וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוידזאדה: "רובי הדביק אותנו בווינריות שלו. יש בו משהו מיוחד"

27.12.2023 / 10:00

ההבדל בין קין למאמנים אחרים במכבי תל אביב ("יודע להגיד את הדברים הנכונים ולהרים אותנו"), הבעיות בהגנה ("המטרה למשחקים הקרובים - לא לספוג") והתחרות עם רוי רביבו ("כישרון אדיר, מתפקידי לדחוף אותו קדימה"). לפני בית"ר, אופיר דוידזאדה מדבר

תקציר: מכבי פתח תקוה - מכבי תל אביב 2:1/ספורט1

מכבי תל אביב תארח הערב (רביעי, 20:30) את בית"ר ירושלים בבלומפילד ותנסה להמשיך במומנטום המצוין בו נמצאת הקבוצה מאז החזרה מהפגרה הכפויה. הצהובים מציגים מאזן נפלא של תשעה ניצחונות רצופים בכל המסגרות ובצוות המקצועי מרוצים מאוד מהאווירה בקבוצה וכמובן מרצף התוצאות, על אף יכולת פחות טובה בחלק מהמשחקים.

במועדון מתרגשים מאוד לקראת חזרת האוהדים לבלומפילד ובימים האחרונים נאלצו לדחות בקשות רבות לכרטיסים, שכן רק 4,000 מנויים שעלו בהגרלה יוכלו להיכנס הערב, כאשר כמות נוספת של כ-450 כרטיסים הועברה לאוהדי היריבה.

בהכנה הטקטית לקראת המשחק הערב שמו בצוות המקצועי דגש מיוחד על שיטת המשחק של בית"ר, שמתאפיינת בכדורים ארוכים ויציאה מהירה להתקפות. המאמן רובי קין ובמיוחד עוזריו שאמונים על הפן ההגנתי בקבוצה, נתנו דגשים למגנים והבלמים לשים לב להוצאות הכדור הארוכות של מיגל סילבה שוער בית"ר, כאשר חלק מהתרגול כלל גם לחץ גבוה של שחקני ההתקפה של מכבי על שחקני ההגנה במטרה שלא לאפשר להם לפתח את משחקם.

רובי קין צפוי לערוך רוטציה בהרכב, גם כהכנה לקראת משחק נוסף שיערך כבר ביום ראשון נגד הפועל חיפה. אנריק סאבוריט והשוער דניאל טננבאום פצועים ולא יכללו בסגל וגם דן ביטון שלא כשיר לגמרי צפוי לקבל מנוחה נוספת, אם כי הוא עשוי להיכלל בסגל.

המגן אופיר דוידזאדה שעשוי לקבל הערב מקום בהרכב, אמר לקראת המשחק: "מבחינת כדורגל אנחנו בתקופה ממש טובה. גם במשחקים פחות טובים שלנו אנחנו יודעים לנצח משחקים שזה מאוד חשוב והמטרה היא להשתפר בכל משחק כמובן עם הנקודות. יש לנו משחק מאוד קשה נגד בית"ר, אבל המטרה שלנו היא להגיע לכל משחק מוכנים ולנצח".

שחקן מכבי תל אביב, אופיר דוידזאדה. אריאל שלום
תחרות בריאה. דוידזאדה/אריאל שלום

על היכולת לנצח במשחקים האחרונים גם ביכולת פחות טובה: "ייאמר לזכות הצוות המקצועי ובמיוחד על המאמן, כולם מכירים את רובי (קין, ר"ב), שהוא אגדת כדורגל, את הווינריות שלו כשחקן הוא מביא גם כמאמן. יצא לנו במשחקים האחרונים לרדת בפיגור במחצית ושם הוא ידע איך להרים אותנו ולהגיד את הדברים הנכונים וראו את זה במחצית השנייה. הווינריות שלו זה משהו שנדבק בנו וצריך לקחת את זה קדימה".

על השינוי שהביא רובי קין העונה לקבוצה: "כל מאמן מגיע עם שיטה משלו ומנסה להנחיל אותה לקבוצה. מבחינתי השינוי המשמעותי זו הווינריות. יש משהו מאוד מיוחד ברובי, הוא לא סתם הגיע לרמות הגבוהות כשחקן, הוא באמת מנסה להעביר את זה לשחקנים תחתיו ורואים את זה על המגרש כי אנחנו כל הזמן מאמינים בעצמנו, לא משנה באיזו דקה אנחנו במגרש. האמונה הזאת מביאה אותנו למקומות מאוד יפים כקבוצה".

על הלו"ז הצפוף ורצף המשחקים: "אנחנו לא מסתכלים יותר מדי רחוק, אלא מתרכזים ממשחק למשחק. כולנו מרוכזים במה שיהיה מול בית"ר ירושלים ומה שיקרה אחר כך לא מעניין. מה שיפה בנו זה שאנחנו מתרכזים ממשחק למשחק ולא חושבים קדימה מדי, אנחנו רוצים להמשיך את המומנטום ולא חושבים על המשחקים הרחוקים".

על הבעיות שיש לקבוצה בחלק ההגנתי: "אני מסכים שזה משהו שטעון שיפור, החלק ההגנתי קשור לכל הקבוצה ולא רק לרביעיית ההגנה וזה מה שתמיד אומר לנו המאמן שלנו. המטרה המרכזית שלנו למשחקים הקרובים תהיה לא לספוג שערים. אנחנו עובדים טוב כקבוצה וזה אולי גם עניין של קצת חוסר ריכוז, באימונים האחרונים יש יותר דגשים הגנתיים כדי שנהיה מרוכזים ושלא נספוג יותר שערים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רובי קין, מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הווינריות שלו מדבקת. רובי קין/ברני ארדוב

המגן נשאל איך מכבי תל אביב נערכת לקראת שיטת המשחק ההתקפית של בית"ר והשיב: "יש את ההיערכות הטקטית של הצוות שעבד על זה, אני לא אגיד כאן מה נעשה, משאיר את זה לעצמנו. נדע איך להתמודד עם הדברים האלה, אנחנו שחקנים טובים, קבוצה טובה ונגיע מוכנים. התקפית אנחנו יודעים להבקיע והמטרה המרכזית שלנו היא הגנתית לא לספוג".

על התחרות בהרכב עם המגן הצעיר רוי רביבו: "תמיד אמרתי גם בעונה השנייה שלי, כשאנריק שסבוריט הגיע לקבוצה, שתחרות זה דבר בריא לכל שחקן. תלוי איך אתה מסתכל על כל דבר והכל עניין של בחירה, והבחירה שלי הייתה לקחת את זה למקום חיובי, איך להשתפר בכל אימון, איך לתת 100 אחוז בכל רגע כדי להיראות טוב יותר מהשחקן שמתחרה איתי על העמדה, כך שבסיטואציה בה השחקן שמתחרה איתי על העמדה גם חושב ככה, אתה בעצם מגיע למקסימום יכולת. במקום להוריד את עצמי למטה, דווקא הרמתי את עצמי. הייתה לי שנה שלא שיחקתי בגנט, שנה שלמה שכמעט לא ראיתי מגרש, זו הייתה שנה שהוכיחה לי המון, כי עם עבודה קשה ואימונים מנטליים מאוד חזקים, זה גרם לי להבין שאם אני חזק בראש אני מסוגל לנצח הכל.

מבחינתי בכדורגל או בכל ספורט אחר, מנטליות זה שם המשחק. אם תבוא חזק מנטלית, תוכל לנצח כל דבר. מבחינתי, אני לוקח תחרות למקום חיובי ובריא. רוי רביבו הוא פוטנציאל אדיר, כישרון גדול. אני כבר בן 32, זו עונה שביעית שלי כאן ואני לא מתבייש לומר שהתפקיד שלי זה גם לדחוף את הצעירים קדימה, כדי שיקחו את המקום שלי בעתיד. כמובן שאני רוצה לשחק ואני חושב שהמקום שלי בהרכב, אבל יש מאמן שיחליט על זה. בכל מצב, מבחינתי אתן את ה-100% שלי. אני שחקן של קבוצה, תמיד הייתי ותמיד אהיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully