וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמורת סכום שיא בספורט האמריקאי: ספולסטרה האריך חוזה במיאמי

120 מיליון דולר ל-8 שנים הובטחו למאמן ההיט, שמדורג חמישי בניצחונות פלייאוף בכל הזמנים והוביל את הקבוצה לשבע סדרות גמר ושתי אליפויות

תקציר כדורסל ספרדי: באסקוניה - ריאל מדריד 99:85/ספורט1

מיאמי היט העניקה לאריק ספולסטרה הארכת חוזה לשמונה שנים, אשר לפי ESPN הוא ישתכר בהן מעל 120 מיליון דולר במצטבר, הסכום הגדול ביותר שהובטח למאמן בהיסטוריה של הספורט האמריקאי. החוזה הקודם של "ספו" היה עד לסיום עונת 2024/25, אבל לאור הקפיצה במשכורות המאמנים ב-NBA בחודשים האחרונים, היה ברור - בעיקר בפרנצ'ייז מפלורידה - שמאמן בדרגתו חייב לזכות לתנאים בהתאם לשוק.

ספולסטרה בן ה-53, שעומד על הקווים של מיאמי מאז 2008, לא רק זכה עם הקבוצה בשתי אליפויות בעידן ווייד-לברון-בוש, אלא בעיקר הוביל את שינוי הקונספציה במועדון מאז עזיבתו של "המלך" הג'יימס ב-2014, ויחד עם הנשיא פט ריילי הנחיל את מה שידוע בענף היום כ"תרבות ההיט".

סביב צמד הכוכבים, ג'ימי באטלר ובאם אדבאיו, מיאמי ידעה בשנים האחרונות לבנות סגלים שהתחרו על האליפות על בסיס שחקנים שלא נבחרו בדראפט, הובאו מליגת הפיתוח ולא קיבלו הזדמנות במקומות אחרים ב-NBA, אולם ספולסטרה ידע לזהות ולמצות את הפוטנציאל שבהם וכך הצעיד את ההיט לשתי סדרות גמר. ב-2020 הוא נעצר על ידי הלייקרס של אותו לברון, ובעונה שעברה הגיע "דרך החלון" לפלייאוף ושם הקבוצה שלו הדיחה שלוש מחמש המדורגות הראשונות במזרח, לפני שנעצרה 4:1 בידי דנבר נאגטס בקרב הישיר על התואר.

מאמן מיאמי היט אריק ספולסטרה. GettyImages
הרוויח את החוזה היוקרתי. אריק ספולסטרה/GettyImages

למרות שעדיין לא השיג את הטבעת השלישית שלו כמאמן, כבר עכשיו ברור לכל כי ספולסטרה הוא אחד המאמנים הטובים בליגה, כזה שייכנס ביום מן הימים להיכל התהילה. מי שהחל את דרכו במיאמי כעורך וידאו אי שם ב-1995, עומד כיום על 725 ניצחונות, 109 ניצחונות בפלייאוף (מקום חמישי בכל הזמנים בליגה) ושבע העפלות לסדרת הגמר.

במאי אשתקד הוחתם מונטי וויליאמס לשש שנים תמורת 78.5 מיליון דולר בדטרויט פיסטונס, במה שהיה בזמנו החוזה הכי גדול למאמן בתולדות ה-NBA והפך את וויליאמס למשתכר הבכיר בה. בהמשך קיבל גרג פופוביץ' 80 מיליון דולר לחמש שנים מסן אנטוניו ספרס, וכך שכר שנתי של 8.5 מיליון דולר פתאום נראה כמו "כסף קטן" מדי עבור מאמן בקליבר של ספולסטרה, שמעתה ירוויח סכומים בהתאם לרמתו, כך שאפשר להיות בטוחים שמיאמי תמשיך להתחרות בצמרת הליגה גם בשנים הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully