וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אז מי מאמן הפועל ירושלים? סאגת ינאקופולוס תיבדק במינהל הספורט

25.12.2023 / 8:51

מחזיקת הגביע רשמה את שי אולארצ'יק כמאמן הראשי מול הפועל ת"א, אך בפועל מי שניהל את המשחק היה העוזר היווני. דני פרנקו זעם והתעמת עם המשקיף והשופטים. ירושלים: "נמשיך להתעסק בעצמנו"

תיקתקנו, סיכום אירועי היום, 24.12/ספורט1

209 הנקודות שקלעו אמש (ראשון) הפועל תל אביב והפועל ירושלים הרכיבו את המשחק הפורה ביותר שנראה בליגת העל - ללא הארכה - זה שנתיים וחצי. התל אביבים רשמו ניצחון עשירי ברציפות בכל המסגרות, 100:109, אף שהופיעו בהרכב חסר במיוחד; בבירה, לעומת זאת, ספרו הפסד שלישי בארבעה מחזורים ללא המאמן אלכסנדר דז'יקיץ' והם מדורגים באופן נדיר במקום האחרון בטבלה.

האירוע הביזארי של הערב, וכאלה לא חסרים העונה בליגה, נסוב סביב השאלה מי מחליף את דז'יקיץ'. תשובה ברורה ומוחלטת אין למעשה עד לרגע זה. שי אולארצ'יק, היחיד בצוות המקצועי של ירושלים שמחזיק בתעודה ועומד בדרישות, נרשם כמאמן הראשי; אלא שבפועל, הוא לא אימן. על הקווים עמד בכלל העוזר היווני טד ינאקופולוס, שניהל את המשחק, העביר פסקי זמן, ביקש צ'אלנג' מהשופטים וגם התייצב למסיבת העיתונאים בסיום.

מאמן הפועל תל אביב, דני פרנקו, זעם על כך והתעמת לקראת סיום הרבע השני עם המשקיף גילי עובד, שישב במזכירות. המנהל המקצועי של ירושלים יונתן אלון הגיח מאחור וצעק לעבר פרנקו "תתעסק בשלך", והשופט עומר אסתרון הגיע למקום ושרק לעבירה טכנית נגד המאמן. "אני קובע את החוקים", אמר לו, ופרנקו השיב: "אתה לא אוכף אותם".

עוזר מאמן הפועל ירושלים שי אולארצ'יק. דני מרון
נרשם כמאמן, אבל לא אימן בפועל. שי אולארצ'יק/דני מרון

גם הצד המנצח חתם את הערב כשעוזר המאמן על הקווים. ברבע הרביעי הורחק פרנקו בעבירה טכנית שנייה, בעקבות דין ודברים נוספים בינו לבין אסתרון, הפעם בשל שריקה לעבירת תוקף של גיל בני על אור קורנליוס, וברק לדרר תפס את מקומו.

נראה כי הסאגה לא תסתכם בכך. לינאקפולוס אין תעודת מאמן תקפה בישראל, והנושא יועבר לבדיקת מינהל הספורט שאחראי על הנפקת האישורים הללו. מירושלים נמסר בתגובה לדבריו של פרנקו: "אנו מברכים את הפועל תל אביב ואת ברק לדרר שהוביל אותה לניצחון. נמשיך להתעסק בעצמנו ולעבוד קשה לקראת המשחק הבא".

בכלל, נושא השיפוט הסעיר את שתי הקבוצות. בירושלים זעמו על כך שבר טימור ניגש לאסתרון בהפסקת המחצית, צעק עליו בנוגע לשריקות שקיפחו אותו לטענתו, ואומרים שלאחר מכן "התחשבן" השופט לרעתם. "כיסחו אותי בצבע, ועם הרוטציה האיטית זה לא איך שאנחנו משחקים", אמר הסנטר זאק הנקינס. "אני מסתכל על שורת הטכניות והבלתי ספורטיביות, וזה קצת מצחיק אותי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מאמן הפועל תל אביב דני פרנקו. ברני ארדוב
זעם על סיפור המאמן של ירושלים. פרנקו/ברני ארדוב

הנקינס, שקלע 15 נקודות, הוסיף: "קל לי לבוא ולהאשים את השופטים. היו כמה שריקות בסיום. אני לא יכול לחשוב על משחק לאורך כל העונה הזאת והעונה שעברה שקלעו יותר מ-100 נקודות עלינו. זו לא הדרך שלנו, לא ככה אנחנו משחקים. הם ידעו מה אנחנו עושים, השתמשו באזורית, וזה עבד להם. הנענו את הכדור בצורה טובה, אבל כשהם החטיאו - הם לקחו ריבאונד התקפה וקלעו שוב".

על האווירה בדרייב אין סיפר האמריקאי: "אני אוהב לשחק כאן, תמיד כיף לי. רבים מהשחקנים שלנו נהנים ששורקים לנו בוז כשאנחנו נכנסים. האווירה הזאת חסרה לנו, וצריך להתרגל אליה מחדש אחרי שלא היה לנו את זה כל העונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully