וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נותנים יד לבולשיט": קר וגולדן סטייט "נגעלו" מהשיפוט לטובת יוקיץ'

כוכב דנבר קבע שיא קריירה בזריקות עונשין, המאמן תקף את השופטים ש"מוציאים את ההגנה מחוץ לחוק" וגם קרי הצטרף לביקורת. הנאגטס מצידם לא מבינים על המהומה: אם כבר, הוא לא מקבל מספיק שריקות

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 25.12/ספורט1

אחרי חמישה ניצחונות רצופים, גולדן סטייט נעצרה בדנבר ובטוחה: השופטים אשמים. הווריירס הפסידו 120:114 לאלופה במשחק חגיגי בערב חג המולד, ולטענת סטיב קר השריקות לניקולה יוקיץ' - ששבר שיא קריירה עם 18 קליעות עונשין - הרסו את המשחק.

"אין לי בעיה עם יוקיץ' באופן אישי, אבל יש לי בעיה עם האופן שבו אנחנו בתור ליגה מוציאים את ההגנה מחוץ לחוק", אמר קר העצבני בסיום המשחק, אחרי שנראה מגיב בכעס לשריקות שהלכו לטובת דנבר ויוקיץ' בדקות המכריעות ברבע האחרון. "אנחנו מאפשרים לשחקנים להגיע לעונשין באמצעות בולשיט. אם הייתי אוהד שצופה במשחק, לא הייתי רוצה לצפות במחצית השנייה הערב. זה היה דוחה. השופטים שורקים שוב ושוב, והם אלה שיוזמים את השריקות".

לטענתו של קר, שחקנים ב-NBA למדו לנצל את השיפוט ה"רך" מדי ברחבי הליגה, וממקסמים את האפשרויות שלהם לסחוט עבירות. "השחקנים בליגה שלנו מאוד חכמים ובעשור האחרון הם נעשו עוד יותר חכמים. אנחנו נותנים לזה יד, והשחקנים מנצלים את זה עד הסוף. בסוף מה שיוצא זה מצעד זריקות עונשין. וזה מגעיל".

טרייס ג'קסון דייויס, גולדן סטיט ווריירס, שומר על ניקולה יוקיץ', דנבר נאגטס. Jamie Schwaberow, GettyImages
שריקות רכות מדי? יוקיץ' סוחט עוד עבירה, הלילה/GettyImages, Jamie Schwaberow
סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס. Jamie Schwaberow, GettyImages
נגד הכוכבים ש"משווקים" עבירות לשופטים. קרי/GettyImages, Jamie Schwaberow

סטף קרי הצטרף חלקית לדבריו של קר, והסכים ששחקנים מסוימים יודעים "לשווק" עבירות. "השיפוט בליגה בהחלט מתגמל שחקנים שיודעים 'למכור' את עצמם. מאפשרים פיזיות, אבל לפעמים יש חוסר אחידות. במשחקים כמו היום, שמאפשרים פיזיות רק לקבוצה אחת, זה משנה את המשחק. אני לא טוען שאנחנו לא עושים עבירות, אבל כדי לאפשר לקבוצות לשמור ולעשות הגנה, חייבים שהשריקות של השופטים יהיו עקביות".

יוקיץ' מצידו מכחיש שהוא "משווק" את העבירות שהוא סוחט, מסביר שמה שגרם לשיא הזריקות שלו מהעונשין הלילה היה "תוצר ישיר של הניסיון שלי לשחק יותר פיזי אחרי שהחטאתי שוב ושוב מהשדה", וגם בדנבר בכלל לא מבינים על מה המהומה.

יוקיץ' הולך לקו העונשין 5.9 פעמים בממוצע למשחק, ומדייק העונה ב-79.5% - האחוז הנמוך בקריירה. "אם כבר, הג'וקר לא מקבל מספיק שריקות. ביחס לכמות העבירות שעושים עליו, הוא לא זורק מספיק מהעונשין", טוען ג'מאל מארי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully