וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערן זהבי: "בצורת? החברים חיפו עליי, ויודעים שאני אחזיר להם"

10.1.2024 / 10:00

אחרי ארבעה משחקים ללא כיבוש, חלוץ מכבי תל אביב מוכן למשחק העונה ("לא יקבע אם ניקח אליפות או לא"), מתייחס לשינוי הסגנון אחרי ההתגוננות מול מכבי חיפה אשתקד ("מעדיפים להיות אמיצים מלהתבטל") ומפרגן לרובי קין: "עוזר לי המון, גם בגילי יש מה ללמוד" (הערב, 20:30)

מחוץ לקווים, 9.1/צילום: אולפן וואלה! עריכת וידאו: זיו שטיינר

ערן זהבי קיווה להגיע למשחק העונה הראשון במומנטום אישי טוב יותר. חלוץ מכבי תל אביב נמצא ברצף של ארבעה משחקים ללא כיבוש, ואת הבצורת הזו הוא ירצה לשבור על הבמה הגדולה של הכדורגל הישראלי - הערב (רביעי, 20:30) במשחק הביתי מול מכבי חיפה באצטדיון בלומפילד.

מכבי תל אביב אמנם מגיעה למשחק אחרי 1:1 מפתיע מול הפועל חדרה שקטע שרשרת ניצחונות, אך הפער מהירוקים שרודפים אחריהם עדיין עומד על שמונה נקודות. זהבי, בכל זאת, לא חושב שניצחון יחרוץ גורלות במאבק להשבת צלחת האליפות לקרית שלום: "אין ספק שניצחון יתן לנו מקדמה יותר גדולה מול מכבי חיפה, אבל זה עוד משחק בליגה שאנחנו צריכים לבוא ולנצח. במשחק הזה לא ייקבע אם ניקח או נפסיד את האליפות, הדרך עוד ארוכה. מסתכלים ממשחק למשחק לעשות הכי טוב שאפשר".

שחקן מכבי חיפה צ'ארון שרי, מול שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי. אריאל שלום
משחק העונה הראשון. זהבי מול שרי בעונה שעברה/אריאל שלום

בשנה שעברה מכבי תל אביב הפסידה 2:0 לירוקים בחיפה, במשחק שזכור בעיקר בזכות הביקורת של החלוץ על המערך ההגנתי שבו עלו הצהובים. זהבי התייחס לשינוי הסגנון ואמר: "ברור שאיפשהו לא אהבתי את המערך במשחק ההוא שהיה קצת הגנתי. זה לא התאים לדרך שלנו, אבל בסוף זו החלטת מאמן שכמעט הצליחה, ספגנו בדקות ה-87 וה-90. כמועדון מכבי תל אביב אני תמיד מעדיף לשחק את הכדורגל שלנו ולהיות אמיצים, ואם צריך להפסיד אז מפסידים, אבל זה נותן ביטחון לשחקנים ולמועדון. השנה משחקים כדורגל מאוד אמיץ בכל מגרש, לא זזים מהדרך שלנו, כשחקנים אנחנו נהנים לעשות זה ומעדיפים להיות אמיצים מאשר להתבטל".

זהבי התייחס ל-1:1 המפתיע מול הפועל חדרה שבו נכנס כמחליף בהפסקה: "היו הרבה דברים שלא עבדו כמו שרצינו. ספגנו שער שלא צריך לספוג ומשם מהתחלנו לרדוף. חדרה עשתה הגנה עם 11 שחקנים על הרחבה שלהם. אני לא מתלונן, זה לגיטימי, הם רוצים לקחת נקודות בבלומפילד. לא הצלחנו לפצח את הבונקר יותר מפעם אחת ונצטרך לעבוד על זה, זה יקרה שוב ושוב כשקבוצות יובילו נגדנו".

על כך שעלה מהספסל באותו המשחק: "עליתי כמה פעמים מהספסל גם השנה, לפעמים זה החלטות של מאמן - בין אם החלטה מקצועית או מנוחה, צריך גם לנוח מתישהו. אני מאוד סומך על הצוות שיידע מתי להוריד ממני עומס ומתי לשים יותר עומס. כמו כל שחקן שקיבל מנוחה הפעם זה הייתי אני וזה בסדר גמור, לא בגלל זה לא ניצחנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
רובי קין מאמן מכבי תל אביב לצד ערן זהבי. דני מרון
לומד מהמאמן. זהבי וקין/דני מרון

זהבי נשאל עד כמה יושבת בראש העובדה שהוא לא הבקיע ארבעה משחקים ברציפות: "זה לא מלחיץ אותי. ארבעה משחקים בתקופה הזאת זה שבועיים, לא חודשיים. אני מבין את הציפיות, אני יצרתי אותן, אני יותר ביקורתי כלפי עצמי מאשר אתם כלפיי ורוצה לכבוש בכל משחק. הדבר היחיד שכיף לי זה שלא כבשתי וניצחנו, לא איבדנו הרבה נקודות, אנחנו מקום ראשון. שמח שהחברים חיפו עליי כשקצת לא הלך לי, הם יודעים שאני אחזיר להם".

האם אפשר לסמן פייבוריטית לקראת המשחק: "לא מתעסק במי פייבוריטית וביחסי הימורים. תפקידנו לעשות הכי טוב שאנחנו יכולים, אנחנו בבית מול הקהל שלנו".

על הטענה שמכבי תל אביב מתבססת כמעט רק עליו: "אני לא מרגיש את זה. בסוף הייתי חלק חשוב מקבוצה שעושה לי את החיים הרבה יותר קלים. כל אחד עושה את העבודה שלו, עם כל הכבוד למה שאומרים וחושבים. אם יספרו את השערים שלי מול שאר הקבוצה, זה אולי 30%. בסוף בכל קבוצה יש שחקן שמבקיע יותר מהאחרים, זה נורמלי. אני מרגיש מאוד חלק בתוך הקבוצה ולא שאני הקבוצה והשאר הם חלקים. אני שמח שזה ככה".

לסיכום התייחס החלוץ למאמנו, חלוץ עבר בעצמו: "רובי קין עזר לי מאוד בכמה דברים, הוא גם רוצה להרוג אותי לגבי דברים אחרים שאני מנסה לשפר. בכל מקום שאני נמצא אני מנסה להתאקלם למסגרת של הקבוצה ולהביא את הדברים שלי. לכל שחקן יש עבודה טקטית, לפעמים לפנות שטחים למישהו אחר או לשחק בנגיעה, זה הכל דרישות של מאמן. אני משתדל תמיד לזוז בין הטיפות ולהביא את הדברים שלי. תמיד, גם בגילי, יש מה ללמוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully