וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זר קוצים כואב: המאזן של אבוקסיס נגד המאמנים הזרים של מכבי תל אביב

מאז תחילת עידן המאמנים הזרים במכבי ת"א, יוסי אבוקסיס פגש את כולם (חוץ מאייסטרן) וברוב הפעמים יצא בשן ועין. 21 שנה אחרי ש"פספס" דייט איתו על כר הדשא באלנד רואד, מאמן בית"ר ירושלים פוגש הערב את רובי קין במטרה לשפר את המאזן

תקציר: בית"ר ירושלים - הפועל באר שבע 4:4/ספורט1

לפני 21 שנה יוסי אבוקסיס ורובי קין "פספסו" הזדמנות לדייט ראשון. ב-31 באוקטובר 2002 הפועל תל אביב התארחה אצל לידס באלנד רואד, למשחק הראשון מבין שניים בגביע אופ"א, אבל החלוץ האירי לא הגיע. קין נמכר לטוטנהאם ב-31 באוגוסט, בדיוק חודשיים לפני כן, וכך נמנע מפגש מסקרן בין מי שיותר משני עשורים לאחר מכן יעמדו על הקווים בבלומפילד, במשחק בין מכבי תל אביב לבית"ר ירושלים.

הפועל תל אביב למי שתהה או שכח, הפסידה 5:1 בסיכום המשחקים (1:0 באנגליה, 4:1 במשחק "בית" בפירנצה) ואבוקסיס דווקא הותיר רושם עז. הקשר שהספיק לכבוש בגומלין באיטליה, הורחק בצהוב שני בדקה ה-78 ועיתונאי "גרדיאן", שון אינגל, כתב בדיווח שלו: "סוף סוף! אבוקסיס - שמאז תחילת המשחק מתבכיין כמו בבדיחות 'חמותי' משנות ה-70 - ספג צהוב שני אחרי ויכוחים עם השופט".

יוסי אבוקסיס מאמן בני סכנין, פטר בוס מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
לאבוקסיס יש גם נסיבות מקלות: ברוב המקרים הוא אימן קבוצות עם תקציב נמוך בהרבה ושאיפות מאוד צנועות. עם פטר בוס/קובי אליהו

מאז שהחל עידן המאמנים הזרים במכבי תל אביב, יוסי אבוקסיס אימן נגדה ב-33 משחקים בכל המסגרות (ליגה, גביע, אלוף האלופים) ופגש את כמעט את כולם. היוצא מן הכלל הוא פאקו אייסטרן, שעבד בקרית שלום כשאבוקסיס ובני יהודה היו בליגה הלאומית.

אוסקר גרסיה, פאולו סוזה, סלבישה יוקאנוביץ', פטר בוס, שוטה ארבלדזה, ליטו וידיגאל, ג'ורדי קרויף, ולאדן איביץ', גאורגיוס דוניס, פטריק ואן לוון, מלאדן קרסטאיץ' ואייטור קראנקה - אבוקסיס ניהל משחקים נגד כולם. בין המאמנים הפעילים בליגת העל היום, אין אחד שעמד על הקווים יותר פעמים נגד מכבי תל אביב ב"עידן הזרים".

זה דווקא התחיל טוב מבחינת אבוקסיס. העימות הראשון שלו עם מאמן זר של מכבי תל אביב הסתיים בניצחון 0:1 של הפועל תל אביב בדרבי בנובמבר 2012. עומר דמארי הכניע את וינסנט אניימה בפנדל מאוחר, אלירן עטר החמיץ פנדל משלו מול אפולה אדל והצהובים סיימו את המשחק ב-9 שחקנים אחרי שקרלוס גרסיה ועטר עצמו הורחקו.

ההמשך היה עגום יחסית והמאזן של אבוקסיס נגד מאמניה הזרים של מכבי תל אביב שלילי: 5 ניצחונות, 7 תוצאות תיקו ו-21 הפסדים. הפרש השערים של הקבוצות שלו ב-33 המשחקים הללו: 60:21. יחד עם זאת יש נסיבות מקלות: אבוקסיס אימן נגד מכבי תל אביב גם קבוצות שלא נמנות על "הגדולות" של הכדורגל הישראלי. חשוב גם להדגיש שיש מאמנים עם אחוזי הצלחה נמוכים משלו נגד הצהובים בשנים הללו.

בפעם האחרונה שאבוקסיס אימן משחק נגד מכבי תל אביב, מולו התייצב אייטור קראנקה והישראלי נתן לספרדי נוק אאוט ועלה לגמר גביע המדינה. הערב (רביעי, 20:30) הוא יעמוד על הקווים בפעם הראשונה במשחק נגד רובי קין. לאיזה כיוון זה יילך הפעם?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מאמן בני יהודה יוסי אבוקסיס עם ג'ורדי קרויף. טל לוי
תיקו וארבעה הפסדים. אבוקסיס וקרויף/טל לוי

המאזן של יוסי אבוקסיס נגד המאמנים הזרים של מכבי תל אביב

ולאדן איביץ': 3 ניצחונות, 3 תיקו, 6 הפסדים

אייטור קראנקה: 1 ניצחונות, 1 תיקו, 0 הפסדים

אוסקר גרסיה: 1 ניצחונות, 0 תיקו, 1 הפסדים


ג'ורדי קרויף: 0 ניצחונות, 1 תיקו, 4 הפסדים

פטר בוס: 0 ניצחונות, 1 תיקו, 2 הפסדים

ליטו וידיגאל: 0 ניצחונות, 0 תיקו, 2 הפסדים


פטריק ואן לוון: 0 ניצחונות, 0 תיקו, 2 הפסדים

שוטה ארבלדזה: 0 ניצחונות, 0 תיקו, 1 הפסדים

גאורגיוס דוניס: 0 ניצחונות, 1 תיקו, 0 הפסדים


סלבישה יוקאנוביץ': 0 ניצחונות, 0 תיקו, 1 הפסדים

פאולו סוזה: 0 ניצחונות, 0 תיקו, 1 הפסדים

מלאדן קרסטאיץ': 0 ניצחונות, 0 תיקו, 1 הפסדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully