וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לסובוי בישראל, יצטרף למכבי חיפה רק אם יוכל להירשם כישראלי

27.12.2023 / 11:50

הקשר הרוסי הגיע ארצה במטרה לספק למכבי חיפה את המסמכים שמוכיחים את זכאותו להפוך לאזרח, אבל במועדון מודעים לכך שמדובר בהליך לא פשוט וייאלצו לוותר עליו אם לא תתקבל תשובה חיובית בנושא עד סוף החלון. אופטימיות בכל הנוגע להחתמת גדי קינדה

תקציר: הפועל חדרה - מכבי חיפה 5:1/ספורט1

הקשר הרוסי דניל לסובוי נחת בישראל במהלך הלילה (בין שלישי לרביעי) וזאת על מנת לספק למכבי חיפה את המסמכים שמוכיחים את זכאותו לקבל דרכון ישראלי. לסובוי לא מחזיק באזרחות ישראלית כעת ובמכבי חיפה יפעלו כדי לאזרח אותו כבר במהלך חלון ההעברות של ינואר, גם אם ההבנה במועדון היא שהסיכויים לכך קטנים מפני שמדובר בהליך ממושך שיהיה קשה להשלים עד סגירת החלון בפברואר.

מכבי חיפה כבר הצליחה לרשום שחקנים כישראלים עוד לפני שהליך האזרוח הושלם, כפי שעשתה הקיץ עם דניאל סונדגרן ואריק שוראנוב באישור בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל - היה זה אב בית הדין לשעבר אמנון סטרשנוב שאישר את רישומם של השניים כישראלים עוד לפני קבלת האזרחות וזאת לאחר שהוצגו לו כל המסמכים הנדרשים והוכחת קיומם של שני התנאים שרק עם קיומם ניתן לרשום שחקן כישראלי על אף שהליך אזרוחו עוד בעיצומו.

דניל לסובוי ארסנל טולה. GettyImages
כבר הגיע לישראל. לסובוי/GettyImages

התנאי הראשון שעל לסובוי לעמוד בו הוא הצגת מסמכים המוכיחים את יהדותו ופתיחת תיק במשרד הפנים בבקשה לאזרוח על סמך אותן הוכחות, והתנאי השני הוא כוונה לשרת בצה"ל - נכון שסונדגרן ושוראנוב לא יעלו על מדים, אבל לוואלה! ספורט נודע שהשניים העבירו לידי בית הדין מסמך רשמי ובן הם מודיעים לרשויות על בקשתם לשרת בצבא עם קבלת האזרחות.

לכן נחת הלילה לסובוי בישראל ובמכבי חיפה יפנו לבית הדין העליון בבקשה לדיון מהיר בנושא, לאחר שיקבלו את כל המסמכים שעמם הגיע לסובוי. אם לא יצליחו להשיג את אישור בית הדין עליון לרשום אותו כישראלי תוך חודש, ייאלצו לוותר על החתמתו שכן אין לקבוצה כרגע מקום לצרף שחקן זר ואין כוונה לשחרר את אחד הזרים בסגל עבור צירופו בחלון ינואר.

מכשול נוסף כדי להחתימו הוא עניין הסנקציות הכלכליות בשל העברת כסף לדינמו מוסקבה, קבוצה שממומנת על ידי בנק שמעביר כסף לצבא הרוסי ונמצא ב"רשימה השחורה" של האיחוד האירופי וארצות הברית, כך שהזרמת כסף אליו יחשוף את מכבי חיפה לעונשים כלכליים.

שחקן נוסף שנמצא על הפרק זהו גדי קינדה, שבמכבי חיפה מביעים אופטימיות באשר לסיכוי שיחתום על חוזה ארוך טווח בקבוצה. קינדה צפוי לעזוב את קנזס סיטי מה-MLS ובמכבי חיפה מעריכים שהסיכויים שיחתום בקבוצה גבוהים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully