וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלות של למה ואיך: חוסר הניסיון של המאמן משפיע על הפועל ת"א

7.1.2024 / 7:30

קנצפולסקי בלם במערך של ארבעה שחקני הגנה, שלישייה קדמית שלא מסייעת מאחור ורצף משחקים ללא ניצחון מעבירים את הלחץ לבורחה למה. אם לא די בכך, אלטמן ורודריגס לא יעמדו לרשותו בחודש הקרוב

תקציר: מכבי נתניה - הפועל תל אביב 1:2/פלייר

לאחר ההפסד אתמול (שבת) בנתניה, הפועל תל אביב אמנם עומדת על שתי נקודות בלבד בארבעת המשחקים האחרונים, אך עיקר הדאגה היא מהיכולת. איכשהו אחרי ה-0:0 עם מכבי חיפה בבלומפילד הייתה המון אופטימיות בקרב הצוות המקצועי והקהל, אך שני המשחקים האחרונים נגד בני סכנין ואתמול בנתניה העלו לא מעט סימני שאלה.

בסיטואציות הללו, מי ששמו עולה ייד כסימן שאלה הוא בורחה למה. השיבוץ של אל ים קנצפולסקי כבלם במערך של ארבעה שחקני הגנה, העובדה שהשלישייה הקדמית עושה מה שהיא רוצה בלי לקחת חלק במשחק ההגנה - יותר מדי דברים בהפועל תל אביב ממחישים את הבוסריות של המאמן ואת שכר הלימוד שהוא צריך לשלם. נוסף על כל הצרות, הנה עוד מכשול שעלול לעלות לה במקום בפלייאוף העליון.

אור בלוריאן אמנם היה חולה, אך ניתן היה לשנות את המערך בעקבות המחסור בבלם. קנצפולסקי לא כך כל מצא את עצמו כבלם גם במערך של שלושה בלמים, אז בשניים ועם צמד שכמעט ולא תורגל? למה אהב את מה שראה במחצית השנייה נגד סכנין כשעבר לארבעה שחקני הגנה. אך משחק בנתניה לא דומה למשחק בית נגד סכנין, ולפתוח כך את המשחק היה מאוד נאיבי.

עוד בנושא

בורחה למה מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
בקבוצה כבר מתחילים לשאול שאלות. בורחה למה/ברני ארדוב

20 הדקות הראשונות היו קיצוניות בכל קנה מידה - בשני צידי המגרש. "פתחנו עם גול, מאוויס היה צריך לשים את השני, פתאום בכמה דקות הם עושים 1:2 וכמעט שלוש וארבע. היה סוג של הלם, זה הרגיש שהכל קל לנתניה", תיארו שחקנים בקבוצה.

נתניה הגיעה למשחק אתמול לאחר שלושה ניצחונות רצופים, יש לה סגל מצויין כולל ספסל עמוק, היא קבוצה דינמית ולוחצת שלכל קבוצה בליגה יהיה קשה נגדה, אך הפועל תל אביב עדיין הייתה יכולה להיערך אחרת.

צ'יבוטה הוחלף במחצית גם בשל הכרטיס הצהוב שספג, אך בעיקר בשל העובדה שלא סייע למשחק ההגנה. אותם הדברים אמורים גם לגבי הישאם לאיוס בכנף שמאל. קורה ששחקן נכנס לתקופה רעה מבחינה התקפית ומאבד את הביטחון, אבל אתמול הייתה הפקרות הגנתית שכל שחקני ההתקפה לקחו בה חלק, בעיקר במחצית הראשונה. מאמן עם סמכות על הקווים צריך להוציא מהשחקנים שלו יותר משמעת ומחויבות הגתית, ואולי עדיף שמי שלא לומד, ילמד דרך הספסל.

התקופה העמוסה ממשיכה לגרום לפציעות. עומרי אלטמן ככל הנראה קרע את שריך הירך האחורי וייעדר לפחות חודש. שני השחקנים שהיו בכושר הטוב ביותר בתקופה האחרונה, חוסה רודריגס ואלטמן, נפצעו והקבוצה תיאלץ להסתדר בלעדיהם במשחקים שיכריעו את המאבק על הכרטיס לפלייאוף העליון. זו בעיה קשה גם עם הסתכלות לכיוון הדרבי והחשש מנעדרים נוספים בעקבות המשחק שלפניו, נגד הפועל באר שבע בשבת בבלומפילד.

סתיו טוריאל שהצטרף אתמול, הוא שחקן שחן סול רצה לצרף כבר בקיץ, כאשר טרייד על עומר סניור עמד על הפרק. הפועל תל אביב תשלם לאשדוד כ-450 אלף שקלים, מחצית מהסכום יועבר השנה ומחצית בעונה הבאה על מנת להקל על התזרים. טוריאל ואליאן רוחנא יוכלו להיכלל בסגל הקבוצה כבר במשחק הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully