וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל מהמחסום "נחשב בעבר לאחד משחקני העתיד של הכדורגל הפלסטיני"

בתקשורת הערבית פירטו על קריירת הכדורגל של אחמד עליאן, שדקר שני בני אדם במחסום מזמוריה: "נודע ביכולת הכדרור ובחוש מפותח לכיבוש שערים. האוהדים אהבו את רוח הלחימה שלו"

מחוץ לקווים, 31.12/צילום: מערכת וואלה עריכת וידאו: זיו שטיינר

בתקשורת בשפה הערבית חשפו בימים האחרונים פרטים נוספים על קריירת הכדורגל של המחבל אחמד עליאן, שביצע פיגוע דקירה לפני כמה ימים במחסום מזמוריה. בסופו של דבר, למרות שלפי הדברים הוא נחשב לכדורגלן מבטיח, הקריירה שלו הייתה כושלת וכך גם הניסיון שלו לרצוח יהודים.

עליאן בן ה-23, תושב ג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים, הגיע למחסום מהשטח הישראלי, דקר שני בני אדם ופצע אותם באורח קל-בינוני - לפני שחוסל בידי כוחות הביטחון. בהמשך התברר שהוא היה עובד חברת קבלן חיצונית שמעניקה שירותי ניקיון לבית החולים הדסה עין כרם.

בכלי תקשורת בלבנון וירדן, שכמובן נמצאים בצד הפלסטיני גם אחרי המתקפה הרצחנית של מחבלי חמאס ותושבי רצועת עזה על ישראל ב-7 באוקטובר, היללו את המחבל. על הקריירה הספורטיבית שלו כתבו: "אחמד עליאן נחשב בעבר לאחד משחקני העתיד של הכדורגל הפלסטיני. בהתחלה שיחק באל שווארה והוביל אותה לליגת המשנה, ואז עבר לקבוצה הירושלמית ג'בל מוכבר והפך לאחד השחקנים המובילים שלה. ב-2021 קיבל זימון לנבחרת הצעירה של פלסטין. הוא נודע ביכולת הכדרור ובחוש מפותח לכיבוש שערים. האוהדים אהבו את רוח הלחימה שלו".

אחמד עליאן, מחבל שביצע פיגוע דקירה במחסום מזמוריה בדצמבר 2023. ., צילום מסך
אחמד עליאן, מחבל שביצע פיגוע דקירה במחסום מזמוריה בדצמבר 2023/צילום מסך, .

בדף הפייסבוק הלא רשמי Palestine national football team, שלו כ-65 אלף עוקבים, כתבו כבר ביום חמישי, שעות אחרי הפיגוע: "אחמד עליאן החליט לשחק את משחקו האחרון. הוא הגיע למחסום, גרם לפציעה קשה של חייל מכוחות הכיבוש ונורה".

עליאן היה בן דודו של המחבל בהא עליאן, שב-2015 רצח שלושה בני אדם בפיגוע ירי בקו 78 בארמון הנציב. אביו הוא עו"ד שנחקר בעבר בחשד להסתה נגד יהודים ואחמד עצמו נהג לפרסם ברשתות החברתיות פוסטים שמהללים את בן דודו הרוצח, וכאלו שמסיתים נגד יהודים. לפני שיצא לבצע את פיגוע הדקירה ביום חמישי, כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "ברכות למי שהחליט לבחור במות הקדושים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully