וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נותרה מושלמת: הפועל תל אביב ניצחה 100:109 את הפועל ירושלים

מנפורד (31 נק', 5 ריב' ו-5 אס') והולנד (25 נק') הובילו את האדומים ניצחון עשירי רצוף בכל המסגרות ומאזן מושלם בליגה. ג'ונסון (22 נק' ו-5 ריב') לא הצליח לסייע לירושלמים

משחקי ליגת העל בכדורסל המשיכו הערב (ראשון) עם המשחק הגדול הראשון של העונה בליגה כשהפועל תל אביב נותרה מושלמת עם ניצחון ענק על הפועל ירושלים. הפועל אילת השיגה ניצחון שני העונה בליגה, כשהתגברה בביתה על מכבי עירוני רמת גן.

הפועל תל אביב - הפועל ירושלים 100:109

תשעה ניצחונות רצופים בכל המסגרות וארבעה בליגה היו בדרך להסתיים הערב (ראשון) עבור הפועל תל אביב שאירחה את הפועל ירושלים, אבל דקות סיום נהדרות עבור הקבוצה של דני פרנקו העניקה לה את העשירי והחמישי ברצף עם מאזן מושלם בליגה ב-100:109 על ירושלים ועוד שבוע בפסגת הטבלה הישראלית, בתום משחק דרמטי ואולי המהנה ביותר שהיה עד כה העונה במסגרת ליגת ווינר סל. הירושלמים, מנגד, שבו למקום האחרון בטבלה.

האורחת פתחה טוב יותר עם תצוגה מחוץ לקשת של עוז בלייזר (6 נק') וחבריו, אבל ריצת 2:17 מדהימה בהובלת ג'ון הולנד (25 נק', 6 מ-9 מחוץ לקשת) ובר טימור (16 נק', 7 ריב' ו-7 אס') ששמרו על אחוזים מושלמים ברבע הראשון, הורידו את הפועל תל אביב עם 24:31 אחרי 10 הדקות הראשונות. הרבע השני התאפיין בהמשך היכולת האדירה של ירושלים מהשלוש כשכריס ג'ונסון (22 נק', 5 ריב', 6 מ-7 מחוץ לקשת) וליוואי רנדולף (19 נק') נצצו והעבירו את היתרון לאורחת שירדה להפסקה ב-47:56.

ג'ונסון המשיך ללהוט והיתרון הירושלמי הגיע בשיאו ל-9, כשמנגד קייל אלכסנדר (19 נק' ו-7 ריב') וקסבייר מנפורד (31 נק', 5 ריב' ו-5 אס') הצליחו לצמצם את הנזק ולהוריד את הפועל תל אביב בפיגור 80:75 לקראת הרבע האחרון. עידן זלמנסון (13 נק') הצליח לצמצם את הפער מירושלים ברבע הרביעי, מנפורד כיכב בדקות סיום דרמטיות ולמרות שפרנקו הורחק בעבירה טכנית שנייה, האדומים סיימו עם ידם על העליונה ושמרו על מאזן מושלם בניצחון, ככל הנראה, הכי מרשים שלהם העונה.

קלעו להפועל תל אביב: קסבייר מנפורד (5 ריב' ו-5 אס') 31, ג'ון הולנד (6 מ-9 מהשלוש) 25, קייל אלכסנדר (7 ריב') 19, בר טימור (7 ריב' ו-7 אס') 16, עידן זלמנסון 13, גל שטרבנברג 3, גיל בני 2. אייל הראל ויונתן רבינוביץ' שותפו ולא קלעו.

קלעו להפועל ירושלים: כריס ג'ונון (5 ריב', 6 מ-7 מהשלוש) 22, ליוואי רנדולף 19, זאק הנקינס 15, ספידי סמית' (10 אס') 13, ברינטון למאר ויובל זוסמן (5 ריב') 8 כ"א, עוז בלייזר 6, אור קורנליונס 5, גבי צ'אצ'אשווילי (6 ריב') 4.

בר טימור, הפועל תל אביב. באדיבות הפועל תל אביב, אתר רשמי
הצגה התקפית. טימור/אתר רשמי, באדיבות הפועל תל אביב

מהלך המשחק

רבע 1

בר טימור היה אחראי על הנקודות הראשונות של המשחק, עוז בלייזר הגיב עם שתי שלשות וליוואי רנדולף צלף גם הוא מחוץ לקשת עם יתרון ירושלמי מוקדם. אור קורנליוס הוסיף עוד שלשה ירושלמית, רנדולף סחט סל ועבירה והיתרו של האורחת צמח ל-7. ג'ון הולנד דייק עם השלשה הראשונה של המארחת, קייל אלכסנדר קלע מהצבע וההפרש ירד ל-5 אחרי 5 דקות של משחק. הולנד עם שלשה נוספת, טימור רץ עד הטבעת והאדומים השוו ל-17:17 עם פסק זמן של שי אולארצ'יק. הולנד המשיך ביכולת נהדרת, אלכסנדר הטביע והיתרון עבר לצד השני כששלשה של טימור קבעה ריצת 2:17. הצמד הולנד את טימור שמרו על היתרון האדום עם אחוזים מושלמים, רנדולף צמצם עם נקודות מהצבע וקסבייר מנפורד עם שלשה גדולה קבע 24:31 ברבע אדום כמעט מושלם להפועל.

רבע 2

ספידי סמית' קלע 4 נקודות מהירות שהחזירו את הצבע ללחיים בספסל הירושלמי, אך מנפורד הגיב עם שלשה מהירה ושמר על יתרון משמעותי עבור המארחת. זאק הנקינס וכריס ג'ונסון הורידו את ההפרש עבור ירושלים ל-2 עם פסק זמן של פרנקו. האורחת חזרה חדה יותר גם אחרי פסק הזמן שהנקינס ניצל הגנה לא טובה והטביע לשוויון, עד שהאיש של האדומים, הולנד, דייק עם עוד שלשה. מנפורד הוסיף נקודות מהקו, ג'ונסון צלף מהפינה פעמיים והיתרון עבר לירושלים. פרנקו לא הפסיק להתכווח עם השופטים, קיבל טכנית וירושלים הספיקה להגדיל את היתרון עם עוד שלשה של ג'ונסון ויתרון 47:56 לירושלים בהפסקה.

שחקן הפועל ירושלים כריס ג'ונסון עם ברינטון למאר. ברני ארדוב
תצוגה אדירה מחוץ לקשת. ג'ונסון ולמאר/ברני ארדוב

רבע 3

אלכסנדר פתח את החצי השני עם 4 נקודות כולל הטבעה מרשימה ושלשה של טימור קבעה ריצת 0:7 עד נקודות של ג'ונסון מתחת לטבעת. הקלע המוביל של ירושלים שוב צלף מהפינה האהובה עליו עם שלשה רביעית, הנקינס הטביע מאסיסט של ג'ונסון ופתיחת הרבע הטובה של המארחת ירדה לטימיון. ג'ונסון שוב עם שלשה מהפינה השמאלית, החמישית שלו הערב, והיתרון צמח בשיאו ל-9. עידן זלמנסון עם מהלכים נהדרים הוביל 3 מהלכים של המארחת שצימקה ל-2 בלבד ופסק זמן ירושלמי. גבי צ'אצ'אשווילי ורנדולף חזרו חדים עם שתי קליעות מהירות, זלמנסון צמצם ואלכסנדר עם הטבעה גדולה הוריד את ההפרש ל-2 פעם נוספת, אך ירושלים הצליחה להגדיל מחדש עם 75:80 לקראת הרבע האחרון.

רבע 4

זלמנסון וסמית' שמרו על הפרש 5 הנקודות עם פתיחת הרבע הרביעי, עד שהולנד קלע מהשלוש והוריד את ההפרש. אחרי שבא בטענות לשיפוט בחצי הראשון וקיבל עבירה טכנית, פרנקו קיבל טכנית שנייה והורחק. ג'ונסון כהרגלו הערב הגדיל את ההפרש הירושלמי, זלמנסון הראה דומיננטיות בצבע, אבל שוב זה היה הקלע המוביל של ירושלים עם שלשה שישית במשחק, הפעם מהפינה הימנית. גיל בני צמצם עם שתי זריקות מהעונשין, ג'ונסון ירד לחדר ההלבשה אחרי עבירה בלתי ספורטיבית והאדומים ניצלו זאת להשוות ל-92:92. המהפך הושלם עם שלשה של מנפורד, סמית' השווה עם שלשה משלו וחדירה עד הטבעת של מנפורד העניקה יתרון אדום. שלשה אדירה של יובל זוסמן צימקה לנקודה בלבד עם פסק זמן של המארחת. הולנד עם שלשה משוגעת העניק יתרון 4 לאדומים, מנפורד קלע מהקו והפועל תל אביב עם ניצחון ענק של 100:109.

שחקן עירוני רמת גן ג'יי פי טוקוטו. דני מרון
הפסיד לאחרונה בטבלה. טוקוטו/דני מרון

הפועל אילת - מכבי עירוני רמת גן 80:83

החבורה של מסימליאנו מנטי, שדורגה אחרונה ערב המחזור, השיגה את ניצחונה השני העונה, בעוד רמת גן עם הפסד שני רצוף, על אף חזרתו של ג'יי פי טוקוטו. המארחת ברחה ליתרון דו-ספרתי ברבע השני, הקבוצה של שמוליק ברנר חזרה ברבע השלישי, אולם סקאר אנום הלוהט דאג להבטיח את הניצחון עם הצגה בלתי רגילה.

קלעו להפועל אילת: סקאר אנום 38 (6 מ-10 ל-3) ו-8 ריבאונדים, אלייז'ה סטויארט 23 (10 מ-23 מהשדה), קורן ז'ורנו 12, עידו הראל 4, יהונתן לוי 2, אור אשכנזי 2 ו-7 ריבאונדים, אנדרו סמית' 2 ו-8 ריבאונדים. שגיא פנחס שותף (דקה) ולא קלע.

קלעו למכבי עירוני רמת גן: אלכס המילטון 23, אייזאה מיילס 19, אדם אריאל 19 ו-8 ריבאונדים, ג'ורדן כהן 12, ג'יי פי טוקוטו 7 ו-7 אסיסטים. כרם משעור (17 דקות), בניה סרור (12 דקות), יובל שניידרמן (8 דקות), הראל דדון (6 דקות) ויהל מלמד (5 דקות) שותפו ולא קלעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully