וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנגליות יצטרפו לסופר ליג? פלורנטינו פרס: "היום הכדורגל ניצח"

לצד ריאל מדריד וברצלונה, גם האיטלקיות הביעו הסכמה לחבור למפעל החדש. מאמצים לשכנע את נציגות הפרמיירליג. לאפורטה: "הגיע הזמן שמועדונים כמונו יוכלו לשלוט על גורלם"

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 20.12/ספורט1

יוזמת הסופר ליג שוב עושה כותרות בעולם הכדורגל. שנתיים אחרי ההכרזה הדרמטית על הקמת ליגה עצמאית "לעשירות בלבד", הכריזו נשיאי ריאל מדריד וברצלונה פלורנטינו פרס וז'ואן לאפורטה על ניסיון נוסף להוציא את הפרוייקט לדרך, בתקווה שאחרי האישור מבית הדין לצדק של האיחוד האירופי, כבר לא יהיה מי שיוכל למנוע את המהלך.

במסגרת הפורמט החדש שהושק היום (חמישי) באופן חגיגי, אמורות לקום שלוש ליגות שונות תחת שם העל של הסופר ליג: ליגת הכוכבים שתכלול 16 קבוצות, ליגת הזהב שתכלול 16 קבוצות גם כן והליגה הכחולה שתכלול 32 קבוצות. מדובר למעשה בתחליף לליגת האלופות, הליגה האירופית והקונפרנס ליג של אופ"א.

בסך הכל, 64 קבוצות יקחו חלק במפעל, בו יהיו עולות ויורדות. כל קבוצה תקיים 14 משחקים, 7 בבית ו-7 בחוץ, והוא יכלול שלב בתים ופלייאוף.

היעד של ראשי הסופר ליג הוא להוציא לדרך את המשחקים בעונת 2025/26. מלבד ריאל מדריד וברצלונה שעומדות מאחורי היוזמה, גם הקבוצות האיטלקיות הביעו הסכמה לעבור לסופר ליג. לצידן יופיעו גם קבוצות כמו פ.ס.וו איינדהובן, פיינורד, בנפיקה ליסבון, פורטו, הכוכב האדום בלגרד ואנדרלכט. בסופר ליג מאמינים שיצליחו לשכנע גם את הקבוצות האנגליות לערוק מאופ"א ולהשתתף במפעל.

הסבר מלא על הפורמט

"הכדורגל המועדונים האירופי אינו, ולא יהיה עוד, כפוף למונופול. החל מהיום, המועדונים יהיו אדונים לגורלם", אמר פלורנטינו פרס, נשיא ריאל מדריד. "אנחנו רואים הכרה בזכותנו להציע וליזום תחרויות שיובילו למודרניזציה של הענף שלנו וימשכו אוהדים מכל העולם".

לדבריו של פרס, "בשורה התחתונה, אירופה החופשית ניצחה שוב היום, וגם הכדורגל ואוהדיו ניצחו. על הלחצים שהופעלו עלינו בשנתיים האחרונות, גברו היום הצדק, החופש וההיגיון. לשם כך תמשיך לפעול ריאל מדריד, לטובת הכדורגל. כמו שלפני 70 שנה יזמנו צעד חשוב בתולדות הכדורגל, עם הקמת גביע אירופה, גם היום חובתנו ואחריותנו להעניק לכדורגל האירופי את הדחיפה שהוא זקוק לה. בשביל זה נמשיך לשמור על פרויקט מודרני, שתואם לחלוטין למפעלים המקומיים, פתוח לכולם, יתבסס על הישגים ספורטיביים ויאכוף את הפייר פליי הפיננסי".

נשיא ברצלונה ז'ואן לאפורטה אמר: "ברצלונה, מועדון ששייך למנויים ואינו נהנה מתמיכה כלכלית מלבד התפוקה שהוא מייצר עצמאית, ניתח לעומק בחודשים האחרונים את הבעייתיות בכדורגל האירופי בתצורתו הנכוחית. לשיפוטנו, המודל הקיים מיטיב העם המועדונים שנהנים ממשאבים כלכליים בלתי מוגבליים, וזר לענף עצמו. מסיבה זו, לאור המסורת וחשיבות ההיסטוריה שלנו בכדורגל האירופי, מתוך אחריות לשמור על המנויים והאוהדים שלנו, אנו מאמינים שהגיע הזמן שמועדונים כמונו ייהנו משליטה גדולה יותר על גורלם ועל עתידם".

אני רוצה להבהיר שעמדתה של בארסה בנוגע לפורמט הליגה החדשה לא תהיה מנוגדת לליגה הספרדית או לליגות מקומיות אחרות. להיפך, עם תחרות טובה יותר באירופה ויותר משאבים למועדונים, הליגות יהיו מאוזנים ותחרותיות יותר. זוהי מטרתנו ונשאף לדיון פתוח בין כל הצדדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully