וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמת על התחקיר על ליאו מסי לא מנעה את תיאוריית הקונספירציה

בצרפת דווח שבכירי פ.ס.ז' "שיחדו" גורמים בתקשורת בניסיון לקדם את "כדור הזהב" למסי, המציאות מראה שהטענה קלושה, ברשת מתעקשים: לחקור את כל הזכיות של מסי

צפו: ליאו מסי כבש צמד מצוין, נבחרת ארגנטינה ניצחה 0:2 בפרו במוקדמות המונדיאל/ספורט1

כלי התקשורת הצרפתיים Mediapart ו-Le Monde גרמו אמש (שבת) לסערה בכדורגל העולמי, כשדיווחו כי בכירי פריס סן ז'רמן היו מעורבים לכאורה בניסיון לעזור לליאונל מסי לזכות בכדור הזהב ב-2021.

לפי מסמכים שנחשפו, נמצא כי פ.ס.ז' והעורך הראשי לשעבר של "פראנס פוטבול", פסקל פרה, שמרו על "קשרים הדוקים מאוד". פרה היה גם אחראי על ארגון הגאלה של טקס "כדור הזהב", שבמהלכו נעשית ההכתרה של "פראנס פוטבול" לשחקן הטוב בעולם מהעונה הקודמת.

מהמסמכים עולה כי פרה קיבל מספר "מתנות" מבכירי פ.ס.ז' בניסיון לגרום למסי לזכות בכדור הזהב במהלך תקופתו בפ.ס.ז'. מתנות אלו כללו כרטיסי VIP בפארק דה פרינס למספר משחקים, טיסת עסקים הלוך ושוב בקטאר איירווייס (נותנת חסות של PSG) בתשלום על ידי ממשלת קטאר במרץ 2021 ועוד 'הטבות' רבות אחרות.

ליאונל מסי זוכה כדור הזהב 2023. GettyImages
לא מעורב בחשדות, אבל שמו הוזכר. מסי/GettyImages

בחקירה עולה מספר פעמים שמו של מנהל PSG לשעבר, ז'אן מרסיאל ריבס, שהוגש נגדו כתב אישום בגין שחיתות, בין השאר. גם שמו של נשיא פ.ס.ז' הנוכחי, נאסר אל-חלאיפי, מופיע פעמים רבות.

מסי המשיך לזכות בכדור הזהב ה-8 שלו ב-2023 לאחר שזכה במונדיאל 2022 וחרט את שמו בהיסטוריה, אך רק לאחר שהצטרף לאינטר מיאמי. המשמעות היא שמסי מעולם לא זכה בתואר בתקופתו בפ.ס.ז'.

זה המשך לחקירות משפטיות סביב פ.ס.ז', לאחר שכבר נחשף שג'רלד דרמנין, שר הפנים הצרפתי הנוכחי, סייע לקבוצה הפריזאית להימנע מתשלום מסים עבור העברתו של ניימאר ב-2017.

עוד בוואלה!

"סחיטה והתעללות": נשיא פריז סן ז'רמן אל חלאיפי "בלבו של סקנדל" בצרפת

לכתבה המלאה
נאסר אל חלאיפי, נשיא פריז סן ז'רמן. psg, צילום מסך
עוד פרשייה חשודה. אל חלאיפי/צילום מסך, psg

על פי הדיווח, במשך שנתיים פריס סן ז'רמן חיזקה את הקשרים והיחסים עם פסקל פרה, אז נשיא מגזין "פראנס פוטבול", המעניק את הפרס. לפי "לה מונד", מארגן כדור הזהב "נאלץ" למחוק מהעיתון L'Équipe, השייך לקבוצת ארטמיס, הכוללת גם את "פראנס פוטבול", כתבה שבה דווח כי אל חלאיפי קיבל עמלות לא חוקיות ב-2011 עקב החתמתו של חוויאר פאסטורה.

פסקל פרה מכחיש את העובדות. המנהל לשעבר של מגזין "פראנס פוטבול" טוען כי מסי בכלל לא היה מועמד לפרס בשנת 2022 ושלמעשה בשנת 2021, אז מסי זכה במקום השביעי, הצביע פרה בכלל לרוברט לבנדובסקי בבחירתו לשחקן הטוב בעולם. כמו כן, הוא טוען שבתור עורך של "פראנס פוטבול", הוא פרסם מספר כתבות לא מחמיאות על קטאר, מולדתו של אל חלאיפי. כמו כן, חלק מה"הטבות" שלכאורה קיבל כלל לא היו בתקופה שבה מסי היה בפריז.

רונאלדו עם מסי. GettyImages
עימות נצחי, וקטנוני. רונאלדו מול מסי/GettyImages

למעשה, מסי לא מואשם בשום דבר, אבל שמו הוכתם בעקבות הדיווח הזה, וכמובן שברשת נמשך הדיון הקטנוני והמריבות בין תומכי למסי לתומכי כריסטיאנו רונאלדו.

לטענת "אנשי רונאלדו", זו לא הפעם היחידה ששמו של מסי מוזכר בפרשה מפוקפקת, כולל הזכייה השנויה במחלוקת בכדור הזהב ב-2010, הזכייה במונדיאל האחרון בקטאר שבו ארגנטינה קיבלה 5 פנדלים ב-7 משחקים, חלקו בברצלונה שנהנתה לכאורה מ"פרשת נגריירה" ושחיתות של ההתא'דות הדרום אמריקאית שערכה 4 פעמים את הקופה אמריקה בשש שנים כדי להבטיח לארגנטינה ומסי זכייה.

יש לציין שכלי תקשורת רבים בצרפת כלל לא דיווחו על הפרשה, על מנת שלא להסתבך עם פרה, שהוא כעת קצין התקשורת של פ.ס.ז'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully