וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל סוכם, אז מה תוקע את עסקת העברתו של דניל לסובוי למכבי חיפה?

25.12.2023 / 14:05

הירוקים סגרו עם דינמו מוסקבה את כל הפרטים ואמורים לשלם כמיליון יורו על שחקן הכנף בן ה-25, לו שורשים יהודיים, אך כעת הם תוהים כיצד לעקוף את המכשול האחרון: העברת כסף לקבוצה הממומנת על ידי בנק שתורם לצבא רוסיה, ולחשוף את עצמם לסנקציות

תקציר: הפועל חדרה - מכבי חיפה 5:1/ספורט1

מכבי חיפה סיכמה עם דינמו מוסקבה את כל פרטי המכירה של שחקן הכנף הרוסי דניל לסובוי, אך כרגע העסקה טרם הושלמה. כל הפרטים בין המועדונים נסגרו, וכעת מנסים באלופה הישראלית להבין איך להתגבר על מכשול העברת הכסף לדינמו מוסקבה, הממומנת על ידי VTB בנק, שתורם לצבא רוסיה. על כן, הקבוצה נמצאת ברשימה שחורה וכל מועדון שיכניס כסף לקופתה חשוף לסנקציות שהטילו ארה"ב והאו"ם. הירוקים מנסים להעביר האם ואיך לעקוף את המכשול הזה, ולהנחית בארץ את חברו לקבוצה של אלי דסה.

יש לציין שמכבי חיפה לא לבד כמובן - לפי גוף החקירות העצמאי Follow the Money, ישנן 28 קבוצות שכבר רכשו לאחרונה שחקנים של קבוצות רוסיות, ביניהן פ.ס.וו איינדהובן, ריאל סוסיאדד, ליון ואחרות, בעלות של כ-66 מיליון יורו. מאז תחילת המלחמה נרשמו 45 העברות שחקנים בין קבוצות מאירופה וקבוצות מרוסיה, כך שהסנקציות המדוברות לא מטרפדות את כל העסקאות.

לסובוי, לו שורשים יהודיים, גדל במחלקת הנוער של דינמו קייב, המשיך משם לאקדמיה של זניט ואחרי השאלה בארסנל טולה, הצטרף ב-2020 לדינמו מוסקבה. ביולי 2021 קרע את הרצועה הצולבת ונעדר מהמגרשים לכשבעה חודשים. מאז, התקשה לחזור ולייצר רצף משחקים נורמלי כשהוא ספג יותר כרטיסים אדומים מאשר שכבש שערים (אדום אחד מול אפס שערים). למעשה, לסובוי רשם 653 דקות בלבד מאז אותה פציעה במסגרת הליגה הרוסית עם 2 הופעות בלבד בהרכב הפותח בשנתיים האחרונות. לפני הפציעה היה חלק מהסגל הרחב של נבחרת רוסיה.

דניל לסובוי ארסנל טולה. GettyImages
מכשול אחד נותר. לסובוי/GettyImages

מי הוא ספורטאי השנה?

ניקולה יוקיץ'
ארלינג הולאנד
נובאק ג'וקוביץ'
פטריק מהומס
נואה ליילס
ארמנד דופלנטיס
25012 משתתפים

מי היא ספורטאית השנה?

אייטנה בונמטי
איגה שביונטק
סימון ביילס
שקארי ריצ'ארדסון
פיית' קיפייגון
טיגיסט אספה
17897 משתתפים

בקיץ האחרון דווח כי דינמו מוסקבה ניסתה למכור את לסובוי, אך השחקן התעקש כי "הוא רצה לצאת לאירופה". לשחקן הכנף חוזה במוסקבה עד יוני 2025 כשבעונה הנוכחית הוא רשם 13 הופעות בסך הכל בכל המסגרות, אך מיעט לרשום דקות רבות, ובישל רק שער אחד. בכלל בדינמו מוסקבה יש לו 72 הופעות, בהן כבש 5 שערים ובישל 11.

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully