וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך לינואר: מה קבוצות הפרמיירליג יכולות לעשות בחלון ההעברות?

המאבק על האליפות והמקום באירופה בעונה הבאה יחייב את הליגה העשירה באירופה לפתוח את הכיס כבר בחלון ההעברות שיפתח בשבוע הבא. מהאלופה הנוכחית דרך המפתיעה והמאכזבות, האפשרויות העומדות בפני המעצמות בממלכה הבריטית

תקציר ניצחונה של צ'לסי 2:3 על לוטון/ספורט1

חלון ההעברות האירופי של חודש ינואר יתחיל מחר (שני), כשמספר קבוצות באירופה כבר הנחיתו שחקנים חדשים לרענון וחיזוק הסגל. בפרמיירליג המרוץ לקטוף את האליפות ממנצ'סטר סיטי הכניס את ליברפול, ארסנל, טוטנהאם ואפילו אסטון וילה. לעומת רשימת הקבוצות הזו, יש גם את מנצ'סטר יונייטד המאכזבת, ניוקאסל מלאת הפציעות וצ'לסי שמחפשת להמריא אחרי רכישות בשנה האחרונה של מאות מיליוני ליש"ט. לקראת פתיחת החלון, הקבוצות הגדולות בממלכה יחפשו את החיזוק המתאים, ולשם כך סיכמנו למה כל אחת זקוקה ואילו אפשרויות עומדות בפניה.

לוקאס פאקטה, שחקן ווסטהאם. רויטרס
בינואר כנראה שלא, אבל יסגרו איתו לקראת הקיץ? פאקטה/רויטרס

מנצ'סטר סיטי

מה אפשר לאחל לקבוצה שיש לה הכל? אולי לשמור על הכל, אבל גם בגזרה הזאת נראה שהטרבליסטית מתכננת להשאיל את קלווין פיליפס, ולפי הדיווחים בממלכה, נראה שפפ גווארדיולה לא מתכנן להנחית שחקן שיוסיף עוד עומק לספסל הדל יחסית של אלופת אנגליה, אירופה, ולאחרונה התווסף גם התואר הרשמי - אלופת העולם.

ובכל זאת, הפציעות של ארלינג הולאנד וקווין דה בראונה מטרידות את המאמן הספרדי שעשוי לבקש מההנהלה לנסות לסגור לקראת הקיץ את החתמתו של לוקאס פאקטה, שחקן שרצה הרבה מאוד זמן וההעברה שלו נפלה לקראת סיום חלון ההעברות של הקיץ האחרון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אייבן טוני שחקן ברנטפורד חוגג שער. רויטרס
רוצה לחזור לכבוש אחרי החזרה מההשעיה. טוני/רויטרס

ארסנל

הרכש המדויק של אדו ומיקל ארטטה בקיץ האחרון הביא לתותחנים את התואר הבלתי רשמי "המועמדת הבכירה לעצור את מנצ'סטר סיטי". דקלן רייס היה גולת הכותרת שהפך כנראה לרכש המוצלח ביותר בפרמיירליג, ובארסנל רוצים להמשיך את הקו הזה. יוריאן טימבר נפצע כבר בפתיחת העונה, ועם עזיבות אפשריות של שחקני ספסל בינואר, סגנית אלופה תחפש את החלק הקטן שישלים את הפאזל לתואר אחרי 20 שנים.

התותחנים אמנם עם הרבה עומק בחלק הקדמי, אך עדיין מדווח באנגליה כי ארטטה רוצה ליצור תחרות, כפי שעשה בעמדת השוער, גם לגבריאל ז'סוס וחבריו, כשאייבן טוני הוא המועמד הבכיר. חלוצה האנגלי של ברנטפורד הושעה בעקבות הימורים על משחקים בימיו בצ'מפיונשיפ, אך בחודש הבא עונש ההשעיה שלו יסתיים, והסקורר יוכל להפוך את התקפת ארסנל מחזקה במיוחד לקטלנית עד כדי זכייה בתואר.

גונסאלו אינאסיו ספורטינג ליסבון. GettyImages
בדרך לליברפול? אינסיו/GettyImages

ליברפול

מוליכת הטבלה, לפחות לפני המשחק בין ארסנל לווסטהאם, נקלעה לבעיה קשה לקראת ינואר. רשימת הפצועים הארוכה של האדומים בשילוב יציאתם של מוחמד סלאח לאליפות אפריקה ו-ווטארו אנדו לאליפות אסיה, שמה אותם במצב שמחייב רכש בחלון ההעברות הקרוב. בעמדה ההתקפית יורגן קלופ טען כבר שדומיניק סובוסלאי והארווי אליוט יוכלו לתפקד על חשבון סלאח, אבל כמות השערים של שחקני החלק הקדמי באדום ירדה משמעותית במשחקים האחרונים. יתכן וליברפול תסתכל כבר אל חלון ההעברות של הקיץ עם מחשבה להביא את המחליף לחלוץ המצרי שצפוי לעזוב לערב הסעודית, כשטאקפוסה קובו מריאל סוסיאדד הוא מועמד מעניין, אך הפציעה שגמרה לג'ואל מאטיפ את העונה, יחד עם הפציעות של אנדי רוברטסון וקוסטאס צימיקאס, עשויה לשכנע את הגרמני להביא בלם.

המועמד הבכיר ביותר עליו מדווחים באנגליה ופורטוגל הוא גונסאלו אינסיו, בלמה של ספורטינג ליסבון, בו מעוניינת גם ארסנל, ומי שתרצה להחתימו תצטרך להיפרד מ-52 מיליון ליש"ט לפי סעיף השחרור של הפורטוגלי.

יוסף אן-נסירי, חלוץ סביליה. רויטרס
יחגוג יחד עם ג'ון מקגין בחגיגה האהובה? אן-נסירי/רויטרס

אסטון וילה

הפתעת העונה בפרמיירליג רוצה להמשיך לחלום. אמנם יהיה קשה לראות אותה נלחמת על האליפות גם חודשים קדימה לתוך 2024, אך אונאי אמרי בטח לא יוותר על חלום לא פחות גדול עבור היושבים בוילה פארק - ליגת האלופות. הקבוצה מברמינגהאם צפויה להתחרות על כך עם טוטנהאם, מנצ'סטר יונייטד ואולי אפילו ניוקאסל וצ'לסי, אם הן יצליחו להתאושש בזמן, ויחד עם הקמפיין בקונפרנס ליג, נראה שוילה זקוקה לעוד יותר עומק בחלק הקדמי.

אולי ווטקינס בעונה ענקית הוא ספק המספרים העיקרי של הקבוצה מהמקום השלישי, אבל עם כל הכבוד לדוראן, נראה שאמרי ישמח לרוטציה משמעותית יותר עבור החלוץ האנגלי. שחקן שעשוי להתאים לוילה, וכבר דווח שהקבוצה מתעניינת בו, הוא יוסף אן-נסירי, חלוצה המרוקני של סביליה.

ז'אן-קלר טודיבו באימון נבחרת צרפת. GettyImages
פוסטקוגלו רוצה את הבלם הצרפתי. טודיבו/GettyImages

טוטנהאם

פתיחת העונה המדהימה של התרנגולים תחת אנג' פוסטקוגלו התאזנה מהר מהצפוי עם רצף הפסדים ואיבודי נקודות מאכזבים מאוד שהוציאו אותם מהטופ 4 וממרוץ האליפות. הקבוצה הצפון-לונדונית רוצה לחזור למאבק על המקום בליגת האלופות בעונה הבאה, ולשם כך היא תצטרך לחזק בעיקר את החלק ההגנתי שלה שנפגע משמעותית עם פציעות רבות, בעיקר בעמדות הבלמים.

ז'אן-קלר טודיבו כבר קושר מספר פעמים כאופציה ריאלית עבור הקבוצה של פוסטקוגלו, כשגם על ג'ונתן טה מבאייר לברקוזן דווח בימים האחרונים באנגליה כאפשרות לחיזוק הגנתי.

אמאדו אונאנה, קשר אברטון. Marvin Ibo Guengoer, GettyImages
חווה עונה נהדרת באברטון, יגיע ליונייטד? אונאנה/GettyImages, Marvin Ibo Guengoer

מנצ'סטר יונייטד

הרכש שהיה אמור להיות המשמעותי ביותר עבור השדים האדומים בקיץ האחרון, רסמוס הוילונד, כבש את שערו הראשון בפרמיירליג רק במחזור הקודם עם שער ניצחון דרמטי ב-2:3 על אסטון וילה, בתקווה עבורם שזה יכניס אותו לכושר ההבקעה שהיה לו במדי אטאלנטה. עוד עונה מאכזבת עוברת על הקבוצה של אריק טן האח, שעם כניסת סר ג'ים רטקליף לבעלות המועדון, המאמן ההולנדי יקווה שהכיס יפתח מחדש, כבר בחודש הקרוב.

לפני שיגיע רכש, ביונייטד ינסו להיפטר מאנתוני מרסיאל, קאסמירו, ג'יידון סאנצ'ו ורפאל וראן היושבים על חוזים יקרים מאוד, וככל הנראה יעזרו בליגה הסעודית שתשלם להם היטב על הארבעה. לאחר מכן, נראה שהשדים האדומים יפעלו לחיזוק הקישור, כשאמאדו אונאנה יוכל להצטרף מאברטון ולהפוך לאונאנה השני אחרי אנדרה.

שחקן מנצ'סטר סיטי קלווין פיליפס. Visionhaus, GettyImages
קודם יתחילו ממנו בניוקאסל. פיליפס/GettyImages, Visionhaus

ניוקאסל

הקבוצה הפצועה ביותר בפרמיירליג ללא ספק היא ניוקאסל. עם רשימת פצועים ארוכה במיוחד, עוד יחסית מפתיחת העונה, שחקניו של אדי האו קורסים מעומס המשחקים, ואולי ההדחה מאירופה איכשהו תוכל לסייע להם "להיבנות מחדש" לקראת חצי העונה שנותרה בפרמיירליג והמאבק המחודש על הכרטיס לאירופה בעונה הבאה.

הרכש הראשון שצפוי להיות הוא בעמדת הקישור כשקלווין פיליפס צפוי להגיע בהשאלה ממנצ'סטר סיטי, אך המועדון העשיר לא יעצור שם. גם קונור גלאגר הוא מהשחקנים האהובים על האו, ובעמדת השוער נראה שניוקאסל עשוייה להביא בסופו של דבר מחליף לניק פופ הפצוע, כשדויד דה חאה נראה כמו האופציה הריאלית ביותר.

שחקן פיינורד, סנטיאגו חימנס. ANP, GettyImages
הפעם הכסף בצ'לסי יגיע למקום הנכון? חימנס/GettyImages, ANP

צ'לסי

השאלה "מה טוד בולי יעשה הפעם?" היא כנראה אחת השאלות המסקרנות ביותר בחלון ההעברות של הפרמיירליג. אחרי הוצאות העתק מאז שהבעלים האמריקאי השתלט על המועדון, הקבוצה הלונדונית מדשדשת במחוזות מרכז הטבלה ונראית רחוקה מאוד מהמאבקים על אירופה. אמנם פציעות רבות הפריעו למאוריסיו פוצ'טינו לסדר את הסגל, אך גם "העומק" של הבלוז יצר עומס בכל עמדה ותחרות שאינה בריאה.

חזרתו של כריסטופר אנקונקו עשויה לפתור את הבעיה ההתקפית של צ'לסי, אך גם עם הצרפתי נראה שהמאמן הארגנטינאי ישמח לחיזוק התקפי, כשסנטיאגו חימנס של פיינורד עשוי להיות הפתרון לכך. לבלוז צפויה תחרות קשה עם ריאל מדריד, ברצלונה, מנצ'סטר יונייטד ועוד מועדוני פאר רבים באירופה על החלוץ המקסיקני, אך הכסף האמריקאי יוכל להיות זה שידבר ויביא את חימנס לעמדה הקדמית בסטמפורד ברידג'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully