וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני לם: "כבר אמרו שאנחנו בפלייאוף העליון - ואנחנו לא שם"

18.12.2023 / 10:57

מאמן מכבי פתח תקוה לקראת הפועל תל אביב (ג', 20:00, ספורט4): "פתיחת העונה שלנו סנוורה את כולם". מאור לוי: "איבדנו את הדרך, אבל נחזור לעצמנו"

תקציר: מכבי פתח תקוה - הפועל באר שבע 4:1/ספורט1

אחרי שהובסה בשני המשחקים האחרונים, מכבי פתח תקוה תצא מחר (שלישי, 20:00, ספורט4) למשחק חוץ נגד הפועל תל אביב ותנסה לחזור למסלול הניצחונות. המאמן בני לם יקבל בחזרה את הבלם מואיז אדילהו, שסיים לרצות עונש הרחקה ויפתח במרכז ההגנה, כאשר גם הקשר מאור לוי, שהחלים מקרע בשריר הירך האחורי, יחזור לסגל אחרי תקופה ארוכה. ג'ארד קאסה ימשיך להיעדר וגם הבלם רוני לאופר, שסובל מקרע בשריר הירך האחורי, לא יהיה בסגל. אנאס מחאמיד עדיין לא כשיר לחלוטין והוא בספק למשחק.

"כשאתה סופג ארבעה שערים ב-20 הדקות האחרונות, אחרי שאתה מוביל 0:1 בדקה ה-68, אתה בהחלט הולך קצת מתוסכל", אמר לם בהתייחסו לתבוסה נגד באר שבע. "אני לא רוצה לדבר יותר מדי על הסגל שלנו, אנחנו בתקופה פחות טובה, אבל צריך להסתכל על הטבלה ולראות שיש הרבה מאוד קבוצות בסדר גודל הרבה יותר גדול ממכבי פתח תקוה, עם תקציבים גדולים יותר, ועדיין הן מאחורינו. בליגה הזאת כל קבוצה עוברת סוג של משבר, אולי חוץ ממכבי תל אביב ובני ריינה, וזה גם קרה לנו. נצטרך לצאת מזה כמה שיותר מהר ואני מקווה שזה יקרה כבר מחר. אני חושב שבמשחק האחרון נגד באר שבע, לפחות בחצי הראשון באנו ושיחקנו ולחצנו, היא לא הגיעה לאף מצב. שיחקנו מול קבוצה מצויית עם תקציב ענק, אבל אנחנו צריכים להסתכל על עצמנו. משהו קרה לנו אחרי השער שספגנו וקרסנו, וזה לא צריך לקרות".

ההתפרקות בדקות האחרונות: "נצטרך לעבוד על זה, גם בחלק המנטלי. צריך לדבר עם השחקנים, יש פה חבורה של שחקנים צעירים וכשאתה רואה הרבה צעירים, בייחוד בחלק ההגנתי, שחקנים ששיחקו בלאומית והם עונה ראשונה בליגת העל, זה לא מתחבר מהר. פתחנו את העונה מצוין וזה כנראה הדליק את כולם על מכבי פתח תקוה, אבל בסוף זה מתיישר. דיברנו עם השחקנים, נצטרך להרים אותם ואמרנו להם שצריך לשכוח את המשחק האחרון ולא לחזור על הטעויות האלה. יש פה קבוצה טובה וצריך לחזור לכדורגל שלנו".

התבוסות וההגנה החלשה: "אני לא אוהב לדבר על חסרים, אבל מואיז (אדילהו, ר"ב), הבלם שלנו זה עוגן גדול מאוד בחלק האחורי והוא נותן ביטחון. איתו ספגנו את הגול הראשון נגד ריינה ואז הוא הורחק, ושיחקנו ב-10 שחקנים והשבוע הוא לא שיחק. בתקופה הטובה שלנו היו שניים-שלושה שחקנים שנתנו את הטון בחלק הקדמי, גם מאור לוי וגם אנאס מחאמיד ושניהם היו פצועים בכל התקופה האחרונה וזה קיצר לנו את הסגל".

שחקן מכבי פתח תקוה גדעון אקווה. קובי אליהו
מכבי פתח תקוה רוצה להתרומם בחזרה/קובי אליהו

"כשניצחנו 0:1 את נתניה במשחק מכוער, כולם קפצו ואמרו 'בושה וחרפה' ו'בונקר', אבל לקחנו את הנקודות", המשיך המאמן. "גם במשחק האחרון, ניסינו אבל לפעמים חילופים מצליחים ולפעמים לא".

על הצעירים שירדו בכושרם כמו גיא דזנט ועידן טוקלומטי שלא חזרו טוב מהפגרה: "ברגע שבקבוצה כולם יהיו טובים, גם הם יהיו יותר טובים. קשה לשחקנים צעירים למשוך לבד את הקבוצה".

הציפיות גבהו בגלל פתיחת העונה - זה בא לרעת הקבוצה: "זה הגדיל את הציפיות, אבל גם נתן לנו ביטחון ומרווח נשימה כדי להיות במקום שבו אנחנו נמצאים ולקחנו נקודות. נצטרך לעשות את החישובים שלנו לקראת ינואר ומה צריך להביא. פתיחת העונה שלנו סינוורה את כולם וכבר אמרו שאנחנו בפלייאוף העליון ואנחנו לא שם. בתוך תוכי אני יודע מה המקום שלנו ומה אנחנו יודעים לתת, אבל נצטרך לחיות ממשחק למשחק".

על הפועל תל אביב: "בכל שבוע אתה מקבל יריבה שבאה במשבר או במומנטום של ניצחון. אני גם מבין שכנראה יהיו 5,000 צופים באצטדיון ויכול להיות שזה יעשה לנו טוב, כי למרות שלמכבי פתח תקוה אין קהל, אולי השקט הזה במגרשים פגע בנו מאז שחזרנו. אולי כשיהיה קהל זה ידחוף את השחקנים".

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מאור לוי שחקן מכבי פתח תקוה. מאור אלקסלסי
חוזר מפציעה ארוכה. מאור לוי/מאור אלקסלסי

מאור לוי הוסיף: "עברתי תקופה קשה מאוד, בעיקר כי נפצעתי קצת לפני המלחמה וידעתי שיש לי את הזמן לחזור, אבל לא חישבנו נכון, הצוות ואני את החזרה שלי וחזרתי וקרעתי שוב את השריר. אז לשבת ולראות את החברים שלי משחקים, בלי היכולת לעזור להם, זה הדבר הכי מתסכל שיש לשחקן כדורגל".

מה ראה מהצד: "לא יודע כמה החסרון שלי היה משמעותי, אבל אני חושב שהקבוצה חזרה לא מספיק טוב מהפגרה. קצת איבדנו את הדרך שלנו כשחזרנו ואני מקווה שעכשיו, אחרי ההפסדים האלה, נדע להרים את עצמנו ושנתנהג כמו קבוצה מאוחדת באמת. אני מאמין שיש פה את השחקנים והאיכות לחזור למה שעשינו בהתחלה".

התבוסות: "זה תמיד מבאס להפסיד ככה, לחטוף עשרה שערים בשלושה משחקים. אנחנו מדברים בינינו ודואגים שזה לא יקרה שוב, שאנחנו חוטפים שער אחד ומתפרקים. נהיה חזקים ביחד, נעבוד קשה באימונים ונחזור לעצמנו".

לחץ בעקבות הדיבורים על חסרונו: "אנחנו נקח את זה בהדרגה, כי אני לא רוצה שוב לחזור אחורה. אני אכנס כמה שהמאמן ירצה לתת לי ואעשה את מה שאני יכול הכי טוב בשביל לעזור לקבוצה. אני לא אקח על עצמי יותר מדי, ואשחק את המשחק שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully