן אימן את מה שנחשב לדור הזהב של נבחרת אנגליה בראשות דייויד בקהאם, סטיבן ג'רארד ופרנק למפארד. הוא אימן את נבחרת שלושת האריות בשני מונדיאלים ובאליפות אירופה אחת, אבל מחזיק ברזומה עשיר ומרשים על הקווים, כולל קדנציות בסרייה A ובפרמיירליג. אריקסון הוא גם המאמן הראשון אי פעם שזכה בדאבל מקומי בשלוש מדינות שונות (שבדיה, פורטוגל ואיטליה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully