וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטש הפתיע את הכוכבים וספג ביקורת: "קריאת ההשכמה" של מכבי ת"א

5.1.2024 / 6:35

אחרי ההשפלה מול פנרבחצ'ה, בקבוצה תהו מדוע המאמן הגיב באיחור לריצה של הטורקים ולמה הכניס את השחקנים הבכירים בגארבג' טיים: "אם זה יגרום להם לכעוס קצת יותר - אולי זה טוב". גם: האם קיימת אפשרות אחרת מלבד הופעה לליגה בזמן פגרת הנבחרת?

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 4.1/ספורט1

1. מכבי תל אביב רשמה אמש (חמישי) את התבוסה הגדולה ביותר שלה העונה ביורוליג כשספגה הפסד צורב, 109:74 מול פנרבחצ'ה בפוניבז' שבליטא. מכבי צפויה למצוא את עצמה אחרי תום משחקי המחזור באזור הפליי-אין, עם מאזן של 11 ניצחונות מול 8 הפסדים, ובפעם השישית העונה היא מסיימת שבוע משחקים כפול ביורוליג עם ניצחון אחד והפסד אחד.

"לא באנו עם האנרגיות הנכונות מתחילת המשחק", הודה ג'וש ניבו בסיום. "ברבע השני נתנו להם לקלוע הרבה מאוד סלים קלים במעבר, וזה עזר להם לברוח. אנחנו צריכים להיות טובים יותר במשחק הבא".

בונזי קולסון סיכם: "פנר שיחקו טוב יותר מאיתנו בכל אספקט של המשחק. לא שיחקנו טוב בכלל והם עשו כל מה שהם רוצים בהתקפה. שיחקנו נורא, לא שיחקנו את המשחק שלנו. זה יכול לקרות לפעמים, אבל זה מאחורינו ואנחנו צריכים לשים את הפוקוס על המשחק מול בולוניה".

שחקן מכבי תל אביב ג'וש ניבו. ברני ארדוב
גם ניבו מודה: "לא הופענו"/ברני ארדוב

2. אחד הלקחים שהסיקו במועדון מהשבועות הכפולים הקודמים של העונה, נגע לחלוקת הדקות בין השחקנים. ואכן, כבר ברבע השני העלה עודד קטש את כל החמישייה השנייה יחד, ועל המגרש בתחילת הרבע השני היו ג'ון דיברתולומאו, תמיר בלאט, רפי מנקו, ג'יימס ווב וחסיאל ריברו. גם בצד השני של הפרקט הייתה חמישייה שנייה עם ים מדר וטיילר דורסי שהתפוצץ באותם רגעים.

כשקטש הרגיש שפנר מתחילה לברוח, הוא החל להכניס את החמישייה הראשונה די במהרה, וכך ניסה לעצור את הריצה - אבל פסק הזמן שלו הגיע רק בסיום ריצת 0:13 בסוף הרבע, כשאנשי המועדון תהו מדוע לקח כל כך הרבה זמן להגיב עם פסק הזמן.

"זה נכון שיש גישה שטוענת שאתה יכול לעצור את המשחק גם בחילופים, אבל בוא תרגיע. הקבוצה השנייה חמה, להגיב אחרי ריצת 0:13 עם פסק זמן ראשון, זו תגובה איטית מדי", אמר אחד מאנשי מכבי אחרי המשחק. "כדור השלג כבר התגלגל, והייתה תחושה של חוסר שליטה כללי על מה שנעשה במגרש. היה מקום לעצור את זה קודם".

במכבי קיבלו בסיפוק את העובדה שקטש מיהר לקחת אחריות על מה שקרה בסיום וגורם במועדון הוסיף: "ברור שאם הקבוצה נראית ככה, זו ממש לא בעיה טקטית, אלא יותר מנטאלית - ופה למאמן יש חלק מהותי. אתה לא נראה ככה בגלל שלא עשית ניתוח וידאו כמו שצריך. זה הפסד שהוא קריאת השכמה בשלב קריטי של העונה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מאמן מכבי תל אביב עודד קטש. Roberto Finizio, GettyImages
"למאמן יש חלק מהותי". קטש/GettyImages, Roberto Finizio

3. מהלך מהותי נוסף שקרה במשחק התרחש קצת יותר מחמש דקות לסיום. החמישייה השנייה עלתה אל המגרש לקראת סוף הרבע השלישי כשההפרש נשק ל-30 והתחושה הייתה שהכוכבים הצהובים יישארו על הספסל עד לסיום, אבל אז בחר עודד קטש להכניס תחילה את קולסון, בולדווין ובראון ולאחר מכן גם את ניבו. השחקנים הללו הוסיפו כמה נקודות למאזנם, אך הלך הרוח הכללי המשיך, כשהפרצופים של חלקם לא היו מרוצים במיוחד מההחלטה של קטש.

"זו החלטה של עודד", הסבירו במכבי את הצעד של המאמן שבחר לא לתת לשחקני הספסל לסיים את המשחק כפי שנהוג במקרים דומים בעולם הכדורסל. "הוא בחר להעלות את השחקנים האלה על המגרש ויש לו את הסיבות שלו. הם לא אוהבים את זה? אף אחד לא אוהב איך שהקבוצה נראתה, אז אם זה יגרום להם לכעוס קצת יותר - אולי זה טוב".

ווייד בולדווין, שחקן מכבי תל אביב. Dragan Tesic and Djordje Kostic, אתר רשמי
המהלך שהכעיס את הכוכבים? בולדווין/אתר רשמי, Dragan Tesic and Djordje Kostic

4. מלבד ההשפלה על הפרקט, להפסד מהסוג הזה יש משמעות ארוכת טווח. מכבי תל אביב ופנרבחצ'ה צמודות בטבלה, ונראה שיהיו קרובות עד תום העונה. במצב של ראש בראש, לפנר יהיה את היתרון כעת בזכות העובדה שניצחו בהפרש גבוה יותר. הבעיה תחל אם מכבי תל אביב תיכנס לבתים משולשים ומרובעים, כפי שקרה בסוף העונה שעברה ביורוליג במלחמה על הפלייאוף. במצב כזה, התבוסה אמש עשויה לשחק תפקיד משמעותי.

מה שעוד צריך להדאיג את מכבי זה הכושר שאיתו הם יוצאים מהמשחק הזה לקראת סדרת המשחקים הבאה. ארבעה מתוך ששת המשחקים הבאים הם משחקים נגד קבוצות שצמודות לצהובים בטבלה - פרטיזן בלגרד, אולימפיאקוס, פנאתינייקוס ובאסקוניה, ושני משחקים נגד קבוצות שמדורגות מעליה - וירטוס בולוניה וריאל מדריד בחוץ.

ג'ון דיברתולומאו מכבי תל אביב. Djordje Kostic and Dragan Tesic, אתר רשמי
יש מספיק ישראלים בסגל? דיברתולומאו/אתר רשמי, Djordje Kostic and Dragan Tesic

5. כפי שפרסמנו אתמול בוואלה! ספורט, במכבי תל אביב נמצאים בקשר עם מנהלת הליגה ואיגוד הכדורסל בעקבות העובדה שהקבוצה לא מעוניינת להופיע למשחקי הליגה בזמן פגרת הנבחרת בסגל חסר וללא שחקני הנבחרת.

הדברים הללו עלו על השולחן לאחר שבצוות המקצועי הביעו תרעומת על ההחלטה שסוכמה באקזקיוטיבה של מנהלת הליגה, בידיעת ההנהלה של הקבוצה. בצוות המקצועי חוששים שהסיטואציה שתיווצר תוביל את מכבי גם להפסדים וגם לעומס שיכול לגרום לפציעות.

אלא שלא כל אנשי המועדון מסכימים על כך. העובדה שלרשות הצוות יעמדו שלושה ישראלים - ג'ון דיברתולומאו, ג'ייק כהן ועומר מאייר מהסגל הקבוע - יחד עם שחר דורון ורועי בכר שמושאלים לאליצור שומרון, וככל הנראה גם חמישה זרים, גורמת למספר אנשים לנסות להוריד את מפלס הלהבות ולהסביר כי הברירה האחרת של קיום המשחקים במועדים אחרים, כמעט בלתי אפשרית לאור הלו"ז של הצהובים ביורוליג.

"זה לא שיש לנו יותר מדי אופציות אחרות", אמר אחד מאנשי המועדון. בנוסף ממשיכים להדגיש במכבי כי השחקנים שיוזמנו על ידי מאמן הנבחרת לסגל, יעמדו לרשותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully