וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה משחקים בשלוש מדינות? הפועל חולון תפגוש את אוסטנד בפלייאין

21.12.2023 / 8:16

הסגולים, שהחמיצו הזדמנות לעלות כבר אתמול לטופ 16 בליגת האלופות, ייאלצו לנדוד שוב: המשחק הראשון בסדרה עם הבלגים יועבר להונגריה, ואם יהיה צורך במפגש מכריע - הוא יתקיים בלטביה. עמית שרף: "הרגשנו יותר מתמיד כמה אנחנו זקוקים לקהל שלנו"

תקציר: הפועל תל אביב - ונציה 81:100/ספורט1

ספק אם מישהו מאנשי הפועל חולון היה פוסל מראש תרחיש שבו היא תסיים במקום השני בבית ו' של ליגת האלופות, בוודאי בעונה שבה אין לסגולים מגרש ביתי וקהל, והם נאלצים להיפרד במהלך הדרך משני זרים מובילים. אבל הדרך שבה פיספסו הסגולים את הכרטיס לטופ 16, אמש (רביעי) בריגה, הייתה אכזרית ומאכזבת.

כדי לזכות בראשות הבית, חולון הייתה זקוקה לניצחון "ביתי" על בורסאספור ולהפסד של טלקום בון לריו בראוגן במשחק המקביל. לאורך רוב שלבי הערב, נדמה היה שזה בדיוק מה שעומד לקרות: הספרדים גברו באולמם על האלופה בתום דרמה שנגררה להארכה (92:97), אבל הישראלים איבדו 12 נקודות יתרון, וגם שלשה ענקית של שון דאוסון, 7.3 שניות לסיום, שהחזירה להם את ההובלה - לא הספיקה והם הפסידו 75:74.

הבית הסתיים בצורה הכי צמודה שיכולה להיות, כשארבע הקבוצות סיימו במאזן זהה של 3:3. בון דורגה ראשונה בזכות הפרש סלים עדיף (24+), כשלחולון 7+ ולבראוגן 3+, בעוד בורסאספור מודחת עם 34-. "הרגשנו הפעם יותר מתמיד כמה אנחנו זקוקים למגרש הביתי ולאוהדים שלנו, והם חסרו לנו מאוד", סיכם המאמן עמית שרף. "היו לנו שתי הזדמנויות לסיים במקום הראשון, בשבוע שעבר והשבוע, וזו אשמתנו שלא הצלחנו".

מאמן הפועל חולון עמית שרף. fiba.com, אתר רשמי
פספוס אכזרי. עמית שרף/אתר רשמי, fiba.com

בעוד כשבועיים תפגוש חולון את אוסטנד בסדרת הטוב משלושה על הכרטיס לטופ 16. השתיים נפגשו בשני קמפיינים קודמים במפעל (אשתקד ובעונת 2019/20), והבלגים ניצחו בשלושה משחקים מתוך ארבעה. הקבוצה הישראלית תיאלץ לנדוד שוב, ואת משחקה ה"ביתי" הראשון תארח בסומבטהיי שבהונגריה. אם יידרש משחק שלישי ומכריע, הוא אמור לשוב לריגה, שהפכה לביתה החלופי של הסגולים. המנצחת בסדרה תשתבץ לבית עם א.א.ק אתונה, מורסיה והמנצחת בין לה מאן לפרומיתאס.

את אוסטנד מאמן כבר 13 שנים ברציפות דריו ג'רג'ה, מאמנה הוותיק של נבחרת בלגיה. העונה נרשם בשורותיה קאמבק מרגש: סם ואן רוסום חזר אחרי 15 שנים בספרד ובאיטליה, רובן בוולנסיה (שעמה הופיע ביורוליג וזכה פעמיים ביורוקאפ), ובגיל 37 הוא עדיין שווה 7.8 נקודות ו-4.6 אסיסטים ב-26.8 דקות למשחק. הפורוורדים פייר אנטואן ז'יל ודאמיין ג'פרסון מובילים את הקבוצה בדקות (34.7 ו-30.8 בהתאמה) ובנקודות (14.5 ו-14), ולצידם נמצא שחקנה מהעונה שעברה של הפועל באר שבע, קליל אחמד, שאחראי ל-12.5 נקודות בערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully