וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעולם הכדורגל נפרדים מבקנבאואר: "נתגעגע, אחד הגדולים אי פעם"

מועדונים, כדורגלנים ושחקני עבר ספדו לשחקן ומאמן העבר הגרמני שהלך לעולמו בגיל 78. מתיאוס: "המוות שלו אבידה גדולה, היה איש נהדר גם מחוץ למגרש". פלאטיני: "היה מר כדורגל בגרמניה, הוא בנה אותו ויצר את ההיסטוריה שלו. גאה שהייתי חברו"

מחוץ לקווים, 7.1/צילום: אולפן וואלה! עריכת וידאו: זיו שטיינר

מותו של פרנץ בקנבאואר, אחד הכדורגלנים הגדולים אי פעם בגיל 78, תפס את עולם הכדורגל בהלם. הגרמני שהיה מעמודי התווך של הכדורגל האירופי, בעיקר בשנות ה-70, נחשב למהפכן בתחום ההגנה כשהיה לשחקן ההגנה הראשון לזכות בכדור הזהב, ואפילו עשה זאת פעמיים במהלך הקריירה. בנוסף להצלחה האישית וההכרה העצומה, זכה גם בליגת האלופות עם באיירן מינכן, ועם נבחרת גרמניה במונדיאל וביורו ב-1972 ו-1974. כמאמן זכה בגביע העולם ב-1990 והפך לראשון אי פעם לעשות זאת כקפטן וכמאמן על הקווים.

בקנבאואר נותר בשנים האחרונות הרחק מעין הציבור בגלל בעיות רפואיות. גם ברשתות החברתיות הופיע לאחרונה בדצמבר 2022, אז צייץ לזכרו של פלה האגדי וכתב: "היום הכדורגל איבד את השחקן הטוב בהיסטוריה, ואני איבדתי חבר יחיד במינו. הכדורגל שייך לך לעד. תנוח בשלום על משכבך, פלה".

לותר מתיאוס, מי שהיה הקפטן שהניף את גביע העולם ב-1990 תחת בקנבאואר, סיפר לאחר מותו: "ההלם עמוק, למרות שידעתי שפרנץ לא הרגיש טוב. המוות שלו הוא אבידה לכל הכדורגל ולגרמניה כולה. היה היה אחד הכדורגלנים והמאמנים הגדולים בכל הזמנים, אבל גם איש נהדר מחוץ למגרש. פרנץ היה אישיות יוצאת מן הכלל וזכה להכרה מכל העולם. כל מי שהכיר אותו ידע איזה איש נהדר ואדיב הוא היה. חבר טוב עזב אותנו, אני אתגעגע אליו וכולנו נתגעגע אליו".

מישל פלאטיני, אגדת הכדורגל הצרפתי, ספד בריאיון ב-RMC: "זו מכה, ביליתי איתו המון שנים. בהתחלה ראיתי אותו משחק נגד קרויף או נגד פלה במונדיאל 1970 ובהמשך הכרתי אותו בתפקידיי השונים. עשינו דרך ארוכה יחד. אני יודע שהוא היה חולה מאוד, קרל היינץ רומניגה סיפר לי. הוא היה מר כדורגל בגרמניה. הוא בנה את הכדורגל הגרמני, הוא יצר את ההיסטוריה שלו. הוא לא רק היה שחקן גדול, אלא היה לו קלאס, אדיבות, חיוך וקסם. הוא היה אדם יוצא דופן ואני גאה שהייתי חבר שלו".

פלאטיני התייחס לבקנבאואר הכדורגלן: "הוא התחיל בקישור, כבש שערים מדהימים ב-1970 ואז התחיל לזוז אחורה. הוא היה פליימייקר, אבל מאחורה. הוא ארגן את המשחק והיה הראשון שמסר על 40 מטר מעמדת הבלם. הוא ידע איך להבקיע ואיך לייצר מצבים - שחקן הגנה תוקף. טכנית, הוא היה מעל כולם".

עוד בוואלה!

מותו של "הקייזר": פרנץ בקנבאואר הלך לעולמו בגיל 78

לכתבה המלאה

שחקן נבחרת גרמניה ובאיירן מינכן, תומאס מולר, הצטרף וספד לבלם והמאמן האגדי: "אחד הגדולים בהסיטוריה של באיירן מינכן עזב אותנו לצערנו הרב. תנוח על משכבך בשלום, הקייזר פרנץ. לעולם לא נשכח מה שנתת לכדורגל בגרמניה".

יוליאן נאגלסמן, מאמן הנבחרת כיום, הביע הכרה למאמן הנבחרת לשעבר: "פרנץ בקנבאואר היה הכדורגלן הטוב ביותר בבהיסטוריה של הכדורגל הגרמני. הוא שינה את המשחק, התפקיד של עמדת הבלם ושיתוף הפעולה שלו עם הכדור הפך אותו לאיש חופשי. ככדורגלן וכמאמן הוא היה נשגב, עמד מעל דברים גדולים. גם עם בעיות בריאותיות הוא המשיך לפעול ולעשות. אני גאה ומוקיר תודה שהייתה לי האפשרות להכיר אותו ואזכור אותו לתמיד".

קני דלגליש הצטרף לרשימת המספידים: "אני מתמלא בצער לשמוע על מותו של פרנץ בקנבאואר, אייקון אמיתי של המשחק. זאת הייתה זכות לחלוק את אחד הרגעים הגאים בחיי כשהוא העניק את את הגביע לציון 100 הופעות עבור נבחרת סקוטלנד. המחשבות שלי עם משפחתו בזמן הזה. נוח על משכבך בשלום 'הקייזר'".

גארי ליניקר צייץ: "הצטערתי מאוד לשמוע על מותו של פרנץ בקנבאואר. אחד הגדולים של המשחק שלנו. הקייזר היה הכדורגלן היפה ביותר שהשיג הכול בחן ובקסם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully