וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לפיגוע טרור: הולנד מגבירה את האבטחה גם במשחקי כדורגל

הכוננות במדינה עלתה ביום שני לרמה 4 מתוך 5. בהולנד מזכירים את הפיגוע לפני המשחק בין בלגיה לשבדיה באמצע אוקטובר

תקציר ניצחונה של אייאקס 1:4 על הירנביין בליגה ההולנדית/ספורט1

העלאת כוננות הטרור בהולנד לרמה 4 מתוך 5, תשפיע גם על ההיערכות למשחקי כדורגל. אתמול הודיעו הרשויות בהולנד ש"קיים חשש אמיתי לפיגועי טרור" ולכן העלו את הכוננות לרמה השנייה הכי גבוהה.

בהולנד חוששים מפיגועים באירועים רבי משתתפים והחליטו להגדיל את כמות השוטרים והמאבטחים. המיקוד הוא באירועי חג המולד והשנה החדשה, אבל גם במשחקי כדורגל - זכר לפיגוע הרצחני בבריסל באמצע אוקטובר.

ב-17 באוקטובר נבחרת שבדיה התארחה אצל נבחרת בלגיה למשחק במוקדמות יורו 2024. זמן קצר לפני פתיחת המשחק, מהגר טוניסאי תומך דאעש בשם עבדסלאם לאסוד, יצא למסע רצחני במהלכו ירה למוות בשני אוהדים שבדים שהתכוננו להגיע לאצטדיון. מהחקירה עולה שהמחבל בן ה-45 ביקש לפגוע בשבדים בגלל אירועים של שריפת קוראן בחודשים האחרונים במדינה הסקנדינבית.

המחזור ה-16 בליגה ההולנדית יתקיים בסוף השבוע ובכל המשחקים אמורים להיות יותר שוטרים ומאבטחים מבדרך כלל. מיד לאחר מכן הליגה תצא לפגרת חג המולד וסוף השנה, והיא תתחדש ב-12 בינואר.

שוטרים מחוץ לאצטדיון כדורגל בהולנד. GettyImages
שוטרים מחוץ לאצטדיון כדורגל בהולנד/GettyImages

מדינות רבות במרכז ומערב אירופה העלו את רמת הכוננות בחודשיים האחרונים, בין היתר - אבל לא רק - בעקבות המלחמה בעזה וההפגנות האנטי-ישראליות שהגיעו בעקבותיה ובחלקן היו אלימות ביותר. גם שריפת ספרי קוראן ברחבי היבשת הובילה לתסיסה רבה, ובצרפת התבצעו בשבועות האחרונים כמה פיגועי דקירה על ידי מחבלים איסלאמיסטים. בהולנד הוגברה כבר לפני כמה שבועות האבטחה על מוסדות יהודים וכעת עלתה רמת הכוננות בכלל המקומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully