וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויין רוני פוטר מברמינגהאם: "ייקח לי זמן להתאושש מזה"

שני ניצחונות בלבד ב-15 משחקים לא הותירו לראשי המועדון ברירה. כוכב העבר כעס: "13 שבועות - לא מספיק זמן לבצע שינויים"

תקציר: ליברפול - ניוקאסל 2:4/ספורט1

קריירת האימון העגומה של ויין רוני נמשכת, והיום (שלישי) פוטר חלוץ העבר האגדי מתפקידו בברמינגהאם סיטי. רוני, שהגיע למועדון בשבוע השני של אוקטובר במטרה לחלץ אותו מהתחתית, ירד אמש למקום ה-20 מתוך 24 בצ'מפיונשיפ בעקבות הפסד 3:0 ללידס, למעשה, מאז שמונה במחזור ה-12, ברמינגהאם היא הקבוצה עם המאזן הכי רע בליגה. ההפסד אמש היה הקש ששבר את גב הגמל.

"כדורגל זה עסק של תוצאות, ואני יודע שהן לא היו כפי שרציתי", אמר. "זמן הוא המצרך הכי חשוב של מאמן, ואני לא חושב ש-13 שבועות זה מספיק כדי לבצע את השינויים להם היינו זקוקים. מבחינה אישית, ייקח לי זמן להתגבר על המהמורה הזו. אני בכדורגל מאז גיל 16, וכעת מתכנן לבלות קצת זמן עם המשפחה שלי עד ההזדמנות הבאה בלי כמנג'ר".

למרות הדיבורים של רוני על זמן ושינויים, יש לציין שברמינגהאם דווקא הייתה במצב בכלל לא רע כשהוא הגיע. המאמן הקודם ג'ון יוסטס הוביל אותה למקום ה-6 שבתום העונה שווה כרטיס לפלייאוף ההעפלה לפרמיירליג. הצעד של ההנהלה הפתיע מאוד את האוהדים והפרשנים. בהודעה הרשמית נכתב אז שהפיטורים הגיעו מתוך "רצון ליישם מנטליות מנצחת ותרבות של שאפתנות במועדון", אבל המינוי של רוני במקומו הסב יותר נזק מתועלת.

וויין רוני, מאמן ברמינגהאם סיטי. GettyImages
סוף הדרך. ויין רוני/GettyImages

רוני החל את קריירת האימון בדרבי קאונטי, איתה באפריל 2022 ירד לליגה השלישית בעונה שבה גם הופחתו ממאזנה 21 נקודות בעקבות הליכה לפירוק. לאחר מכן המשיך לדי. סי יונייטד האמריקאית שאיתה ניצח 14 משחקים מתוך 53 בשנתיים ולא הצליח להעפיל לפלייאוף וכאמור לפני כמעט שלושה חודשים שב לאנגליה כמאמן ברמינגהאם מהצ'מפיונשיפ, אך החזיק מעמד 15 משחקים בלבד על הקווים.

לצערו של רוני, מתוך 15 משחקיו, הוא ניצח שניים בלבד - את שפילד וונסדיי שבמקום לפני האחרון ואת קארדיף שכרגע מדורגת תשיעית. בסך הכל תחתיו צברה הקבוצה 10 נקודות מתוך 45 אפשריות, ממוצע של 0.67 נקודות למשחק. למזלה של ברמינגהאם, היא עדיין במרחק שבע נקודות מהקו האדום.

  • עוד באותו נושא:
  • ויין רוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully