וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בטחו בתהליך"? וושינגטון רואה בעיקר את "הצד המכוער" של הטנקינג

דווקא מול פילדלפיה שהצליחה להפיק תועלת מהשנים הקשות והפכה מנמושה לקבוצה מנצחת, הוויזארדס המחישו כמה הם רחוקים מהמטרה: "כולנו זועמים וסובלים". אבדיה מסוגל להתקדם בסביבה כזאת?

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 11.12/ספורט1

דווקא מול פילדלפיה, הקבוצה שמסמלת יותר מכל אחת אחרת ב-NBA את ההטבות שיכולות לבוא בזכות "טנקינג" מתמשך, וושינגטון גילתה כמה היא רחוקה משם.

אחרי שהובסה הלילה (בין שני לשלישי) ב-45 הפרש על ידי הסיקסרס וספגה את ההפסד הכבד ביותר שלה העונה, וושינגטון מבינה שדברים חייבים להשתנות. לא בהכרח בתוצאות, אלא בעיקר בגישה.

"תהיו בטוחים שכולנו זועמים עכשיו. אף אחד לא מרוצה מהמצב הזה. השאלה היא איך מתמודדים עם זה, ומה קורה הלאה. האם אנחנו מתאחדים ועוברים את זה יחד? האם אנחנו דוחפים אחד את השני להיות יותר טובים? בטוח שאסור לנו לשקוע בתוך המצב הזה", אומר המאמן ווס אנסלד ג'וניור.

וושינגטון השיגה עד כה שלושה ניצחונות בלבד לעומת 19 הפסדים, וברוב המשחקים היא מובסת בקלות, ומציגה סף שבירה נמוך מאוד. לא ברור אם היא בדרך לעונות גרועות בקנה מידה היסטורי כפי שהיו לפילדלפיה בעונות הטנקינג, אותן ניצלו כדי להשקיע בנכסים עתידיים ולתת לשחקנים הצעירים את הבמה. אבל דבר אחד בטוח: כרגע וושינגטון לא בכיוון, וגם אם צעירים כמו דני אבדיה או בילאל קוליבאלי משתפשפים וצוברים ניסיון, מדובר בעיקר בניסיון רע לקריירה, שמלמד בדרך קשה מדי איך זה מרגיש להיות חלק מקבוצה מפסידה - גם בתוצאות, וגם במנטליות.

"ברור ששום דבר לא עובד לנו כרגע, אבל אסור לנו לרחם על עצמנו, אומר אנסלד ג'וניור. "מותר לשחקנים להיות מאוכזבים או מתוסכלים, אף אחד לא נהנה במצב כזה, אבל השאלה החשובה ביותר היא איך מגיבים לסיטואציה כזו. צריך ללמוד מהטעויות שלנו ופשוט לעבור את זה".

שחקני וושינגטון וויזארדס דני אבדיה, בילאל קוליבאלי. Mitchell Leff, GettyImages
כן, הצעירים מקבלים במה ונותנים מספרים, אבל האם הם באמת מתקדמים? אבדיה ובילאל קוליבאלי/GettyImages, Mitchell Leff

רוברט קובינגטון, שחקן פילדלפיה כיום ומי שהיה שם בתחילת ימי ה"תהליך", כשהסיקסרס הפסידו שוב ושוב כמו וושינגטון הנוכחית, מספר שהמפתח להתמודדות עם המצב הזה הוא קודם כל בראש. "המאמן נהג לומר לנו 'תשקיעו בעבודה אישית, והימים הטובים עוד יגיעו'. יהיו רגעים שזה יהיה מכוער, ומסריח. אבל אסור לאפשר לכיעור לחדור אליך...הייתי שם, ואני יודע", הוא אומר. "לא חשוב אם מנצחים 8, 118 או 18 משחקים בעונה, אתה חייב ללמוד לנהל את הסערה שמתחוללת בתוכך. אסור לך לאפשר להפסדים האלה להשפיע על מי שאתה בתור שחקן. השאלה האחת והיחידה שצריכים לשאול היא 'האם אנחנו משתפרים?'".

ובכן, בכל הנוגע לוושינגטון לא בטוח שהתשובה חיובית. דני אבדיה והרוקי בילאל קוליבאלי אומנם מקבלים דקות למכביר וגם מגיעים למספרים לא רעים, אבל כרגע זה קורה בתוך חלל ריק, והאופק של וושינגטון לא נראה ורוד במיוחד.

"כשאתה מקבל 50 הפרש בראש, זה אף פעם לא כיף. לצערי, זו התמה שמלווה את כל העונה שלנו עד עכשיו. משהו חייב להשתנות", אומר קייל קוזמה, שאמור להנהיג את הקבוצה אבל כמו יתר חבריו, מתקשה להסתיר את הכעס על המצב. "יש בעונות ארוכות כאלה סערות מדי פעם. זה בא והולך", אומר קוזמה, ויודע: "הסערה הזאת פשוט כבר נמשכת יותר מדי זמן, וזה מתחיל להדאיג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully