וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במגמת ירידה: גנט החלה את העונה בסערה, אבל הולכת ומאבדת גובה

הפתיחה המושלמת ואיבוד הפסגה בבלגיה, הכוכבים שלא מצליחים לשחזר את המספרים מהעונה שעברה וההפסד למכבי תל אביב. הכירו את יריבת מכבי חיפה בפלייאוף הקונפרנס ליג

תקציר: גנט - מכבי תל אביב 3:1/ספורט1

גנט הייתה הפייבוריטית לסיים במקום הראשון את בית ב' בקונפרנס ליג, אבל תיקו מיותר מול זוריה האוקראינית והפסד למכבי תל אביב במחזור השישי והאחרון ביום חמישי, הובילו לכך שהיא סיימה רק במקום השני ומצאה את עצמה בהגרלת שלב פלייאוף הקונפרנס ליג. היום (שני) הוגרלה למפגשים עם מכבי חיפה, הראשון ב-15 בפברואר, בתקווה שהמשחק ייערך בישראל ושמכבי חיפה לא תצטרך לארח שוב במדינה אחרת, והגומלין כעבור שישה ימים, ב-21 בפברואר בבלגיה.

מה עשתה העונה

בליגה הבלגית מדורגת גנט במקום השלישי, אבל ככל שהתקדמה העונה נרשמה דעיכה, גם בעקבות מספר פציעות שפגעו בקבוצתו של המאמן היין ואנהאזברוק. אתמול הפסידה גנט 2:0 לקלאב ברוז' וזה היה בסך הכל ההפסד השני שלה בליגה, אבל היא גם צברה שמונה תוצאות תיקו ב-18 מחזורים ועל כן היא במרחק 12 נקודות מהמוליכה אוניון סן ז'ילואז' - אחרי שהחלה את העונה עם שלושה ניצחונות והייתה בפסגה. מלך השערים שלה בליגה הוא טאריק טיסודאלי ממרוקו עם שבעה שערים, אחר כך הוגו קאופרס עם חמישה. גיפט אורבן עם שלושה שערי ליגה בלבד.

בקונפרנס ליג היא החלה את העונה עם 1:1 מפתיע בחוץ נגד זוריה האוקראינית שמארחת בפולין ולאחר מכן ניצחה בביתה 0:2 את מכבי תל אביב. היא המשיכה ברצף הניצחונות בבית ובחוץ מול בריידאבליק האיסלנדית והביסה את זוריה בבלגיה, אבל במחזור האחרון הפסידה 3:1 למכבי תל אביב בסרביה וכך איבדה את הפסגה גם בקונפרנס ליג וסיימה במקום השני.

עומרי גנדלמן עם גיפט אורבן שחקני גנט. VIRGINIE LEFOUR/AFP, GettyImages
גנדלמן ואורבן. ירידה חדה ככל שהתקדמה העונה/GettyImages, VIRGINIE LEFOUR/AFP

מה עשתה בעונה שעברה

בכל הקשור לזירה המקומית, העונה שעברה הייתה מאכזבת מבחינת הבלגים. הם סיימו במקום החמישי בליגה והודחו כבר ברבע גמר הגביע, אחרי שבעונה הקודמת הניפו אותו. באירופה גנט דווקא רשמה הישג נאה עם העפלה לרבע גמר הקונפרנס ליג, אחרי שעברה את בשאקשהיר בשמינית הגמר והודחה לאחר מכן על ידי ווסטהאם.

הכוכבים

השחקן המרכזי הוא הוגו קויפרס. החלוץ הבלגי בן ה-26 בעונה שעברה מצא את הרשת 34 פעמים בכל המסגרות וסיים כמלך שערי הליגה הבלגית עם 27 שערים. שם גדול נוסף הוא גיפט אורבן, חלוץ ניגרי בן 21 שנחשב לכישרון גדול, ששוויו מוערך בכ-20 מיליון יורו. בקונפרנס ליג הוא כבש חמישה שערים, בדיוק כמו ערן זהבי שסיים כמלך שערים. אורבן הוזכר בקיץ כמועמד למועדוני על כמו צ'לסי, מנצ'סטר יונייטד וטוטנהאם, בסך הכל חצי שנה אחרי שהצטרף לגנט. עוד שם בולט הוא הקשר האחורי הבלגי ז'וליאן דה סאר. כמובן שבסגל גם עומרי גנדלמן שנרכש הקיץ ממכבי נתניה. השוער פול נארדי ספג פציעה חמורה לפני כשלושה שבועות ולא ישוב לשחק העונה.

המאמן

היין ואנהייזברוק בן ה-59 עומד על הקווים מאז 2020, ואימן בין היתר את קני סייף ורמי גרשון בעבר. זו הקדנציה השנייה שלו בקבוצה, אותה אימן גם בין 2014 ל-2017. בתווך אימן תקופה קצרה באנדרלכט.

האצטדיון

אצטדיון ז'לקמו ארנה נבנה בשנת 2013, ומכיל כ-20 אלף מקומות. במשחקים גדולים, הוא לרוב מתמלא עד אפס מקום.

הזווית הישראלית

עומרי גנדלמן הוא הישראלי התורן בקבוצה, אחרי שנרכש הקיץ ממכבי נתניה תמורת 2.3 מיליון יורו. הוא הצטרף לשורה ארוכה של ישראלים ששיחקו במועדון בעבר, כולל שלומי ארבייטמן, אופיר דוידזאדה, חאתם עבד אלחמיד ויונס מלדה, שעזב בקיץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully