וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עשה הילד? ההספק של אמבפה עד גיל 25 בהשוואה למסי ורונאלדו

המספרים וההספק בנבחרת לצידו, אך זכייה בליגת האלופות ובכדור הזהב עדיין אין. מי שהוגדר כ"דבר הבא" בכדורגל העולמי כבר חוגג 25, וזה מה שהוא השיג בהשוואה לשני הפנומנים עד לגיל זה

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 20.12/ספורט1

כמעט שבע שנים חלפו מאז שקיליאן אמבפה פרץ לתודעה בעונת 2016/17 חלומית במונאקו, שהסתיימה בזכייה באליפות צרפת על חשבונה של פריז סן ז'רמן ובהגעה לחצי גמר ליגת האלופות עם ניצחונות על מנצ'סטר סיטי של פפ גווארדיולה ובורוסיה דורטמונד בדרך לשם. שנה וחצי לאחר מכן אמבפה נדד לפ.ס.ז' ומאז הוא מנפץ שיא אחר שיא בליגה הצרפתית ובנבחרת, אך זכייה בליגת האלופות עדיין אין והמעבר המדובר לריאל מדריד עדיין לא קרה.

בתור מי שסומן כדבר הגדול הבא בכדורגל העולמי וכיורש של כריסטיאנו רונאלדו וליאונל מסי, יום הולדת 25 מהווה הזדמנות נהדרת לערוך השוואה ולראות מה אמבפה הספיק לעשות בהשוואה לפנומנים עד אותו הגיל.

שחקן נבחרת צרפת קיליאן אמבפה עם גביע העולם. רויטרס
את זה לא היה למסי ורונאלדו בגיל כה צעיר. אמבפה עם גביע העולם/רויטרס

נתחיל עם הדבר החשוב ביותר בספורט הקבוצתי - תארים. מבחינת הנבחרות, אמבפה הספיק לזכות במונדיאל 2018 עוד לפני שציין שני עשורים והוסיף הגעה לגמר גביע העולם האחרון, בו הבקיע שלושער היסטורי שלא הספיק במשימת ההגנה על התואר של צרפת.

מסי שזכה בקופה אמריקה ובמונדיאל ורונאלדו שהניף את היורו עשו זאת רק אחרי גיל 30. אמבפה ונבחרת צרפת לא הולכים לשום מקום, כך שבסוף הקריירה לאמבפה יש סיכוי אמיתי להינות מארון תארים עשיר יותר מבחינת קריירת הנבחרות - עם כל הכבוד לזהב האולימפי של ארגנטינה ב-2008 ולזכייה של פורטוגל בליגת האומות ב-2019.

במדי הקבוצות עם זאת, התמונה אחרת לגמרי. אמבפה זכה בשש אליפויות צרפת ולמעשה איבד אותה רק ב-2021 לליל, אולם האליפויות של רונאלדו ומסי נתפסות כמרשימות יותר. מסי הספיק לזכות בחמש אליפויות עם ברצלונה עד גיל 25, אך לאור העובדה שהתחרה בין היתר מול ריאל מדריד, שחזקה יותר מכל יריבה של פ.ס.ז' בצרפת, ההישג שלו נחשב גדול בהרבה. רונאלדו חגג 25 תוך כדי עונתו הראשונה בריאל, ועד אז היו שלוש אליפויות מהקדנציה הראשונה במנצ'סטר יונייטד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
קיליאן אמבפה שחקן פריז סן ז'רמן מאוכזב. Soccrates Images, GettyImages
יכול לזכות בליגת האלופות עם פ.ס.ז'? אמבפה/GettyImages, Soccrates Images

אמבפה השיג כבר הכל בכדורגל הצרפתי, וכבר עכשיו הוא מדורג תשיעי בטבלת הכובשים בכל הזמנים של הליגה. עם זאת, זכייה בגביע החשוב מכולם ברמת הקבוצות, ליגת האלופות, עדיין אין לו. הצרפתי הגיע לגמר פעם אחת ב-2020 והפסיד לבאיירן מינכן. בגיל הזה רונאלדו כבר היה עם זכייה אחת עם יונייטד ב-2008 והפסד בגמר לברצלונה שנה לאחר מכן. עבור מסי, שכבש באותו הגמר, היה זה גביע אירופי שני מתוך שלושה שבהם זכה עד גיל 25.

ההספק המדהים של מסי עד גיל זה, בהשוואה לאמבפה ולרונאלדו שהחל לכבוש בצרורות רק מאוחר יותר בריאל מדריד, מתבטא גם בתארים אישיים. את גיל 25 ציין מסי עם שלושה כדורי זהב ביד, ומספר חודשים לאחר מכן הוסיף זכייה רביעית ברציפות. לרונאלדו היה בגיל 25 זכייה אחת בכדור הזהב, בעוד אמבפה עדיין לא זכה בפרס ורק השנה הגיע לראשונה לטופ 3.

ומה באשר למספרים? עד גיל 25 מסי הבקיע 279 שערים וביש 121 נוספים ב-399 הופעות, רונאלדו רשם 160 כיבושים ו-70 בישולים ב-407 הופעות שמוכיחות שוב כי השיא שלו הגיע בגיל מאוחר יותר מאשר הפרעוש. אמבפה, באופן מדהים, מקדים את מסי. הצרפתי ערך 421 עד כה, בהן הבקיע 309 שערים ובישל 148 נוספים.

לאמבפה בשלב זה של הקריירה יש גם יותר שערי נבחרת (46 לעומת לעומת 26 של מסי ו-22 של רונאלדו) וכאמור גם את הגביע החשוב מכולם. לגבי ההספק וקריירת הנבחרות, אין ספק שהצרפתי לכל הפחות עומד בקצב של שני הענקים. אך האם הישארות לאורך זמן בליגה הצרפתית החלשה יותר תאפשר לו להגיע באמת לגבהים של מסי ורונאלדו? נדמה שגם לקראת הקיץ הקרוב הדילמה הזו תובא בפניו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully