וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופי המיוחד של מכבי תל אביב: "מקבלים מכה, וקמים כמו גדולים"

11.1.2024 / 6:30

בולדווין סוף סוף חזר ("חיכינו מנובמבר"), דיברתולומאו שוב התעלה ברגע הנכון והצהובים משוכנעים שהתגובה מול וירטוס להשפלה היא עוד אינדיקציה לכמה רחוק הקבוצה יכולה להגיע: "אם נמשיך כך, נגיע לפלייאוף". עכשיו מחכה להם אתגר כפול, תרתי משמע

וואלה תקתקנו/מערכת וואלה

1. מכבי תל אביב רשמה אמש (רביעי) עוד ניצחון מרשים בעונה האירופית הטובה שלה, כשהביסה 78:95 את וירטוס בולוניה בבלגרד. הניצחון השאיר את הצהובים במקום השישי בטבלת היורוליג, ניצחון מעל הקבוצות שבמקומות 7-8, ונתן להם גם יתרון במקרה של שוויון נקודות עם וירטוס בולוניה שמדורגת במקום השלישי, שני ניצחונות מעל הצהובים.

אנשי מכבי היו מאושרים בסיום, שישה ימים אחרי המבוכה בתבוסה הקשה בליטא נגד פנרבחצ'ה, לאחר התאוששות מרשימה עם ניצחון על אחת הקבוצות הטובות העונה ביורוליג. הצהובים רשמו משחק התקפי טוב, בתוספת יכולת הגנתית מצוינת בחצי השני, כשעצרו את וירטוס על 33 נקודות בלבד ב-20 הדקות האחרונות של המשחק.

המשחק אמש היה הטוב ביותר של שני שחקנים בצהוב - וויד בולדווין סיים עם 22 נקודות ו-8 אסיסטים, וג'ון דיברתולומיאו הוסיף 16 נקודות. השניים עשו זאת כשלורנזו בראון משחק עם זריקה לאחר שחש חוסר נוחות בגבו בימים האחרונים, ואילו תמיר בלאט נעדר מהסגל בשל מחלה. שלושה שחקנים נוספים קלעו בספרות כפולות - בונזי קולסון קלע 14 נקודות, רומן סורקין 13 ובראון 12.

לצהובים אין יותר מדי זמן לנוח. היום הם יחלו בהכנות המקצועיות לקראת המשחק השני שלהם בשבוע הכפול כשיתארחו אצל פרטיזן בלגרד בשטארק ארנה. מכבי הביסה את פרטיזן בסיבוב הראשון במשחק היחיד שנערך בהיכל מנורה, וירצו להשלים דאבל בפעם הראשונה העונה בשבוע כפול.

שחקן מכבי תל אביב ג'וש ניבו לצד עודד קטש. Dragan Tesic and Djordje Kostic, אתר רשמי
תגובה מרשימה. קטש וניבו/אתר רשמי, Dragan Tesic and Djordje Kostic

2. השבוע האחרון היה לא פשוט במכבי תל אביב. אחרי החזרה מליטא חזרה הקבוצה להתאמן בבלגרד, ואנשי הקבוצה סיפרו על שחקנים עם מבט שונה בעיניים. "זה קרה לנו כבר פעמיים העונה, נגד ריאל ונגד מונאקו, ופעמיים התסריט הזה חזר על עצמו - שבוע של אימונים שרואים שחקנים שיגיעו אחרת למשחק הבא, שחקנים שיבואו להגיב. זה כבר שנה שנייה שהשחקנים האלה מקבלים מכות, וקמים כמו גדולים כבר במשחק הבא. זה מיוחד", התגאו במכבי אמש.

בקבוצה מאמינים כי הרוח שהשחקנים מציגים בכל פעם, היא מתכון להגיע גם העונה לשלבי ההכרעה. "יש עוד הרבה משחקים בלוח, וזה נכון שיש לנו גם משחקים לא טובים כמו בשבוע שעבר, אבל כל עוד אנחנו יודעים לצאת מזה, לנער את המשחק הרע ולהגיב, זה הכיוון שאתה רוצה לראות מהקבוצה שלך", אמר אחד מאנשי מכבי מבלגרד אמש. "אם נמשיך ככה, אין ספק שנוכל לסיים את המשימה ולהיכנס אל הפלייאוף".

שחקן מכבי תל אביב ווייד בולדווין. Dragan Tesic and Djordje Kostic, אתר רשמי
כמה שטוב, אתה כאן. בולדווין/אתר רשמי, Dragan Tesic and Djordje Kostic

3. זה לקח כמעט ארבעה חודשים מפתיחת העונה, אבל וויד בולדווין סוף סוף נתן את אחת ההצגות המפלצתיות שלו. אחרי סדרה של משחקים חלשים, כולל 12 נקודות בממוצע עם פחות מ-40 אחוזים מהשדה בחמשת המשחקים האחרונים, בולדווין קלע את ה-22 נקודות שלו ביותר מ-50 אחוזים מהשדה, כשאת רוב ההחטאות שלו הוא רושם בחצי הראשון, אותו פתח פחות טוב.

בולדווין של המחצית השנייה היה בולדווין של העונה שעברה: חודר לסל, לוקח אחריות, חד וקטלני. "אנחנו מחכים לוויד ביכולת הזאת מהיום שהוא חזר מפציעת הגב בנובמבר", סיפרו במכבי, "היו משחקים שהוא קלע, אבל הוא גם הכריח. הפעם זה נראה הרבה יותר טוב".

"זה היה מאבק, היינו צריכים להשוות כל טריק שיש להם. יש להם את שנגליה שמועמד ל-MVP, את בלינלי שהוא הקלע הכי טוב שראיתי בחיים שלי...אני שמח שהגבנו אחרי ההפסד המביך נגד פנר, אבל יש לנו עוד משחק ביום שישי", אמר בולדווין בסיום, "אנחנו משחקים ביורוליג כדי לשחק באולם כמו השטארק ארנה, ניצחנו את פרטיזן במשחק הראשון אבל הם קבוצה אחרת לגמרי עכשיו".

ג'ון דיברתולומאו מכבי תל אביב. Djordje Kostic and Dragan Tesic, אתר רשמי
תמיד שם כשצריך אותו. דיברתולומיאו/אתר רשמי, Djordje Kostic and Dragan Tesic

4. כאמור, הגיבור השני של מכבי תל אביב אמש היה ג'ון דיברתולומיאו. עד למשחק אמש רשם הקפטן של מכבי תל אביב 30 נקודות ו-33 נקודות מדד במצטבר, כולל 8 שלשות ב-33 אחוזים בסך הכל. אמש הוא קלע 16 נקודות כולל 3 מ-4 מחוץ לקשת וסיים עם 20 נקודות מדד.

במהלך חודש נובמבר הקפטן של הצהובים סבל מפציעה במפשעה ופספס שמונה משחקי יורוליג וגם את משחק החזרה לליגה. בהיעדרו, תמיר בלאט לקח את המושכות וגם כשג'ונדי חזר לעניינים, באופן טבעי הלך עודד קטש עם בלאט שהיה מצוין. אתמול בשעות הבוקר הבינו במכבי כי בלאט החולה לא יוכל לשחק, ג'ונדי קיבל את המסר והגיב באחד המשחקים הטובים שרשם במדים הצהובים ביורוליג. "ג'ונדי, כמו ג'ייק כהן בהרבה מקרים, תמיד שם כשצריך אותו", אמרו במכבי אמש, "בגלל זה הוא כאן, ואנחנו בטוחים שהוא עוד ינצח לנו משחקים העונה".

"זה היה משחק טוב, ניצחון חשוב בבית נגד קבוצה טובה. כל קבוצה משתפרת בסיבוב השני, אז אני שמח שחזרתי ויכולתי לעזור לקבוצה לנצח", סיכם דיברתולומיאו מצידו. "זה הרגיש טוב לחזור אחרי המחצית הראשונה, לרדוף אחרי בלינלי זה קשה מאוד, אבל אני שמח שהתעשתנו במחצית וידענו לרשום כמה עצירות כדי לפתוח פער ולנצח את המשחק".

שחקן מכבי תל אביב לורנזו בראון מול שחקן פרטיזן בלגרד קווין פאנטר. ברני ארדוב
אתגר גדול. בראון מול פאנטר בסיבוב הקודם/ברני ארדוב

5. כמו בשבוע שעבר, האתגר שעומד בפני מכבי תל אביב לקראת המשחק מחר נגד פרטיזן בלגרד הוא כפול. החלק הראשון, הטריוויאלי יותר, טמון בעצם משחק החוץ הקשה נגד קבוצה טובה באווירה ביתית מאוד. פרטיזן, שרחוקה שני משחקים ממכבי נכון לעכשיו עם מאזן 10:10, ניצחה בשבעה מתשעת משחקי הבית שלה עד כה העונה.

האתגר השני הוא הרצון של מכבי סוף סוף לרשום דאבל בשבוע כפול. עד כה הצהובים רשמו בשישה שבועות כפולים שש פעמים מאזן של 1:1, כולל שלושה הפסדים במשחק השני אחרי שניצחו את המשחק הראשון. העובדה שפרטיזן מגיעה אחרי הפסד חוץ לפנרבחצ'ה, לא מקלה על המשימה של הצהובים לקראת ההתמודדות מחר.

"עד עכשיו לא הגבנו למשחק השני בשבוע הכפול, מהרבה סיבות. אפשר להשתמש בזה כתירוץ, יש גם סיבות אובייקטיביות, אנחנו חסרים אימונים, יש לנו הרבה יותר נסיעות מכל קבוצה אחרת, אנחנו לא בתנאים המקסימליים. אבל זה האתגר הגדול שלנו, לא להשתמש בדברים האלה כתירוץ, למצוא את האנרגיות הנכונות, להיות תחרותיים ואגרסיביים", סיפר אמש עודד קטש במסיבת העיתונאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully