וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורגלנית נבחרת הנשים נהרגה, באיראן מאשימים את המכונית

מליקה מוהמדי בת ה-23 איבדה שליטה ונהרגה במקום. היא נהגה בטיבה, רכב מקומי זול: "אם זה היה אוטו זר, הייתה נשארת בחיים. לשחקנים של נבחרת הגברים נותנים מכוניות במיליונים, אבל לשחקניות של נבחרת הנשים נותנים טיבה. האם באיראן להיות אישה זה פשע?"

תיקתקנו, סיכום אירועי היום, 24.12/ספורט1

משחקי הכדורגל באיראן נפתחו היום (ראשון) בדקת דומייה לזכר שחקנית הנבחרת, מליקה מוהמדי, שנהרגה בתאונת דרכים לפנות בוקר. מוהמדי בת 23 במותה, שיחקה בקבוצה מהעיר בם שבדרום-מזרח איראן והייתה בדרך לאימון בוקר. ברכב היו גם שתי חברותיה לקבוצה, בהנאז טהרחאני וזהרה חג'אבי, שנפצעו.

מוהמדי נולדה באיראן, אבל משפחתה היגרה לארה"ב כשהייתה ילדה. היא גדלה שם, שיחקה בקולג', אבל ב-2018 אותרה על ידי מאמנת נבחרת הנוער של איראן והשיבה בחיוב נלהב לזימון. בשנתיים האחרונות הפכה לשחקנית מפתח בנבחרת הבוגרת. לפני כמה שבועות עוד הספיקה לפתוח בכל שלושת המשחקים של נבחרת איראן במוקדמות הטורניר האולימפי.

לפי המשטרה, מוהמדי נהגה ברכב הסייפה טיבה שברשותה ואיבדה שליטה. מותה נקבע במקום. ב-X (לשעבר טוויטר) חלק גדול מהגולשים הביעו את תנחומיהם, אבל גם האשימו את הרשויות שהם העמידו לרשות השחקניות רכבים מסוג סייפה טיבה.

שחקנית נבחרת איראן (באדום), מליקה מוהמדי. Thananuwat Srirasant, GettyImages
שחקנית נבחרת איראן (באדום), מליקה מוהמדי/GettyImages, Thananuwat Srirasant

סייפה טיבה היא מכונית איראנית זולה, שמיוצרת משנת 2009 ואמורה לתת מענה לאזרחים מעוטי היכולת. "היא נסעה לאימון ביחד עם שתי שחקניות נוספות והחיים שלה נגמרו ברגע! לשחקנים של נבחרת הגברים נותנים מכוניות במיליונים, אבל לשחקניות של נבחרת הנשים נותנים טיבה. האם באיראן להיות אישה זה פשע?", תהתה אחת הגולשות ב-X.

אחד נוסף צייץ: "מתי אנשים יבינו שמכוניות הן לא מותרות ושהן יכולות לעשות את ההבדל בין חיים למוות? תהיו בטוחים שאם מליקה מוהמדי הייתה נוסעת ברכב זר (שלא חייב להיות יקר), היא עדיין הייתה בחיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
רכב הסייפה טיבה שבו נהרגה הכדורגלנית מליקה מוהמדי. X, צילום מסך
רכב הסייפה טיבה שבו נהרגה הכדורגלנית מליקה מוהמדי/צילום מסך, X

גולשת אחרת צייצה: "היא חזרה מאמריקה רק מתוך אהבה לכדורגל האיראני, אבל אז רכב הטיבה שלה התהפך והכול נגמר", ואחרת הוסיפה: "שחקנית נבחרת איראן בכדורגל נהרגה היום רק בגלל שהיא נהגה בטיבה".

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully