וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת אירלנד: "לא קורא לרובי קין לשקול את דרכו בישראל"

ליאו ורדקר, שממשלתו תומכת בפלסטינים, נשאל על כך שאחד הכדורגלנים הגדולים בתולדות המדינה מאמן את מכבי תל אביב: "מאמין שיש שם אנשים שרוצים שלום ומאמינים בפתרון שתי מדינות"

תקציר: מכבי פתח תקוה - מכבי תל אביב 2:1/ספורט1

ראש ממשלת אירלנד, ליאו ורדקר, בירך בחודש שעבר על חזרתה מעזה של אמילי הנד בת ה-9, המחזיקה באזרחות אירית, כשבציוץ מקומם במיוחד התייחס אליה כאל הילדה ש"הלכה לאיבוד", מבלי להתייחס לכך שהייתה חטופה והוחזקה בידי ארגון הטרור חמאס. אירלנד ידועה כמדינה שהממשלה שלה לא מרבה להפגין תמיכה בישראל בלשון המעטה, ולכן מעניינת התייחסותו של ורדקר לעבודתו של רובי קין במכבי תל אביב.

קין, מהכדורגלנים הגדולים בתולדות אירלנד ומי שבשבועות האחרונים עולה שמו לעתים תכופות בתור מועמד טבעי לאימון נבחרת אירלנד, מודע לסיטואציה הרגישה ומסרב לענות על שאלות פוליטיות - גם כאשר נשאל על הנושא אחרי משחקים במכבי תל אביב, הסתפק במסר מחזק לאוהדי הקבוצה ובתנחומי המשפחות שאיבדו את יקיריהם. עם זאת, ייתכן שבעצם עבודתו כמאמן מכבי תל אביב הוא מצליח לסייע למדינת ישראל מול אירלנד.

רובי קין מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
ראש ממשלת אירלנד נשמע אחרת כאשר דיבר על ישראל בהקשר של קין/דני מרון

הממשלה האירית בראשות ורדקר דורשת "הפסקת אש" ושר החוץ אף הבהיר בימים האחרונים כי "אירלנד מאמינה שתגובת ישראל להתפקת חמאס ב-7.10 אינה מידתית", אולם כך התבטא ראש הממשלה כאשר נשאל על העובדה שקין מאמן את מכבי תל אביב: "אני חושב שזה עניין אישי שלו, הוא קיבל הצעת עבודה מתל אביב ולקח אותה. אני מאמין שיש בישראל הרבה אנשים שרוצים שיהיה שלום, שמאמינים בצדק עבור הפלסטינים ושרוצים פתרון שתי מדינות. פעם הם היו הרוב, היום הם מיעוט, אבל אני מאמין שהם יכולים להיות שוב הרוב ואני לא סבור שדמוניזציה של ישראל היא הדרך הנכונה כדי להשיג את מה שאנחנו מנסים".

כשנשאל באופן ישיר אם הוא חושב שקין צריך לעזוב את ישראל, השיב: "זה תלוי בו, אני ממש לא קורא לו לשקול את דרכו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully