וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדי המפונים התארחו בחוות הסוסים באודים ובשדה ורבורג

החמ"ל האזרחי בשיתוף ההתאחדות הישראלית לספורט הרכיבה אירחו ילדים מפוני עוטף ישראל מצפון ומדרום בחוות הסוסים בפעילות רכיבה והיכרות מעמיקה יותר עם הסוסים

החמ"ל האזרחי בשיתוף פעולה צמוד עם ההתאחדות הישראלית לספורט הרכיבה אירחו ילדים בגילים שונים שמשפחותיהם פונו מעוטף ישראל, הן בצפון והן בדרום, בשתי חוות סוסים - חוות LD Training של ליאור דובובסקי באודים וחוות איפונה בשדה ורבורג, בניהולו של גל חלמיש.

הילדים האכילו והוליכו את הסוסים עם אנשי המקצוע והמטפלים בחוות, ונהנו מרכיבה מרגיעה. הפעילות הנה פרי יוזמתם של ההתאחדות הישראלית לספורט הרכיבה, אשר רתמו את בעלי החוות ואת החמ"ל האזרחי לקיומה. הילדים ומלוויהם הגיעו בשעות הבוקר לחוות, למדו באופן כללי על הסוסים וביצעו פעילות משותפת שמתבצעת בחוות הסוסים.

ילדי המפונים התארחו בחוות הסוסים באודים ושדה ורבור. ההתאחדות הישראלית לספורט הרכיבה, אתר רשמי
ילדי המפונים התארחו בחוות הסוסים באודים ושדה ורבור/אתר רשמי, ההתאחדות הישראלית לספורט הרכיבה

אורי חכם, מנכ"ל ההתאחדות הישראלית לספורט הרכיבה: "הנהלת ההתאחדות הישראלית לספורט הרכיבה, בשיתוף פעולה מלא עם ארגון אחים לנשק, שמחה מאוד לסייע ולהרים את הכפפה בארגון יום הפעילות המרגש הזה לילדי העוטף מצפון ומדרום. אני מבקש להודות לחוות שאירחו את הילדים שזכו לחוות ולשהות עם סוסים שזה דבר מדהים. אין דבר יפה יותר מלראות ילדים שמתקשרים ומביעים רגשות עמוקים עם בעל חיים, זה פשוט מדהים".

גל חלמיש, מנהל חוות איפונה: "זו הייתה חוויה מרגשת. לראות את הילדים מגיעים מוקדם בבוקר, מסייעים בסידור המקום ובסיוע להאכלת הסוסים והולכתם. נפלה בחלקנו הזכות לסייע, ולו במעט, לילדים שעברו חוויות לא קלות בתקופה האחרונה באמצעות הקלף הכי חזק שיש לנו - סוסים, שזה דבר מדהים שאנשים לא מכירים מספיק כדי לדעת מה החיה הזו יכולה לעשות ואיך היא יכולה לסייע לילדים. לא לחינם התפתח בעולם ובארץ טיפול באמצעות רכיבה טיפולית בעזרת סוסים שמסייעת מאוד לילדים, ובכלל, עבור ילד להיות עם סוס זה דבר כמעט בלתי נתפס למי שלא מכירים ביכולות הטיפוליות של הסוס. בתור אבא לבן שנלחם כעת ברצועת עזה, אני חש שהתמזל מזלי לארח היום ולתת מעט מהמקום שלנו לילדים אשר בני ושאר הלוחמים הגיבורים שלנו עושים הכל כדי שיהיה להם עתיד טוב ובטוח - זה גורם לי אושר רב כשבעצם אנחנו מנסים לתת ולמעשה מקבלים הרבה יותר מנותנים".

ליאור דובובסקי, בעלי חוות LD Training באודים: "הצוות הנהדר שלנו בחווה שמח להירתם ולהתנדב ליום כיף למשפחות שפונו, רובן מהעיר שדרות. ניתנו לנו הזכות והכבוד לארח אותם בחווה ולהנעים את זמנם. בפעילות הרגשנו את מה שמרגישים רבים אחרים שמנסים להעניק וחשים שהעניקו לנו הרבה יותר. שמחנו מאוד לקחת חלק בפעילות הזו ונשמח לעשות זאת שוב".

הסוס הינו חיה חברתית שנחשבת, בגלל תכונותיה, לחיה אצילית שהאדם פיתח באמצעותה דרך ייחודית לטיפול חוויתי המשלב אינטראקציה בין המטופלים לסוסים בפעילות שכוללת טיפוח, האכלה, הרגעה והובלת סוסים, בליווי של איש מקצוע טיפולי ולעתים בתמיכת מדריך סוסים, כאשר במהלך הפעילות עם הסוס, המדריך יכול להתבונן על המטופל, לזהות דפוסי התנהגות ולעבד אתו תוך כדי ולאחר מכן מחשבות ורגשות.

החמ"ל האזרחי הנה התארגנות הפועלת בהתנדבות מלאה מתוך השבר הגדול שחווינו בשבת השחורה, ומטרתו לתת מענה ולרכז את כל היוזמות והסיוע לתושבים המפונים תחת קורת גג אחת הן מבחינת ציוד לוגיסטיקה, תמיכה וליווי לתושבים מהעוטף. כחלק מהיוזמות החמ"ל האזרחי פועל ללא לאות למען קהילות המפונים בתמיכה ובמתן פעילויות הפוגה באתרים ומחוצה להם לכלל האוכלוסיות, מבוגרים, ילדים וגיל שלישי, ובתוך כך נוצר שיתוף הפעולה הפורה עם ההתאחדות הישראלית לספורט הרכיבה בחג החנוכה, במסגרתו הגיעו עשרות ילדים בני 6 ומעלה לפעילות מהנה, מאזנת ומפיגת לחצים.

  • עוד באותו נושא:
  • מלחמת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully