וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו תמיד מחפשים דרך לנצח. לא בטוח שזה היה ככה בעבר"

26.12.2023 / 12:15

לפני המוקש מול בית"ר ירושלים רובי קין משבח את האופי של שחקניו, בטוח שהתלות בזהבי תפחת, ומסמן את השחקנים שעשויים לתפוס את המשבצת של מילסון בחודש בו יחסר: "יהיה קשה למלא את מקומו". בונדוסו יקבל דקות הפעם? "הוא מתקשה מבחינה מנטלית"

תקציר: מכבי פתח תקוה - מכבי תל אביב 2:1/ספורט1

עם 28 נקודות מ-30 אפשריות וכשהיא בפורמה פנטסטית, מכבי תל אביב תארח מחר את בית"ר ירושלים (רביעי, 20:30) במשחק שיחתום את המחזור ה-11 בליגת העל. רובי קין ושחקניו ניצחו 9 משחקים ברציפות בכל המסגרות, למעשה את כל 9 המשחקים שלהם מאז החזרה לפעילות. היום המאמן האירי ערך מסיבת עיתונאים לקראת המשחק.

"אני מרוצה מצבירת הנקודות שלנו, אבל כמובן שכמאמן אתה תמיד רואה שיש מקום לשיפור ומאמין שאפשר להוציא יותר מחבורת השחקנים הזאת", אמר רובי קין לקראת המשחק. "אני חושב שאנחנו צריכים 'להרוג' משחקים יותר בקלות ביחס לכמות המצבים שאנחנו מייצרים. זה שאנחנו מגיעים למצבים זו נקודה חשובה מבחינתי וככה אני אוהב לשחק כדורגל. התקדמות לשלב הבא מבחינתי, תהיה גם לנצל את המצבים הרבים שאנחנו מגיעים אליהם".

על הבעיות ההגנתיות שנחשפו במשחקים האחרונים: "הגנה מתחילה מהחלק הקדמי. לרוע המזל כל קבוצה סופגת שערים, זה כדורגל. כמובן שאני אשמח שנשמור על רשת נקייה בכל משחק, ולא נספוג. אני רוצה להבהיר באופן חד משמעי וברור שאני שונא לספוג שערים. יש לנו צוות אימון מצוין שנותן דגשים גם על החלק ההגנתי, רורי דלאפ הוא זה שעובד על זה שנעשה הכל כדי לשמור על שער נקי. גם אני כששיחקתי כחלוץ, שנאתי שספגנו שערים. הטעויות הן באחריות כולם, לא בהכרח טעויות אישיות של שחקן כזה או אחר, לפעמים שער נגרם מטעות שעשינו חמישה מהלכים קודם לכן. השער שספגנו ביום ראשון לדוגמא, החל מהוצאת חוץ שלנו שלא ביצענו מהר מספיק, הקבוצה השנייה התארגנה מהר בחלק שלה ואז איבדנו את הכדור וספגנו וזה היה שלושה מהלכים אחרי הטעות שעשינו. זו לא הייתה טעות של שחקן יחיד, אלא טעות קבוצתית. אנחנו קבוצה ואני לעולם לא אאשים שחקן כזה או אחר בספיגת שער, לעולם לא אעשה זאת".

רובי קין מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
אופטימי, ומרוצה. קין/דני מרון

על בית"ר ירושלים: "בית"ר קבוצה טובה, לא הפסידה בחמשת המשחקים האחרונים, יש להם מאמן טוב וזו קבוצה שקשה מאוד לשחק מולה, אבל אני חושב שהשחקנים מגיעים עם רוח חיובית מאוד והאווירה כאן טובה בימים האחרונים. מצב הרוח טוב, הייתה לנו ארוחת כריסמס קבוצתית באווירה טובה ונעימה, הודות לכל הצוות כאן במועדון. מה שאני מאוד אוהב אצל השחקנים שלי, זה שהם תמיד מחפשים את הדרך לנצח משחקים, ואני לא בטוח שזה משהו שהיה כאן קודם. רק מלדבר איתם אני מבין שאולי זה לא היה ככה בעבר. במשחק האחרון למשל - וזה בהחלט לא מהווה תירוץ מבחינתי - המשטח היה ממש גרוע, דיברתי איתם כדי שנתאים את עצמנו לתנאים, כי באופן טבעי הקבוצה היריבה רגילה למגרש הזה, ובחצי השני השחקנים בהחלט שינו את הגישה והתאימו את עצמם לתנאי המגרש וראינו שהם בהחלט יכולים לעשות את השינוי הזה. אני אשמח לראות את זה לאורך יותר דקות. הקבוצה מפגינה כרגע אופי ברמה גבוהה מאוד, השחקנים יודעים מה אני רוצה מהם ולאן אני רוצה שנגיע, למרות שאני מצפה שהם ידרשו את זה מעצמם. אנחנו לקראת משחק קשה מחר, אבל אנחנו בבית שלנו, מול האוהדים שלנו אז בהחלט מצפים למשחק הזה".

על ההתמודדות עם חסרונו הצפוי של מילסון בינואר: "יהיה קשה למלא את מקומו, כי אין לנו בסגל עוד שחקן מהסוג שלו ולכן גם הבאנו אותו לקבוצה. יש לו יכולות מגוונות והוא מסוגל לגרום להרבה בעיות ליריב, הוא מושך תשומת לב של שניים או שלושה שחקנים וזה משאיר שחקנים אחרים שלנו פנויים. יש לנו שחקנים שמסוגלים לשחק בעמדה הזאת, יונתן כהן יכול לשחק באגף שמאל, אחת העונות הטובות שלו היו כקיצוני שמאלי. גם דור תורג'מן יכול שם, ראינו אותו בנבחרת ישראל. ראיתי אותו בעמדה הזאת במשחק הנבחרת נגד שוייץ והוא עשה עבודה ממש טובה, כך שאני לא באמת מודאג מההיעדרות של מילסון. אני אף פעם לא מודאג כשמישהו נפצע או חסר, כי שחקן אחר יקבל את ההזדמנות ויצטרך לקחת אותה".

על דקות המשחק של קיקו בונדוסו: "לרוע המזל עד עכשיו לא היו לו הזדמנויות לשחק, אבל הוא בוודאות יקבל. זו הפעם הראשונה שהוא נפצע פציעה משמעותית במהלך הקריירה שלו ולכן קשה לו להתאושש מנטלית מזה. זו גם פעם ראשונה שהוא מחוץ לבית שלו, אז הוא צריך להתאים את עצמו לסיטואציה מעט אחרת. הוא ישחק, הוא בוודאות יקבל דקות בהמשך".

עוד בוואלה!

מכבי תל אביב תעשה ניסיון נוסף? "פדריקו ורה בדרך החוצה מאוניון"

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי עם מילסון. ברני ארדוב
שני שחקנים שהקבוצה תלויה בהם. זהבי ומילסון/ברני ארדוב

על התלות בשערים ערן זהבי ומה הוא עושה כדי לגרום גם לאחרים להבקיע: "אם תסתכלו על מצבי ההבקעה שאנחנו מגיעים אליהם, אז דור פרץ בכל משחק מגיע למצב או שניים, ובמשחק האחרון גם קניקובסקי, עידו שחר ודור תורג'מן הגיעו להרבה מצבים טובים, כך שהכל תלוי בניצול המצבים. מה שאתם לא רואים ואני רואה כמאמן, שהשחקנים האחרים מייצרים מצבים בשביל ערן וערן הוא פשוט קילר מול השער, הוא עושה את זה מאז שהוא ילד. כמובן שהייתי רוצה לראות גם את יתר השחקנים מבקיעים שערים, בהחלט. האם אני חושב שהם מסוגלים? בהחלט כן, אז כל עוד הם יגיעו לאיזורים המסוכנים ויגיעו למצבי הבקעה, גם השערים יגיעו, אני לא מודאג מהשחקנים האחרים".

על הרוטציה בעמדת השוער: "השוערים שלנו מקבלים צ'אנסים כמו יתר השחקנים. אין הבדל משמעותי בין השוערים שלנו, דניאל טננבאום פצוע כרגע, אבל אין הבדל ביניהם ולכן זה לפעמים זה עושה את ההחלטה קשה יותר ואתה הולך עם התחושות שלך כמאמן. זו לא בחירה אישית ולא משהו נגד אף אחד מביניהם. שלושת השוערים שלנו ברמה גבוהה".

קין נשאל עד כמה קשה לאמן קבוצה בתוך לו"ז המשחקים הצפוף שכמעט לא משאיר זמן לאימונים והוסיף: "הייתי רגיל לזה כשחקן, כי שיחקתי ברמות הכי גבוהות, בפרמיירליג ובצ'מפיונס ליג, אז אני רגיל לזה. חלק מהשחקנים כאן גם עשה את זה, ואנחנו כצוות אימון רק צריכים לשמור על הרוח החיובית. אנחנו דואגים שגם המחליפים ירגישו שהם חלק חשוב בקבוצה ולכל אחד תהיה ההזדמנות לשחק. לא מפריע שיש לו"ז צפוף, אני אפילו אוהב את זה שיש משחק בכל כמה ימים. כמובן שהייתי שמח ליותר זמן כדי להכין את הקבוצה, זה טבעי לרצות את זה, אבל אני תמיד לוקח את החלקים החיוביים בכל סיטואציה. אני לא דואג מפציעות או חיסורים, כי תמיד יש שחקן שמוכן להיכנס ולשחק, במקום מי שחסר. תפקידי כמאמן זה להיות מוכן מבחינה הטקטית לכל מצב או תרחיש.

"יש לנו את בית"ר מחר, אבל אנחנו כבר מוכנים גם ליום ראשון ויודעים מה תהיה התכנית שלנו למשחק הבא ומה נצטרך שם. כרגע אני מאוד מרוכז במשחק הקרוב, אבל אנחנו במקביל גם מוכנים למשחק הבא".

שחקן מכבי תל אביב קיקו בונדוסו. דני מרון
חזרה איטית. בונדוסו/דני מרון

על חגיגת הכריסמס שהוא והצוות שלו עשו פה בישראל: "זה היה נחמד מאוד לחגוג פה את הכריסמס, במזג אוויר שונה לגמרי. קרדיט גדול לצוות כאן, שדאג לנו לארוחת כריסמס חגיגית, ובאופן טבעי זה אחרת עבורנו כי אנחנו בלי המשפחות שלנו. קשה להיות כאן בלי המשפחה ולראות בוידאו את הילדים שלך פותחים את מתנות החג שסנטה קלאוס הביא להם. הם היו מאושרים לקבל המון מתנות כדורגל, נעלי כדורגל וחולצות של ליברפול וטוטנהאם שסנטה קלאוס הביא להם. הילדים קיבלו גם חולצה של פ.ס.ז' בגלל אמבפה, (הוסיף בחיוך..) אז אולי נחתים כאן את אמבפה לאגף שמאל. יש להם גם חולצות צהובות וכחולות של מכבי, סנטה קלאוס היה ממש טוב אליהם השנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully