וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכדורגל הטורקי מושבת אחרי תקיפת השופט: "כל העולם צוחק עלינו"

התמונות מהכדורגל הטורקי זעזעו את המדינה והדהדו בעולם כולו, אחרי שנשיא אנקרגוצ'ו תקף את השופט בפרשה שגרמה לסערה גדולה, שביתת שופטים, מעצרים, אשפוזים והצהרה של ארדואן: "ספורט זה שלום ואחווה. ספורט לא יכול להשלים עם אלימות"

השופט הטורקי חליל אומוט מלר אחרי שספג אגרוף לפנים מנשיא אנקרהגוג'ו/ספורט1

הכדורגל הטורקי עלה אמש (שני) לכותרות בכל רחבי אירופה, אחרי תקרית אלימה חריגה על כר הדשא. עם שריקת הסיום של המשחק בין אנקרגוצ'ו לריזספור בליגה הראשונה, נשיא אנקרגוצ'ו פארוק קוצ'ה התפרץ אל כר הדשא ונתן אגרוף היישר לפרצופו של שופט המשחק חליל אומור מלר. השופט נפל על הדשא כשהמולה גדולה סביבו, ובמהלך ההתגודדות הוא גם ספג מספר בעיטות בראש. בעקבות התקרית נעשו מעצרים של שני אנשים, וכמובן החקירה נמשכת. ההתאחדות הודיעה שכל ליגות הכדורגל מושעות עד להודעה חדשה.

אנקרגוצ'ו חוותה סיום מתסכל למשחק הביתי. אל תוספת הזמן נכנסה אל המארחת כשהיא ביתרון 0:1 ובעשרה שחקנים, ריזספור ספגה גם היא כרטיס אדום חמש דקות לתוך תוספת הזמן אך שתי דקות לאחר מכן אדולפו גאיץ' הארגנטינאי השווה וקבע 1:1 דרמטי.

אירוע חריג בטורקיה: צפו באגרוף לפניו של השופט

ההתאחדות הטורקית קבעה דיון חירום בעקבות האירוע החמור, שכמובן גרר תגובות סוערות. מאמן אנקרגוצ'ו אמרה בלוזוגלו התנצל, מאמן היריבה אילהאן פאלוט נותר המום: "אין מה להגיד, אני מקווה שזו הפעם האחרונה". שופט העבר הטורקי ארמן טורוגלו נקט בעמדה חריפה ביותר ואמר: "המעשה הזה הוא פשע נגד האנושות, צריך לעצור אותו". אגב, בשנה שעברה ההתאחדות הטורקית העניקה לקוצ'ה פרס "פייר פליי".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

עינו של השופט לאחר האגרוף

ההתאחדות לכדורגל הודיעה על מפגש מיוחד של חבריה לאור האירועים, והודיעה: "הכדורגל הטורקי ספג מהומה ובויש בכל העולם. כל מי שמעורב בתקרית המבישה הזאת ישלם את המחיר". איגוד השופטים הטורקי הודיע על שביתה מיידית: "אנחנו מכריזים בזאת על קריאה לכל השופטים, מהליגה הבכירה ביותר ועד הנמוכה ביותר, שלא להופיע במשחקים". לאחר מכן ההתאחדות אישרה שכל הליגות מושעות עד להודעה חדשה. באתר הפופולרי "hurriyet" סרקו את הכותרות ברחבי העולם על הפרשה, שכמובן הביעו זעזוע מהמקרה, וכתבו: "העולם כולו צפה בתקרית, הזדעזע וצחק עלינו אחרי הפרשה המביכה".

לא רק אגרוף: בעיטות לראשו של השופט

שר הספורט אוסמן אשקין באק אמר ש"אנחנו לא רוצים לראות מראות כאלה על הדשא, לא זו הרוח של הכדורגל הטורקי", והבהיר ששני אנשים נעצרו לחקירה במשטרה. השופט פונה לבית חולים, אבל מצבו לא היה חמור ולא נשקפה לו סכנת חיים, אבל כן התגלה סדק בלסת שלו. הוא כמובן לאחר מכן הגיש תלונה במשטרה.

גם התוקף פונה לבית חולים אחרי המהומה, ורופאו מסר: "מצבו טוב באופן כללי, אבל הוא יישאר בבית חולים עוד 24 שעות. יש סכנה לחייו, שומרים עליו מחשש להתקף לב".

אחרי גינויים של פוליטיקאים, ספורטאי עבר, שחקנים ונציגים מכל הקבוצות - גם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן הגיב: "אני מגנה את המתקפה על המגרש בסיום המשחק, ומאחל לשופט החלמה מהירה. ספורט זה שלום ואחווה. ספורט לא יכול להשלים עם אלימות. לעולם לא נאפשר לאלימות להשתלט על הספורט הטורקי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully