וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטי נכנסה לספרי ההיסטוריה, פפ: "כל כך גאה, הישג בלתי רגיל"

עודכן לאחרונה: 23.12.2023 / 0:05

התכולים חגגו תואר חמישי ב-2023, המאמן המשיך לשבור שיאים ("אף קבוצה אנגלית לא השיגה דבר כזה, יש לנו אופי מיוחד"), ורק הפציעה של רודרי מדאיגה. פודן: "משחק גדול, הישג ענק". המספרים והתגובות

תקציר: מנצ'סטר סיטי - פלומיננזה 0:4/ספורט1

מנצ'סטר סיטי המשיכה לחרוט הערב (שישי) את שמה בספרי ההיסטוריה של הכדורגל העולמי, כשחתמה שנת 2023 מושלמת עם זכייה בגביע העולם למועדונים. פפ גווארדיולה ושחקניו חגגו תואר חמישי השנה עם 0:4 מוחץ על פלומיננזה, שוב ללא ארלינג הולאנד, והוכיחו בפעם המי-יודע-כמה שהם קבוצה היסטורית, לא פחות.

החדשות הרעות הן שרודרי - אולי השחקן הכי חשוב במכונה המשומנת של פפ גווארדיולה, שגם נבחר לשחקן הטורניר - נפצע והוחלף. "סיטי הקבוצה הטובה בעולם, אבל האם היא הטובה בעולם ללא רודרי?" תהה סם בליץ ב"סקיי". "פפ יקווה שזו פציעה קלה. הולאנד בחוץ וגם קווין דה בראונה. אפילו הקבוצה הטובה בעולם לא מסוגלת להתמודד עם חיסורים כאלה בלי להתקשות".

המספרים

* סיטי היא הקבוצה האנגלית הראשונה בהיסטוריה שזוכה באותה שנה גם בליגה המקומית, גם בליגת האלופות, גם בגביע האנגלי, גם בסופר קאפ האירופי וגם בגביע העולם למועדונים.

* פפ גווארדיולה הפך למאמן הראשון בהיסטוריה שזוכה בגביע העולם למועדונים עם שלוש קבוצות שונות (ברצלונה פעמיים, באיירן מינכן פעם אחת).

* גווארדיולה הניף את הגביע ארבע פעמים (2009, 2011, 2013, 2023), ועקף את קרלו אנצ'לוטי (3) שאחז בצוותא איתו בשיא.

* בסיטי לבדה, יש למנג'ר המצליח כבר 16 תארים.

* מלבד פפ, רק סר אלכס פרגוסון ויורגן קלופ זכו בפרמיירליג, בליגת האלופות ובגביע העולם למועדונים עם קבוצה אנגלית.

* מנצ'סטר סיטי היא הקבוצה האנגלית הרביעית שזוכה במפעל, אחרי מנצ'סטר יונייטד, ליברפול וצ'לסי. אף מדינה אחרת לא אחראית על ארבע אלופות שונות.

* הרצף של רודרי נמשך: סיטי לא הפסידה ב-47 המשחקים האחרונים בהם שותף בכל המסגרות.

* הוא רק בן 23, אך לחוליאן אלברס יש כבר 14 תארים בקריירה.

* היה זה הניצחון הכי גבוה בתולדות משחקי הגמר - ביחד עם ה-0:4 של ברצלונה (של פפ גווארדיולה) על סנטוס ב-2011.

עוד בוואלה!

מנצ'סטר סיטי הביסה את פלומיננזה 0:4 וזכתה בגביע העולם למועדונים

לכתבה המלאה

פפ גווארדיולה סיכם ואמר: "אני כל כך גאה במועדון הזה, עשינו כאן הישג בלתי רגיל. לזכות בתואר הזה אומר שאנחנו הקבוצה הטובה בעולם, והמאמנים, השחקנים וכל הצוות עובדים מדי יום כדי להביא את ההצלחה הזו. זו הגאווה הגדולה ביותר שלי כמאמן - לא משנה בכמה תארים אנחנו זוכים, אנחנו ממשיכים לעבוד כדי לזכות באחד נוסף. לזכות בטרבל היה באמת מיוחד, אבל להוסיף עוד שני תארים מראה את האופי המיוחד של המועדון הזה. אף קבוצה אנגלית לא השיגה דבר כזה, לנצח נזכור את הזמנים המיוחדים שלנו יחד".

אחד מכוכבי המשחק פיל פודן אמר: "זה היה משחק בלתי רגיל. כל הכבוד לפלומיננזה, אהבתי איך שהם שיחקו, עם המסירות הקצרות, הם לא הקלו עלינו, אבל הראינו איכות, לב ונחישות. אני מאושר מהתוצאה. זה כל כך חשוב עבור המועדון, זה ענק עבורנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully