וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרוש נס, ז'לגיריס: מכבי תל אביב מגיעה לקובנה בפרשת דרכים

28.12.2023 / 13:00

הצהובים התאחדו מחדש אחרי שבוע רועש וסוער, והקמפיין המרשים ביורוליג ייבחן (20:00) תחת זכוכית מגדלת. ולא שיש להם מה לקנא ביריבה: מאמן ז'לגיריס קובנה עלול להיות שוב על הגריל, ויש מי שמטיל ספק אפילו בעתידו של הכוכב קינן אוואנס

אוהד מונדר בן ה-9, ששוחרר משבי חמאס, מראיין את אליניב ברדה במשחקה של הפועל באר שבע/ספורט1

15.8 נקודות. 45% לשלוש. 3.1 ריבאונדים. 3.6 אסיסטים. 1.1 חטיפות. סחיטת 5.2 עבירות. מדד 17.4. והכי חשוב - 27:27 דקות בממוצע ב-16 הופעות ביורוליג, בלי להחמיץ אפילו משחק אחד.

בשבוע הבא יציין קינן אוואנס שנה לערב הארור ההוא, ב-5 בינואר, שבו התגשם הסיוט שממנו חושש כל ספורטאי. פחות מדקה לתוך המשחק הביתי של ז'לגיריס קובנה מול פנרבחצ'ה, הוא לקח ריבאונד וביצע תנועה לא נכונה; התוצאה - קרע בגיד אכילס. ספק אם יכול היה לשער שאת 2023 יסיים במקום שונה כל כך מזה שהתחיל אותה.

צריך להודות באמת: אין הרבה דברים טובים בז'לגיריס של העונה, ואוואנס הוא מההפתעות החיוביות הבודדות (אם לא היחידה) בקבוצה הזו. העובדה שאשתקד היא נאבקה על כרטיס לפלייאוף עד הרגע האחרון הייתה בגדר נס, בפרט לאחר שאיבדה את הרכז האמריקאי. כעת, בואכה 2024, היא חוזרת לגודל טבעי שמתאים הרבה יותר למידותיה האמיתיות. הז'לגיריו ארנה מתמלא שבוע אחר שבוע, והאווירה בו בוודאי שווה לא מעט נקודות עבור האלופה הליטאית הגאה, אבל סגל השחקנים מוגבל - ונראה שלפחות במקרה שלה, הטבלה אינה משקרת.

קינן אוואנס מכבי תל אביב לורנזו בראון ז'לגיריס קובנה. דני מרון
איפה הוא היה לפני שנה, ואיפה הוא עכשיו. קינן אוואנס מול לורנזו בראון, אשתקד/דני מרון

הירוקים מדורגים במעמקי המקום ה-16 עם חמישה ניצחונות לעומת 11 הפסדים, כשרק וילרבאן ואלבה ברלין המושמצות מאחוריהם, ולראשי המועדון נמאס. לפני שבועיים הם תיכננו בקפידה מהלך שיזעזע את הספינה. עוד לפני המשחק הביתי מול פרטיזן בלגרד, הם יצרו קשר עם אנדראה טרינקיירי והתכוונו למנותו במקום קאזיס מקסביטיס. בקובנה לקחו בחשבון שאם המאמן הליטאי יתגבר על ז'ליקו אוברדוביץ', הוא יציל את עורו, לפחות באופן זמני; הם לא דמיינו מה יקרה בפועל.

אוברדוביץ' לא נפל בפח, ופרטיזן הדביקה לז'לגיריס את הפסדה השלישי ברציפות. הפור נפל. לכאורה. פחות משעה לאחר סיום המשחק, דיווחנו כאן על הפנייה לטרינקיירי. הרוחות סערו עד כדי כך, ששחקני הקבוצה פנו להנהלה והעבירו לה מסר חד משמעי כי הם מתנגדים למהלך ועומדים מאחורי מאמנם. המועדון נאלץ להתקפל, ופירסם הודעה רשמית שבישרה על הישארותו של מקסביטיס.

לכמעט זעזוע הזה כמעט היה אפקט. הליטאים, נישאים על כנפי הרוח המחודשת, נתנו פייט בחוץ לפנרבחצ'ה (במשחק הבכורה של שרונאס יאסיקביצ'יוס) ובבית לברצלונה, ואף צעדו ביתרון בתום הרבע השלישי מול שתי היריבות העדיפות. אלא שהשורה התחתונה לא השתנתה: הם נוצחו פעמיים אחרי פיניש צמוד, ורצף ההפסדים גדל לחמישה.

הערב (חמישי, 20:00) יחכה אוואנס לאקסית מכבי תל אביב, ויש המאמינים כי זה עשוי להיות משחקו האחרון בקובנה. באירופה נפוצו דיווחים על עזיבה אפשרית שלו בחלון ההעברות ביורוליג, שייפתח בשבוע הבא, מתוך מחשבה של ז'לגיריס להרוויח עליו דמי רכישה לפני שיסיים את חוזהו בקיץ. מהלך שכזה יתפרש כוויתור סופי על העונה הנוכחית, ולפחות בינתיים, הליטאים מכחישים. "זה יהיה טירוף לתת לו ללכת", אמר מקסביטיס. "דיברתי עם הג'נרל מנג'ר שלנו, ולקינן אין סעיף יציאה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
תמיר בלאט, מכבי תל אביב. Dragan Tesic and Djordje Kostic, אתר רשמי
איך הישראלים יגיבו לאיחוד עם הזרים? תמיר בלאט/אתר רשמי, Dragan Tesic and Djordje Kostic

מנגד, מה שמכבי עשתה עד כה העונה הוא בגדר פלא. "היא הגיבה לסיטואציה כמו אלופה אמיתית", החמיאו לה השבוע באתר "באסקטניוז". ללא הביתיות של יד אליהו, הרחק מהתנאים המפנקים של תל אביב, וכשווייד בולדווין פצוע רוב הזמן, הקבוצה מדורגת בלב האזור הצפוף של הטבלה, במקומות 10-4, עם מאזן 7:9. אבל היא מצויה כעת בפרשת דרכים.

בתחילת השבוע, סוכנויות ההימורים עוד הציבו את הצהובים כפייבוריטים לניצחון במשחק החוץ הערב. אבל ככל שהתרבו הדיווחים על מרד הזרים בעקבות קיצוצי השכר - השתנתה התמונה, וכעת היחס נוטה כבר לטובת ז'לגיריס. המאמנים והשחקנים המקומיים התאחדו עם שבעת הזרים רק אתמול אחר הצהריים בקובנה, והספיקו לקיים אימון קבוצתי אחד בלבד.

למכבי תל אביב, כמו הנציגות הישראליות האחרות באירופה, היו כל הסיבות, התירוצים והנסיבות להקל על עצמן ולהנמיך ציפיות בעונת המלחמה. אבל הן לא עשו זאת, ושמרו על הישגיות ותחרותיות. לפחות במקרה שלה, כל המחמאות הללו יעמדו כעת למבחן.

את ניצני המשבר, שבלטו מול הכוכב האדום בלגרד בשבוע שעבר, אפשר היה לייחס להופעה גרועה אקראית. רק פעם אחת העונה נקלעו הצהובים לשני הפסדים ברציפות - וזה קרה להם מול ברצלונה וריאל מדריד הכמעט מושלמת; אם הלילה הם יצברו הפסד נוסף, נגד יריבה הרבה פחות בכירה, זה כבר ייראה אחרת ויעורר לא מעט סימני שאלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully